X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira I] Problem z LPG

Autor Wiadomość
elmo25

Auto: Daewoo Nubira 2.0 CDX
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 81
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-06-21, 11:13   [Nubira I] Problem z LPG

Witam,
Czytam wiele opinii i wypowiedzi i już zgłupiałem.
Może ktoś z Was coś doradzi.
A więc tak, moja Nubira 2,0 CDX (99r) posiada instalację LPG Bedini.
Do tej pory nie było żadnych kłopotów z gazem
spalanie na trasie ok 10 l, w mieście ok 12.
Problem objawia się tak:
na zimnym silniku jest wszystko ok., jak tylko złapie temperatury to się zaczyna. Stojąc na np światłach w mieście chcę ruszyć z miejsca i wygląda to tak: jakbym chciał normalnie ruszyć czyli sprzęgło, bieg, puszczając sprzęgło (dodając normalnie gazu - ten opis pewnie zbędny:-)) silnik dusi się i gaśnie jakby był nie wyregulowany (ale nic nie było z nim robione i wcześniej było dobrze). Żeby uniknąć duszeniu silnika muszę ruszać tak:
na sprzęgle z włączonym biegiem najpierw dodaję gazu naciskając gaz silnik nie reaguje od razu jak było wcześniej tylko na poziomie 1000 obr lekko dławi się żeby wejść na obroty zadane pedałem gazu i dopiero mogę ruszyć bez duszenia ze świateł.
Dodam że po ostatnim tankowaniu wyszło mi większe spalanie (lekko ponad 14 l w mieście) to 2 litry więcej niż zawsze.
Na wyższych biegach nie ma żadnych problemów (moc odpowiednia przy większych prędkościach).
Wymienione świece, filtr powietrza, gazu, kable niedawno wymieniane (Bigicord czy jakoś tak).
Mam nieszczelny środkowy tłumik (ale nie ma on chyba żadnego wpływu- jutro będzie wymieniany).
Po wymianie świec i filtrów były programowane obroty.

Na PB jest wszystko ok.

Podpinałem się miernikiem pod sondę i na ciepłym silniku na wolnych obrotach mam wskazanie ok 0,75V po dodaniu gazu na mierniku wartość napięcia maleje (i co dziwne przy ok 3000 obr na mierniku przed wartością napięcia wskakuje "-" a wskazanie ok 0,1V (czyli ujemna , albo jakby zamiana polaryzacji)
Czy coś z nią jest nie tak ?

Proszę o jakieś wskazówki i pozadrawiam.

P.S. Sonda była sprawdzana bez wypinania
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
usuniety #3
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-23, 20:40   

elmo25 napisał/a:
Może ktoś z Was coś doradzi.

Sprawdzić działanie silniczka krokowego gazu
 
 
elmo25

Auto: Daewoo Nubira 2.0 CDX
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 81
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-06-27, 08:40   

Po sczytaniu błędów wywala błąd 13 i 93
Czy sonda może mieć wpływ na takie zachowanie silnika ?

P.S. kiedyś sprawdzałem błędy i też wyskakiwały te same błędy ale było ok. więc nic nie wymieniałem ani nie robiłem
 
 
TommyVercetti


Auto: Audi A4Tdi
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 343
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2011-06-27, 15:00   

Moze miec, ale bardziej martwił bym sie błedem
93 Elektroniczny moduł sterujący ECM Uszkodzony moduł przekazujący ODM
to wieksze problemy
 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2011-06-27, 16:13   

elmo25, ujemne napięcie występuje bo pewnie złą masą złapałeś. Jak masa będzie inna niż z silnika to mogą być takie anomalie ( spadki napięć na złączach ). Jeśli na jałowym masz 0,75 V to chyba trzeba jechać na regulację ( za bogata mieszanka ).
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
elmo25

Auto: Daewoo Nubira 2.0 CDX
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 81
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-06-28, 08:25   

Dzięki za wszelkie wskazówki.
Dziś jeszcze postaram się sprawdzić tą sondę z masą na silniku i zobaczę czy wskazania są te same.
Ten błąd 93 miałem już kiedyś i było wszystko ok (a ostatnio wyczytałam że błąd ten może wyskakiwać wtedy kiedy lampka sygnalizacyjna Check jest podpięta przez przekaźnik i odłączana po przełączeniu na LPG)
 
 
elmo25

Auto: Daewoo Nubira 2.0 CDX
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 81
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-06-29, 11:40   

Wczoraj raz jeszcze sprawdzałem sondę i na wolnych obrotach przy raczej zimnym silniku wskazania sondy były ok 0,45v (na PB i LPG bardzo zbliżone)
Wraz ze wzrostem temperatury silnika wskazania sondy wzrastają do ok 0,8 -0,85v (podobnie na Pb i LPG) - masa brana i z silnika i z akumulatora daje te same wskazania.
Czy opisane zachowanie może wynikać z uszkodzonej sondy czy raczej z umierającego parownika.

Ciekawostką jest to że przy wypięciu silnika krokowego LPG (wypięcie samej wtyczki zasilającej silnika krokowego LPG) przy wyższych obrotach silnika (praca na LPG) dławienie silnika ustępuje.
Wypięcie silnika krokowego na wolnych obrotach powoduje zupełne dławienie się silnika (brak możliwości wejścia na obroty) .
Czy ktoś może wyjaśnić czym to jest spowodowane ?
 
 
usuniety #3
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-29, 18:04   

elmo25 napisał/a:
Wraz ze wzrostem temperatury silnika wskazania sondy wzrastają do ok 0,8 -0,85v (podobnie na Pb i LPG) - masa brana i z silnika i z akumulatora daje te same wskazania.

Im bardziej sonda nagrzana tym większe ma odchylenia, to co tobie wychodzi jest OK

elmo25 napisał/a:
Ciekawostką jest to że przy wypięciu silnika krokowego LPG (wypięcie samej wtyczki zasilającej silnika krokowego LPG) przy wyższych obrotach silnika (praca na LPG) dławienie silnika ustępuje.
Wypięcie silnika krokowego na wolnych obrotach powoduje zupełne dławienie się silnika (brak możliwości wejścia na obroty) .
Czy ktoś może wyjaśnić czym to jest spowodowane ?

Im więcej wciśniesz gazu tym większy stopień otwarcia korkowego, wszustko wskazuje na to że krokowy jest dobry, jeżeli chcesz sie upewnić to odepnij krokowego w jego miejsce załóż rurkę i odpal auto na LPG, trzymając wypiętego krokowca w ręce i dodając gazu na przepustnicy będziesz widział czy krokowy pracuje prawidłowo
 
 
elmo25

Auto: Daewoo Nubira 2.0 CDX
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 81
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-07-04, 10:13   

Czyli jedynym wyjściem jest wymiana parownika i powinno być ok.
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt