X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira I] remont - wymiana silnika

Autor Wiadomość
Fred87

Auto: Dajewoo Nubira 1,6 SX + LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-16, 12:08   [Nubira I] remont - wymiana silnika

Witam, Panowie i Panie poradźcie.
Otóż mój mechanik się załamał gdy spostrzegł ile nubira bierze oleju - wychodzi ok 3l/1000km - masakra jakaś.
Auto niby jeździ jak trza, może nie jest demonem prędkości bo silnik 1,6 ale jakoś go buja.
Nie kopci na niebiesko, dawał trochę na czarno jak go cisnąłem na autostradzie (kolega jadący za mną mówił) . Silnik jest zagazowany od 5 lat. Sprężanie jest b. dobre 1,3MPa na każdym garnku, więc co może być nie tak, że wpieprza ten olej jak głupia. Już nie mam siły. Nie wiem co się dzieje w silniku czy to pierścienie, czy zawory czy co...

Mechanik radzi, wymienić, remontować, albo sprzedać. Podpowiem, że sprzedaż odpada...
Może ktoś remontował, wymieniał silnik i może kogoś lub coś polecić?

Pozdrawiam



WPÓŁ DO DZIEWIĄTEJ - PRZYJAZNE STUDIO REKLAMY! www.wpoldodziewiatej.pl
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
codipar1988
Grupa Lubelska


Auto: Daewoo Lanos HB5 1.6 16V
Imie: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 489
Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-06-16, 12:19   

Po pierwsze czy nie masz gdzieś wycieku?



 
 
 
Fred87

Auto: Dajewoo Nubira 1,6 SX + LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-16, 13:48   

nie ma...



WPÓŁ DO DZIEWIĄTEJ - PRZYJAZNE STUDIO REKLAMY! www.wpoldodziewiatej.pl
 
 
codipar1988
Grupa Lubelska


Auto: Daewoo Lanos HB5 1.6 16V
Imie: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 489
Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-06-16, 14:31   

Nie wiem czy forumowi kolededzy mnie poprą ale ja wybrałbym zmianę silnika a nie remont,choć jest w tym nutka ryzyka-bo nie do końca wiadomo co się kupi.



 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2011-06-16, 14:51   

Cytat:
choć jest w tym nutka ryzyka-bo nie do końca wiadomo co się kupi.


i dlatego lepiej remontować



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
codipar1988
Grupa Lubelska


Auto: Daewoo Lanos HB5 1.6 16V
Imie: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 489
Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-06-16, 15:03   

RIPER, To zależy,kupić silnik jest taniej.Ale to tylko moje zdanie i do tego nigdy nie sprawdzone na aucie marki Daewoo :stop:



 
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 28
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6091
Skąd: SY
Wysłany: 2011-06-16, 15:19   

codipar1988, jednak kupujac silnik bo stary sie posypal, mozesz kupic róznie siwetny egzemplarz, ktory tez sie posypie za 2-3 tyś km.



War... war never changes...
 
 
codipar1988
Grupa Lubelska


Auto: Daewoo Lanos HB5 1.6 16V
Imie: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 489
Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-06-16, 15:32   

Dlatego wspomniałem o nutce ryzyka.



 
 
 
marcij


Auto: Lanos 1.5 16v htb
Imie: Marcin
Pomógł: 32 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 762
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2011-06-16, 20:24   

Jak kompresje trzyma , to robić co jest. Wymienić pierścienie i uszczelniacze i będzie dobrze.Sam się do tego przymierzam, części naprawdę nie są drogie, w 300 zł można się zmieścić (licząć z planowaniem), a za tyle się silnika nie kupi. Roboty tylko ciut więcej niż przy przerzuceniu całego silnika.



Bo czerwone są najszybsze :)
Ostatnio zmieniony przez marcij 2011-06-16, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
codipar1988
Grupa Lubelska


Auto: Daewoo Lanos HB5 1.6 16V
Imie: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 489
Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-06-16, 20:29   

marcij, Powiedz mi w jaki cudowny sposób zmieścić się w 300zł ? :myśli:
-UPG Elring 75zł
-Uszczelka pokrywy zaworów Elring 45zł
-Olej + filtr 150zł
-Płyn chłodniczy 50zł

I do tego coś jeszcze dojdzie.
Więc jak wy to robicie? ;)
Nie wspomniałem tu w ogóle o rozrządzie.



 
 
 
marcij


Auto: Lanos 1.5 16v htb
Imie: Marcin
Pomógł: 32 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 762
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2011-06-16, 23:05   

Pierścienie fabryczne komplet - 90 zł
UPG dobrej firmy - 45 zł
uszczelnicze ~ 50 zł
planowanie głowicy - 36zł

uszczelkę pod pokrywę można zostawić starą, a jak nie, to kosztuje ok 20 zł.
Do tego dojdą uszczelki kolektorów po ~10zł.

Oleju i płynu nie liczyłem, bo wymieniając silnik też zalewasz nowym płynem, olejem i dodatkowo zakładasz nowy rozrząd.



Bo czerwone są najszybsze :)
 
 
 
codipar1988
Grupa Lubelska


Auto: Daewoo Lanos HB5 1.6 16V
Imie: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 489
Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-06-17, 07:43   

marcij, Ok dziekuję.Tak zapytałem bo u mnie UPG też do roboty w najbliższym czasie.
A jakie marki UPG rozumiesz jako dobre?



 
 
 
Fred87

Auto: Dajewoo Nubira 1,6 SX + LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-17, 12:50   

W moim przypadku raczej kupno odpada, znając życie kubie gorszego bubla...
Mechanicy twierdzą, że powinienem się zamknąć w 1000zł - dużo, ale czy nie tyle kosztują remonty silników?

w 300zł nie chce mi się wierzyć...



WPÓŁ DO DZIEWIĄTEJ - PRZYJAZNE STUDIO REKLAMY! www.wpoldodziewiatej.pl
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2011-06-17, 14:48   

marcij napisał/a:
Pierścienie fabryczne komplet - 90 zł
UPG dobrej firmy - 45 zł
uszczelnicze ~ 50 zł
planowanie głowicy - 36zł

uszczelkę pod pokrywę można zostawić starą, a jak nie, to kosztuje ok 20 zł.
Do tego dojdą uszczelki kolektorów po ~10zł.

Oleju i płynu nie liczyłem, bo wymieniając silnik też zalewasz nowym płynem, olejem i dodatkowo zakładasz nowy rozrząd.

Pierścienie fabryczne to najgorsza z możliwych opcji ( totalny badziew)
Jeśli ktokolwiek zrobi silnik za 300 Pln z wymianą pierścieni to zapewne 1000 Pln sam dołoży lub też pozostanie szybko szukać 2 silnika.
Te uszczelki za 10 zeta to zapewne wycięte z kartonu przez sprzedającego.
Ogólnie - to ktoś tu mocno żartuje na temat napraw ( remontów ) silników.
 
 
codipar1988
Grupa Lubelska


Auto: Daewoo Lanos HB5 1.6 16V
Imie: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 489
Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-06-17, 15:12   

Ja może i nigdy nie robiłem remontu Daewoo ale rok temu robiłem kapitalny remont motocykla ETZ,wyszło bezmała 1100zł.A tam jest jeden cylinder i to w dwusuwie. :omg:



 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt