X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Płyn chłodniczy - raz jeszcze.

Autor Wiadomość
mirek833

Auto: Lanos 1.5 S DOHC + LPG Tartarini
Imie: Mirek
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-06-10, 18:31   [Lanos] Płyn chłodniczy - raz jeszcze.

Cześć,

od dłuższego czasu borykam się z pochłanianiem płynu chłodniczego przez mojego lanosa 1.5 DOHC z LPG.

Sytuacja wygląda tak, że muszę dolewać co najmniej 0,5 litra na ok. 300 km - czyli dolewam razem z tankowaniami gazu.

Sytuacja trwa od 2 lat, silnik i okolice oglądało już co najmniej 4 różnych mechaników, którzy stwierdzili:
1) nie widać żadnych wycieków (uszczelki, pompa) jeździć... i dolewać;
2) nie jest to raczej UPG, ale nie wiem co to jest...
3) jw.
4) nie widać nic niepokojącego oprócz drobnego wycieku na jednym trójniku LPG.

Wycieku z nagrzewnicy także nikt nie zaobserwował, olej w porządku, spaliny też.

Ogólnie wydaje mi się, że zimą ubywa go szybciej, niż przy wyższych temperaturach.
Podobnie szybciej go ubywa przy częstym odpalaniu - jak temu jechałem do Francji i przez całe 1000 km w jedną i w drugą stronę płynu nie ubyło, a kiedy jeżdżę lokalnie (40 km do pracy w jedną stronę) to ubywa tak jak pisałem wyżej.

Ostatnio miałem mały remont instalacji gazowej (regeneracja parownika i wymiana listwy wtryskiwaczy) i miałem nadzieję, że ten płyn spierniczał przez niesprawny parownik - ale byłem w błędzie - po wymianie nadal to samo. A gazownicy mieli się też temu przyjrzeć, czy gdzieś na łączeniach nie cieknie.

Jakiś czas temu po podjechaniu na stację otwarłem maskę żeby sprawdzić stan płynu i usłyszałem dość głośne syczenie. Patrzę co się dzieje - a tam mokry zbiornik uzupełniający i syczy spod korka. Myślę sobie - korek szlag trafił, nie trzyma szczelności i płyn po prostu odparowuje. Kupiłem nowy korek. Niestety nadal to samo.

Zdjęcia zbiorniczka uzupełniającego są tutaj: https://picasaweb.google.com/miroslaw.swiecek/PYnChOdzacy#

Widać, że jest dość mocno mokry, szczególnie widać to w okolicy tego spawu góry z dołem. A korek (nowy) też mocno syczy.

Pomocy...
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
gandw

Auto: Lanos 1.4 8v S
Pomógł: 19 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 533
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-10, 18:40   

Czemu masz taki ciemny ten płyn? Zazwyczaj są jasne zielone, różowe czy tam pomarańczowe. Nie pływają w tym oczka oleju? Węże układu chłodzenia twarde czy miękkie?



Daewoo Lanos Sedan 1.4 8v S + lpg
 
 
mirek833

Auto: Lanos 1.5 S DOHC + LPG Tartarini
Imie: Mirek
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-06-10, 18:53   

Kolor płynu jest normalny - to na tym zdjęciu tak wygląda dziwnie.

Oleju w nim nie ma i olej też jest w porządku - nie ubywa go, nie przybywa i nie ma nigdzie masła.

A węże które (te grube?) i w jakim stanie, tj, przy ciepłym czy zimnym silniku? Bo muszę je pomacać ;-)
 
 
darek1978
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-10, 19:06   

a osadza Ci się biało-zielony nalot na zbiorniczku? Jeśli tak to wymień zbiorniczek płynu , pewnie właśnie puścił na łączeniu.
 
 
mirek833

Auto: Lanos 1.5 S DOHC + LPG Tartarini
Imie: Mirek
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-06-10, 19:12   

Nic zielonego nie zauważyłem, ale biały jest jak najbardziej.

Dziwi mnie to, że na tym zbiorniczku ciągle jest mokro. Widać też trochę zacieków od góry (od korka) zbiorniczka w dół, ale jak to oglądam przy wyłączonym silniku (po dojechaniu na stację albo pod dom), to zbiorniczek jest mokry jedynie wzdłuż łączenia. No i syczy korek.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
darek1978
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-10, 19:17   

mirek833 napisał/a:
Nic zielonego nie zauważyłem, ale biały jest jak najbardziej.

Dziwi mnie to, że na tym zbiorniczku ciągle jest mokro. Widać też trochę zacieków od góry (od korka) zbiorniczka w dół, ale jak to oglądam przy wyłączonym silniku (po dojechaniu na stację albo pod dom), to zbiorniczek jest mokry jedynie wzdłuż łączenia. No i syczy korek.


Korek posiada odpowietrzniki, a jak masz mokro na łączeniu, to problem masz rozwiązany :brawo:
Zbiorniczek do wymiany!!! Puszcza na łączeniu.
 
 
mirek833

Auto: Lanos 1.5 S DOHC + LPG Tartarini
Imie: Mirek
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-06-10, 19:27   

darek1978 napisał/a:
Korek posiada odpowietrzniki, a jak masz mokro na łączeniu, to problem masz rozwiązany :brawo:
Zbiorniczek do wymiany!!! Puszcza na łączeniu.


A jeśli zainwestuję w zbiorniczek, a okaże się, że płyn nadal ucieka? ;D
 
 
darek1978
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-11, 05:37   

mirek833 napisał/a:
darek1978 napisał/a:
Korek posiada odpowietrzniki, a jak masz mokro na łączeniu, to problem masz rozwiązany :brawo:
Zbiorniczek do wymiany!!! Puszcza na łączeniu.


A jeśli zainwestuję w zbiorniczek, a okaże się, że płyn nadal ucieka? ;D


Od czegoś trzeba zacząć? Ja bym tak zrobił. Jeśli widzę tylko tam że jest wilgotno od płynu, to bym wymienił zbiorniczek. Jeśli nie pomoże, trudno szukam dalej wycieku, płyn sam nie odparowywuje .
 
 
Adam-T


Auto: Daewoo Nexia 1,5 8V
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 632
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2011-06-11, 09:19   

A swoją drogą to masz za wysoki stan płynu w zbiorniczku (na zdjęciach), poziom max powinien być przy ciepłym silniku jak się nie mylę.
 
 
mirek833

Auto: Lanos 1.5 S DOHC + LPG Tartarini
Imie: Mirek
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-06-11, 10:49   

Adam-T napisał/a:
A swoją drogą to masz za wysoki stan płynu w zbiorniczku (na zdjęciach), poziom max powinien być przy ciepłym silniku jak się nie mylę.


Ale całe szczęście się mylisz :-)

Płynu dolewasz przecież na zimnym silniku, więc MIN i MAX odnoszą się do zimnego, przy ciepłym poziom się podnosi.

Żeby nie było - nawet sprawdziłem to w instrukcji ;D
 
 
Adam-T


Auto: Daewoo Nexia 1,5 8V
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 632
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2011-06-11, 10:58   

Ok zwracam honor, tak jak napisałem mogę się mylić :piwo:
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt