Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
misiekposp
Auto: Nubira I 2,0 LPG
Imie: Michał Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 133 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2011-06-06, 16:41 [Nubira I] falowanie obrotów PB i LPG
witam
po walce z przekładką nowego serca do swojej nuby wywalało mi błąd 22 - tps dawał za małe napięcie - przełożyłem tps ze starego silnika - zrobiłem reset i check raz się palił, a raz nie i do tego doszło zawieszanie się obrotów - pomyślałem więc o czyszczeniu krokowca co też uczyniłem - zrobiłem reset i adaptację wolnych obrotów i obroty zarówno na pb/lpg gdy włączę klimę są ok - pokazują ok 850rpm/min, natomiast jak wyłączę klimę to falują ok 900-1100rpm/min.
Check się nie pali już. Co może być powodem takiego stanu rzeczy. Dodam, że rzecz dzieje się tylko na rozgrzanym silniku - na zimnym jest ok tzn zaczyna od 1200rpm/min i w miarę rozgrzewania spada...
pomocy
***DAEWOO NUBIRA I 2,0 16V 133KM + LPG II GEN. LANDI RENZO***
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
silentmusicman
Auto: Daewoo Lanos 1.6 SX Sedan Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 124 Skąd: Rybnik (SR)
Wysłany: 2011-06-06, 16:49
Witam
Czyli teraz już brak błędów w ECU??
Ja bym sprawdził jeszcze czujniki, kable, filtry, świece i sondę lambda. Na początek.
Pozdrawiam
PS. Dziwne że na zimnym spada z 1200...
Ostatnio zmieniony przez silentmusicman 2011-06-06, 16:55, w całości zmieniany 1 raz
misiekposp
Auto: Nubira I 2,0 LPG
Imie: Michał Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 133 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2011-06-06, 16:54
spada w miarę rozgrzania... sondę sprawną przełożyłem ze starego silnika, kable i świece też... właśnie tak się nad tymi kablami zastanawiam i świecami... a check się nie pali już...
***DAEWOO NUBIRA I 2,0 16V 133KM + LPG II GEN. LANDI RENZO***
silentmusicman
Auto: Daewoo Lanos 1.6 SX Sedan Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 124 Skąd: Rybnik (SR)
Wysłany: 2011-06-06, 16:56
A termostat??
Robiłeś reset krokowca??
Ostatnio zmieniony przez silentmusicman 2011-06-06, 17:00, w całości zmieniany 1 raz
misiekposp
Auto: Nubira I 2,0 LPG
Imie: Michał Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 133 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2011-06-06, 16:59
jest w porządku - niemal nówka - temp jest <OK>
***DAEWOO NUBIRA I 2,0 16V 133KM + LPG II GEN. LANDI RENZO***
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
kowal_wns
Auto: NUBIRA I CDX 99r. 2.0 16v combi
Imie: Michał Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 126 Skąd: OLN
Wysłany: 2011-06-06, 17:04
Spróbuj poruszać wiązką w okolicy wtryskiwaczy (tam idą kable od tps i krokowca), może poprzerywane czy coś...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a kiwi kiwi kiwi.
silentmusicman
Auto: Daewoo Lanos 1.6 SX Sedan Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 124 Skąd: Rybnik (SR)
Wysłany: 2011-06-06, 17:04
Zastanawia mnie ta klima...czy nie ma gdzieś przebicia na wiązkach albo coś...
Może spróbuj tak:
*włącz zapłon
*około 7 razy powooooli wykonaj pełny skok pedałem gazu (od zera do deski)
*wyłącz zapłon
*spróbuj odpalić autko
PS. Aha - narazie może próbuj tylko "reanimacji" na PB A przepływomierz??
misiekposp
Auto: Nubira I 2,0 LPG
Imie: Michał Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 133 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2011-06-06, 17:32
w nubirze z tego co wiem nie ma przepływki tylko map sensor
***DAEWOO NUBIRA I 2,0 16V 133KM + LPG II GEN. LANDI RENZO***
silentmusicman
Auto: Daewoo Lanos 1.6 SX Sedan Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 124 Skąd: Rybnik (SR)
Wysłany: 2011-06-06, 17:40
misiekposp napisał/a:
w nubirze z tego co wiem nie ma przepływki tylko map sensor
Yyy wydawało mi się, że gdzieś widziałem Nie zauważyłem, że masz Nubirę I. Ale coś mi świta, że był w Nubirce...no chyba że w "dwójce"...
misiekposp
Auto: Nubira I 2,0 LPG
Imie: Michał Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 133 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2011-06-06, 19:54
silentmusicman napisał/a:
*włącz zapłon
*około 7 razy powooooli wykonaj pełny skok pedałem gazu (od zera do deski)
*wyłącz zapłon
*spróbuj odpalić autko
a czym ma to pomóc? bo pierwszy raz słyszę o czymś takim
***DAEWOO NUBIRA I 2,0 16V 133KM + LPG II GEN. LANDI RENZO***
silentmusicman
Auto: Daewoo Lanos 1.6 SX Sedan Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 124 Skąd: Rybnik (SR)
Wysłany: 2011-06-07, 07:52
Cytat:
a czym ma to pomóc?
Podobno ustawia się tak przepustnicę wraz z krokowym...
Aha..zapomniałem dodać, że odpalanie autka powinno odbyć się z dodaniem gazu
marcin1008
Auto: Lanos 1,5 16V sedan
Imie: Marcin Pomógł: 44 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 379 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-06-07, 10:16
silentmusicman napisał/a:
Aha..zapomniałem dodać, że odpalanie autka powinno odbyć się z dodaniem gazu
Powinno sie odpalać bez dodania gazu-wiele razy tu na forum pisano jak programować wolne obroty.
silentmusicman
Auto: Daewoo Lanos 1.6 SX Sedan Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 124 Skąd: Rybnik (SR)
Wysłany: 2011-06-08, 16:32
marcin1008 napisał/a:
jak programować wolne obroty.
Witam
Nie chodziło mi o programowanie obrotów, jedynie o ustawienie "grzybka" IACV
Zgadzam się w 100%, że programowanie ECU, gdy odpalamy silnik, odbywa się bez gazu
Pozdrawiam