X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Tico] pada pompa za pompa paliwa

Autor Wiadomość
ProroKnh

Auto: Tico
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 4
Wysłany: 2011-06-09, 19:52   [Tico] pada pompa za pompa paliwa

Witam. Mam tico 99r. na gazie, był okres że mało jeździłem na benzynie, po tym czasie zaczeły mi sie dziać dziwne rzecz, tzn, pada mi pompka za pompką paliwa, czy nówka czy używka, zostaje rozwalona, w sensie nie daje rady przepompować paliwa, jedynym wyjściem jakie widze to zatkanie sie któregoś kanału w gaźniku, lub powrotu do baku, ciśnienie wtedy powoduje rozwalenie pompki. Czy miał ktoś podobną sytuacje w swoim aucie, lub czy widzicie jakiś sens w moim rozumowaniu? Jeśli macie jakieś pomysły prosze o napisanie. Z góry dzięki i pozdrawiam :)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7764
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-06-10, 03:24   

ProroKnh napisał/a:
Jeśli macie jakieś pomysły prosze o napisanie.
a filtr paliwa dawno zmieniany?




 
 
woockash1

Auto: Matiz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 82
Skąd: Szczecin / Więcbork
Wysłany: 2011-06-10, 06:55   

Witam. Przerabiałem już to :)
U mnie, gdy pompa przestawała działać to nie była to wina samej pompy lecz IZOLATORA (grubej podkładki między pompą a silnikiem).
Wymontowałem, starłem na papierze ściernym około 1 mm (pocierając izolatorem o rozłożony na płaskiej powierzchni papier) i jak ręką odjął.
Jeśli zrobisz tak jak ja to krzywdy nie zrobisz, a chyba warto zaryzykować :)
 
 
snajki30

Auto: Szalone lekko zardzewiale Espero 1,8
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 594
Wysłany: 2011-06-11, 12:37   

To jest wlasnie bolaczka aut z pompa napedzana mechanicznie. Kiedys posiadalem Punto I w gazie, pamietam ze cos musialem w ukladzie elektrycznym podlubac zeby kompa oszukac po wypieciu zasilania z pompy-ona byla zasilana lelektrycznie nie mechanicznie jak w tico. Odnosnie padania pompy co sie dokladnie dzieje? Wywala olej przez odpowietrznik??
 
 
mariuszss

Auto: Nubira 1.6 16V
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 321
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2011-06-12, 11:04   Re: pada pompa za pompa paliwa

ProroKnh napisał/a:
Witam. Mam tico 99r. na gazie, był okres że mało jeździłem na benzynie, po tym czasie zaczeły mi sie dziać dziwne rzecz, tzn, pada mi pompka za pompką paliwa, czy nówka czy używka, zostaje rozwalona, w sensie nie daje rady przepompować paliwa, jedynym wyjściem jakie widze to zatkanie sie któregoś kanału w gaźniku, lub powrotu do baku, ciśnienie wtedy powoduje rozwalenie pompki. Czy miał ktoś podobną sytuacje w swoim aucie, lub czy widzicie jakiś sens w moim rozumowaniu? Jeśli macie jakieś pomysły prosze o napisanie. Z góry dzięki i pozdrawiam :)


Witam.
Nie wiem jaki masz układ odcięcia paliwa, ale u mnie jest elektrozawór na wyjściu z pompy, czyli odcina paliwo zaraz za pompą. W tym układzie pompa daje cały czas ciśnienie i jakoś sobie radzi. Oryginalną wymieniłem po ok. 150 tys. (na gazie 80 tys.).
Ale miałem taki przypadek, że pompa po wymianie i przepracowaniu 20 tys. przestała podawać paliwo. Założyłem, że padła, zakupiłem nową i dalej to samo. Okazało się, że przewód gumowy paliwa na zasilaniu pękł ze starości i zaciągał powietrze. Po wymianie przewodu wszystko wróciło do normy i mam jedną pompkę na "rezerwie" . :D

Napisz coś więcej co to znaczy - rozwalanie? Puszcza olej na zewnątrz czy paliwo do oleju czy może coś innego?
Bo jeżeli działa po założeniu i przestaje, to czy widać jakieś wytarcie od wodzika popychającego dźwignie pompki?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
ProroKnh

Auto: Tico
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 4
Wysłany: 2011-06-12, 16:18   

A więc tak, elektrozawór jest na przewodzie paliwowym, pompki padają po około max 2 tys kilometrów, padają czyli uszkodzenie mechaniczne następuje w środku pompki, nie jest w stanie przepompować paliwa, nawet jak ją sprawdzam na krótkich wężykach ręcznie to nie sa w stanie zassać do "siebie" paliwa, w jednej zdarzył się wyciek oleju na zewnątrz, ale uważam że uszkadzane są membrany, wytarcie na dźwigience jest nieznaczne, nie wiem dokładnie jaki jest przepływ przez gaźnik paliwa, czy w którymś miejscu nie jest zatkany kanalik, przewody wymieniałem od pompki do gaźniki, przewód doprowadzający od baku do komory silnika i wąż gumowy, więc tam nie szukam przyczyny, bo jestem ich pewien, za każdym razem jak pompka przestaje działać to sprawdzam ją ręcznie czy przepompowuje ciecz i żadna nie jest w stanie tego zrobić, a w oryginałach niestety pompka nie jest rozbieralna, a po zamontowaniu zamiennika, uszkodzeniu uległy zaworki w górnej części pompki...
 
 
mariuszss

Auto: Nubira 1.6 16V
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 321
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2011-06-12, 20:56   

ProroKnh napisał/a:
A więc tak, elektrozawór jest na przewodzie paliwowym, ...


Przed czy za pompką paliwową?
Może faktycznie dystans pomiędzy pompką a blokiem jest zły. Ale za mały a nie za duży i mechanizm pompki popychany wodzikiem wykonuje za duże ruchy i po pewnym czasie pompka nie wytrzymuje :myśli: . Ja jak kupiłem nową pompkę to były w zestawie dwie dodatkowe uszczelki w celu zwiększenia dystansu, ale ich nie zakładałem.
 
 
ProroKnh

Auto: Tico
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 4
Wysłany: 2011-06-13, 05:41   

Elektrozawór jest przed pompką, ja zakładam zawsze uszczelki, jeśli założe obie to dystans sie zwiększa czyli powinien byc mniejszy zakres ruchów, czyli powinno być mniejsze ciśnienie pompowania, już sam nie wiem ;(
 
 
mariuszss

Auto: Nubira 1.6 16V
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 321
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2011-06-13, 12:16   

No to różnica jest taka, że ja mam zawór za pompką, cały czas podczas pracy na gazie jest pod ciśnieniem i zalana paliwem.
 
 
ProroKnh

Auto: Tico
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 4
Wysłany: 2011-06-13, 13:18   

No tak, tylko zastanawia mnie jedno, bo przez 6 lat nie było tego problemu, teraz sie zastanawiam co jest gorsze dla pompki, czy jak będzie pracowała na "sucho" jak odetnę dopływ na zaworze, czy jak dam zawór za pompką i będzie powiedzmy ciągle sprężała tą dawke paliwa i chciała ją przepompowywać, możliwe jest jeszcze jedno że elektrozawór padł i nie domyka jak śmigam na gazie, ale wtedy musiałby ticok dostawać 2 dawki paliwową i gaz... Ale wtedy bym go zalewał całyczas i bym widział jak mi z baku ubywa... a tak nie jest, dzisiaj sprawdzę elektrozawór czy działa poprawnie, jak tak to przełoże go za pompke i założe nową zobacze ile wytrzyma, jeszcze zastanawiam sie czy nie zrobic tak, żeby kupić elektrozawór z trójnikiem, dać go za pompkę i jak będe miał go na gazie żeby przepompowywała poprostu paliwo z baku do baku, a w chwili jak przełącze na benzyne żeby mi otwierało drugi kruciec i paliwo wędrowało do gaźnika, co o tym myślicie?
 
 
mariuszss

Auto: Nubira 1.6 16V
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 321
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2011-06-13, 13:32   

Tak jak piszesz byłoby idealnie.
Ciekawy jestem jak u innych użytkowników Tico z gazem jest zamontowany elektrozawór odcinający paliwo. U siebie jak przerobiłem zawór przed pompką, to jak chciałem zapalić na benzynie, to musiałem długo kręcić i wróciłem do pierwotnego układu.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt