X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Kłopot z przełączaniem na gaz

Autor Wiadomość
menelki

Auto: Matiz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 228
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-06-02, 09:40   [Matiz] Kłopot z przełączaniem na gaz

Witam serdecznie.

Ostatnbio mam problem z gazem.
Od kilku dni strasznie ciężko przełącza się na gaz(jeśli wcale). Sytuacja jest taka:
-odpalam na benzynie
-wkręcam na ok 2000 obr. i nastę[uje przełączenie
- silnik pracuje dość nierówno i przy próbie ruszenia gaśnie

Wygląda tak jakby nie miał gazu w zbiorniku, lecz zbiornik jest 3/4 pełny, zatankowany na Orlenie, czyli tam gdzie zazwyczaj.
Regulacja była 4 miesiące temu, reduktor ma ok 6 tys. przejechane, filtry, kable tyle samo, swiece, okolo 3 tys.

Poczytalem troche forum i nie wiem czy moge postawic wine na elektrozawory, ktore się nie otwieraja całe?

aha, dodam, że po rozgrzaniu silnika i przełaczeniu w trasie na gaz, silnik te ztak jakby nie miał mocy, jakby chciał jechać a nie mógł.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
mariozzman


Auto: Lanos 1.5 16V S
Imie: Mariusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 440
Skąd: Rybnik - okolice
Wysłany: 2011-06-02, 09:58   

Może masz źle wyregulowany ?

Na benzynie pracuje dobrze ?



 
 
 
butter18
Mobilek


Auto: Matiz
Imie: Mateusz
Pomógł: 165 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 3111
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-02, 10:32   

sekwencja czy II generacja???



Powodzonka i szerokości ;)
 
 
menelki

Auto: Matiz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 228
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-06-02, 11:45   

Na benzynie pracuje znakomicie, jest moc, silnik pracuje równo.

Pierwszy raz takie coś stało się tydzień temu, prędzej nie było nigdy takich problemów.
Później przez kilka dni było ok, ale wczoraj i dziś rano znowu to samo.
 
 
butter18
Mobilek


Auto: Matiz
Imie: Mateusz
Pomógł: 165 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 3111
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-02, 14:02   

odpowiesz mi ?



Powodzonka i szerokości ;)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
menelki

Auto: Matiz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 228
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-06-02, 16:11   

II generacja

autronic al-700
 
 
menelki

Auto: Matiz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 228
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-06-06, 13:56   

Tak mnie w międzyczasie naszła mysl , a raczej pytanie....
Czy jest opcja, ze po 6 tys. km parownik sie posypał?
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7763
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-06-06, 14:01   

menelki napisał/a:
Czy jest opcja, ze po 6 tys. km parownik sie posypał
jak byl nowy to raczej nie
Cytat:
autronic al-700
mialem go w lanim i zasniedziala jedna sciezka i cuda na gazie sie dzialy




 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2011-06-06, 15:53   

menelki napisał/a:
Tak mnie w międzyczasie naszła mysl , a raczej pytanie....
Czy jest opcja, ze po 6 tys. km parownik sie posypał?


Słyszałem o przypadkach zdechnięcia parownika po jednej zimie męczenia gazem na zimnym silniku, ale 2 poprzednie samochody i aktualny przeczą temu. W każdym przełączałem na gaz gdy silnik miał -15 czy -10 *C i w poprzednikach parownik wytrzymał 80 - 100 tys. km takiego traktowania i przy sprzedaży były sprawne. W aktualnym, lanosie robię tak samo od 80 tys. km i jest ok.

Zacznij od sprawdzenia czy parownik jest gorący przy zagrzanym silniku. Może masz zapowietrzony układ chłodzenia i on nie ma ogrzewania...
 
 
menelki

Auto: Matiz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 228
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-06-08, 08:18   

Parownik jest gorący, układ chłodzenia nie jest zapowietrzony - to mogę stwierdzić na 100%.

Parownik założyłem w listopadzie, w zimę odpalałem na benzynie, rozgrzewałem silnik i dopiero później przełączałem na gaz ( oprócz sytuacji, gdy przy -15 stopniach silnik odpalał się na gazie, przy automatycznym odpalaniu na benzynie.).

Autronica wyciągnąłem, zeby zobaczyć jakl się ma w środku- brak jakichkolwiek nalotów, śniedzi, kurzu itd.
Jedynie co, to może okablowanie gdzieś nie domaga?
 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2011-06-08, 16:05   

To jedź na regulację. Parownik na początku się tak jakby układa i po 1-2 tys. km należy go ponownie wyregulować. Jeśli nie byłeś na powtórnej regulacji od tego czasu to możliwe, że mieszanka nie jest teraz odpowiednia...
 
 
menelki

Auto: Matiz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 228
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-06-08, 19:29   

regulacja była przeprowadzona, tak jak pisałem, w lutym tego roku, wtedy parownik miał "najechane" z 2-3 tysiące km.
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2011-06-08, 22:57   

1 masz krokowy czy śrubę??
2 przełącza się (a dokładnie próbuje) przy tych samych obrotach ( wiem nie ma w matizie obrotka-ale na słuch można sprawdzić.
3 ile ma instalacja przejechane może elektrozawór w butli wymaga czyszczenia
4 sprawdź napięcie na sondzie dla ułatwienia fioletowy kabel wchodzący do centralki o ile dobrze pamiętam na środku wtyczki po przeciwnej stronie niż zaczep(co do strony mogę się mylić ale dochodzi tylko jeden fioletowy
5 nie zaczęło ci przypadkiem znikać paliwo??

[ Dodano: 2011-06-08, 23:58 ]
ps a może by tak uzupełnić profil np o dane skąd jesteś?? może ktoś rzuci okiem albo poleci dobrego gazmana



pomogłem kliknij pomógł
 
 
menelki

Auto: Matiz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 228
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-06-13, 12:10   

1. Mam krokowca.
2. Przełącza się przy tych samych obrotach - mniej więcej (tak jak mówisz-na słuch).
3. Instalacja jest juz 9 letnia, nie wiem ile robił poprzedni właściciel, bo ja mam samochód od pół roku.
Także to może być dobry trop, zeby sprawdzić elektrozawory.
Napięcie na sondzie sprawdzę przy najbliższej okazji.
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2011-06-13, 17:45   

menelki, pw



pomogłem kliknij pomógł
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt