X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira II] kod błędu-interpretacja

Autor Wiadomość
lorddi
KapuchDriver


Auto: nubcia a były dwie :D
Pomogła: 8 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 06 Kwi 2008
Posty: 711
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2011-06-12, 10:40   [Nubira II] kod błędu-interpretacja

Witam, w końcu znalazłem chwile żeby potraktować spinaczem złącze i sprawdzić jakie mam błędy xD


dodam tylko że nuniek chorował na zmułowacenie oraz strzelanie na gazie (po strzale dostawał nitro i śmigał jak ta lala )

oto wyniki

22 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za niskie napięcie

45 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt bogata mieszanka, uszkodzony moduł ECM

jak z tym teraz walczyć :D




 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3969
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2011-06-12, 10:43   

TPS'a albo trzeba zaprogramować (komp i ASO się kłania) albo wymienić (też komp albo ASO)

Lambda do wymiany - koszt dobrej to ok. 130 zł.



To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
 
 
 
lorddi
KapuchDriver


Auto: nubcia a były dwie :D
Pomogła: 8 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 06 Kwi 2008
Posty: 711
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2011-06-12, 10:47   

nawi napisał/a:
TPS'a albo trzeba zaprogramować (komp i ASO się kłania) albo wymienić (też komp albo ASO)

Lambda do wymiany - koszt dobrej to ok. 130 zł.


a jeszcze jedno.. nie mam KATa




 
 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3969
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2011-06-12, 10:47   

lorddi napisał/a:
nawi napisał/a:
TPS'a albo trzeba zaprogramować (komp i ASO się kłania) albo wymienić (też komp albo ASO)

Lambda do wymiany - koszt dobrej to ok. 130 zł.


a jeszcze jedno.. nie mam KATa


A co ma kat do tego?



To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
 
 
 
lorddi
KapuchDriver


Auto: nubcia a były dwie :D
Pomogła: 8 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 06 Kwi 2008
Posty: 711
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2011-06-12, 10:49   

nawi napisał/a:


A co ma kat do tego?


nie wiem czy ma coś do tego. po prostu dopisalem :D

[ Dodano: 2011-06-12, 12:00 ]
nawi napisał/a:
TPS'a albo trzeba zaprogramować (komp i ASO się kłania) albo wymienić (też komp albo ASO)

Lambda do wymiany - koszt dobrej to ok. 130 zł.


ASO?
zpytam inaczej czy w zwyklym warsztacie zrobia mi to? i jaki moze byc koszt robocizny xD




 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2011-06-12, 11:30   

nawi napisał/a:
TPS'a albo trzeba zaprogramować (komp i ASO się kłania) albo wymienić (też komp albo ASO)

Lambda do wymiany - koszt dobrej to ok. 130 zł.

Nie zgadzam się z kolegą.
TPS-a się nie programuje.
Zanim się cokolwiek wymieni (sonda ?) to należy się upewnić co do zasadności wymiany.
Reasumując pierwszą czynnością jest dokładne sprawdzenie skanerem.
Dodam ( już po raz kolejny) że w silnikach 2,0 i 2,2 TPS (pozycja spoczynkowa przepustnicy) należy bardzo dokładnie ustawić .
Strzały w kol. ssący zwykle sugerują usterkę układu zapłonowego ( przewody WN, świece, cewka)I to należy w pierwszej kolejności sprawdzić.
 
 
lorddi
KapuchDriver


Auto: nubcia a były dwie :D
Pomogła: 8 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 06 Kwi 2008
Posty: 711
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2011-06-12, 11:35   

stifff napisał/a:
.
Strzały w kol. ssący zwykle sugerują usterkę układu zapłonowego ( przewody WN, świece, cewka)I to należy w pierwszej kolejności sprawdzić.


sprawdzone, przerwy wyregulowane..

a objaw przed strzalem ma taki ze jest totalnie zmulony na lpg ale jedzie i np a światlach przy ruszaniu strzela.. po strzale smiga jak szalony.




 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2011-06-12, 11:44   

Czy kol sprawdzał zachowanie silnika tylko i wyłącznie na Pb.?( podczas dłuższej jazdy)
Jeśli na Pb objawy są te same to należy doprowadzić silnik do właściwej pracy tylko na Pb.
Potem dopiero zająć się LPG.
PS. - Jak kol. sprawdzał przewody WN ?
 
 
lorddi
KapuchDriver


Auto: nubcia a były dwie :D
Pomogła: 8 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 06 Kwi 2008
Posty: 711
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2011-06-12, 11:55   

stifff napisał/a:
Czy kol sprawdzał zachowanie silnika tylko i wyłącznie na Pb.?( podczas dłuższej jazdy)


na pb telepie go tylko czasami po odpaleniu, po przejechaniu z kilometra i wbiciu po mękach 3tys obrotow dostaje kopa i smiga, objaw nie powraca do nastepnego odpalenia

stifff napisał/a:

PS. - Jak kol. sprawdzał przewody WN ?


maska w gore - ciemnosc.. nic nie "swieci"

kazdy przewod wyciagalem tez podczas pracy silnika (na kazdej swiecy spadek obrotow po wyjeciu)

natomiast w momencie jak go "telepie" po odpaleniu chodzi tylko na 2 (2 pierwsze kable wyciagam a obroty bez zmian)

chore to troche ale to mi trwa juz pare miesiecy, daje samocho do mechanika, zgarnie 100zeta i na miesiac spokoj po czym problem wraca.. juz mam dosyc xD




 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2011-06-12, 11:59   

Powinieneś zmienić mechanika .
Przewodów WN nie sprawdza się w taki sposób ( od tego jest Multimetr i tzw. organoleptyka )
 
 
lorddi
KapuchDriver


Auto: nubcia a były dwie :D
Pomogła: 8 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 06 Kwi 2008
Posty: 711
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2011-06-12, 12:19   

stifff napisał/a:
Powinieneś zmienić mechanika .
Przewodów WN nie sprawdza się w taki sposób ( od tego jest Multimetr i tzw. organoleptyka )

o czym ty do mnie gadasz xD nie jestem mechanik i nie mam kasiury tyle zeby ciagle latać na pomiary xD

a tak btw.. przed chwila śmigałem niuńką..
po odpaleniu telepańsko i ledwo ruszył, po chwili nitro i rura xD

Kod:
Witam, w końcu znalazłem chwile żeby potraktować spinaczem złącze i sprawdzić jakie mam błędy xD


dodam tylko że nuniek chorował na zmułowacenie oraz strzelanie na gazie (po strzale dostawał nitro i śmigał jak ta lala )

oto wyniki

22     Czujnik położenia przepustnicy TPS Za niskie napięcie

45     Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt bogata mieszanka, uszkodzony moduł ECM

jak z tym teraz walczyć :D



dodatkowe objawy ktore sobie przypomnialem:
- gaz chodzi jak w jelczu (cieżko i na samym początku ma "skok")
- po otwarciu szyb smierdzi spalinami Oo
- po odpaleniu często go "telepie" (wyciągam 2 kable WN a silnik chodzi tak samo tak jakby na 2 pierwsze nie chodził)
- jak go telepie na benzynie (punkt wyzej) po przełączeniu na lpg chodzi na wszystkie Oo




 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2011-06-12, 17:22   

lorddi napisał/a:
o czym ty do mnie gadasz xD nie jestem mechanik i nie mam kasiury tyle zeby ciagle latać na pomiary xD

Ja wiem o czym piszę . Ty zapewne nie kumasz wielu rzeczy i uważasz że na forum naprawisz samochód. -niestety nie.
Jedyna droga to uczyć się mechaniki praktycznej , duuuużo wiedzy i praktyki . Wówczas nie wydasz kasy na mechaników. Być może uważasz że sam go naprawisz ( powodzenia) A może po prostu powinieneś się przesiąść na rower ( z nim nie będziesz musiał odwiedzać mechaników )
 
 
lorddi
KapuchDriver


Auto: nubcia a były dwie :D
Pomogła: 8 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 06 Kwi 2008
Posty: 711
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2011-06-12, 17:41   

stifff napisał/a:
A może po prostu powinieneś się przesiąść na rower ( z nim nie będziesz musiał odwiedzać mechaników )


z takimi radami to ty sie zaprzeproszeniem WYPCHAJ skoro nie potrafisz udzielic informacji, po to pisze najpierw tutaj zeby nie latac po 10ciu mechanikach i każdemu po 100 w łape za to ze wogóle maske otworzy.. był czas gdzie zarabiałem więcej i z byle pierdołą latałem do mechanika, teraz musze zacisnać pasa wiec szukam rozwiązań domowych nie da sie trudno będzie mechanik..




Ostatnio zmieniony przez lorddi 2011-06-13, 11:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3969
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2011-06-12, 17:43   

stifff, ma rację - jak nie stać Cię na robienie samochodu to trzeba się przesiąść do komunikacji miejskiej

Cytat:
dodatkowe objawy ktore sobie przypomnialem:
- gaz chodzi jak w jelczu (cieżko i na samym początku ma "skok")
- po otwarciu szyb smierdzi spalinami Oo
- po odpaleniu często go "telepie" (wyciągam 2 kable WN a silnik chodzi tak samo tak jakby na 2 pierwsze nie chodził)
- jak go telepie na benzynie (punkt wyzej) po przełączeniu na lpg chodzi na wszystkie Oo


miałem podobne objawy i skończyło się:
- wymiana kata
- cewka
- przewody WN



To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
 
 
 
lorddi
KapuchDriver


Auto: nubcia a były dwie :D
Pomogła: 8 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 06 Kwi 2008
Posty: 711
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2011-06-13, 11:29   

nawi napisał/a:
stifff, ma rację - jak nie stać Cię na robienie samochodu to trzeba się przesiąść do komunikacji miejskiej


niestety, nie mam bezpośredniego połączenia, próbowałem.. jestem skazany na samochód.


EDIT:
dzisiaj maska do góry i:
- czyszczenie krokowca
- reset kompa
- kalibracja obrotów (wsio z poradników na naszym forum :D )

wynik:
- jedyny bład jaki wyświetla to 12 (czyżby mechanior-lepuła nie pokasował starych błędów xD)
- obroty trzymaja się równo poniżej tysiąca
- niestety dalej brak siły po dodaniu gazu (obroty o dziwo trzymaja Oo)

w sumie w tej chwili mam 3 powtarzajace się warianty:

1) odpalam -> jade(raczej tocze sie) -> chwila i dostaje nitro -> zatrzymuje się gasze na pb -> ponownie odpalam śmiga..
2) odpalam -> jade (raczej tocze sie) -> chwila i dostaje nitro -> przełączam na lpg -> zapindalam -> zatrzymuje sie gasze na lpg -> odpalam ponownie i.. telepie, brak siły Oo
3) odpalam ->jade (raczej tocze się) -> przełączam w tym czasie na lpg -> zapindalam Oo

zgłupiałem doszczętnie.. już myślałem że te błędy wyjaśnią (wymienie 2 części i po sprawie) chyba musze zacząć od początku:
-świece
-przewody
-filtr powietrza

i na początek pb doprowadzić do ładu...




 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt