Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-06-22, 19:15 [Espero] Po wymianie silnika auto nie odpala! help!
Witam, mam problem z moim espero i nie wiem gdzie szukać zabardzo rozwiązania. Mianowicie, wymieniłem silnik z 1,8 8v na 1,5 16v (urwał się tłok) i chciałem go uruchomić. Ładnie odpalił, wyjechałem nim ze stodoły na podwórko i zgasiłem. Po 20 minut odpaliłem go ponownie, pochodził trochę, przegazowałem go i zdechł. Teraz go nie idze w ogole odpalić. Słychać jak pompka paliwowa pracuje ale nie chce zaskoczyć motor. Niektórzy mi mówili, że to może być wina napięcia na pompce paliwowej, a inni, że komputer szwankuje. Przekładałem tylko silnik, żadnej elektroniki. Komputer został od 1.8, trzeba go przełożyć od silnika 1.5? Co mogę jeszcze zrobić bym mógł w końcu sie cieszyć moim esperkiem???? Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Markon Przyjaciel Błota i off roadu
Auto: SGV2, Ford Escape, M Pajero2
Imie: Mariusz Pomógł: 190 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 6249 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2011-06-22, 19:53
komp też musi być od 1,5 bo z tego co wiem to steruje pracą wtryskiwaczy zrobiłeś błąd wymieniając na 1,5 trzeba było wpakować 2,0
Jaki ten moduł mam wziąć i skąd? Poweim tak, jestem laikiem i niebardzo się orientuję w elektronice, więc jak możesz wytłumaczyć co i jak byłbym wdzięczny.
A propo poruszania takich teematów wcześniej to nie wiem jak szukać az tak szczegółowo. Wybaczcie
Markon Przyjaciel Błota i off roadu
Auto: SGV2, Ford Escape, M Pajero2
Imie: Mariusz Pomógł: 190 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 6249 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2011-06-23, 22:19
musisz mieć oryginalny komp i immo od danego modelu espero od 2 rożnych nie będą współdziałać, a tym samym czeka cię wymiana kluczyka i całych bebechów stacyjki lub cudowanie z adopcją jednego do drugiego kluczyka, błąd 53 występuje też gdy auto zgaśnie i jest odpalane bezskutecznie po resecie kompa błąd powinien zniknąć
oktawian
Auto: Fiat Ducato 95'
Imie: Oktawian Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 331 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-06-24, 08:12
Jeżeli ma szukać teraz imo to lepiej je całkiem usunąć. Wiadomo, ze nie weźmie tasaka i go nie wytnie
Elektronik weźmie za coś takiego jakieś 100 zł i będzie miał spokój ... a nie szukanie kombinowanie.
A i tak nie będzie pewny czy będzie to chodziło po zakupie.
EOT.
marcij
Auto: Lanos 1.5 16v htb
Imie: Marcin Pomógł: 32 razy Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2011 Posty: 762 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2011-06-24, 13:30
A taką banalną sprawę, jak palec i kopułkę sprawdziłeś ? Iskrę wogóle masz ? Skoro zagadał i pracował dobrze na kompie z 1.8 to go zostaw (przynajmniej na razie) w spokoju i nie kombinuj z immo.
iskra jest na kazdej swiecy, na kazdym cylindrze zarówno na kompie z 1.5 i 1.8. Zastanawia mnie jedynie to czemu silnik 1.5 zapalił i jexdził na kompie 1.8 ....
marcij
Auto: Lanos 1.5 16v htb
Imie: Marcin Pomógł: 32 razy Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2011 Posty: 762 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2011-06-25, 14:48
Bo jeśli koło zamachowe jest identyczne, ewentualnie jeśli przełożyłeś zamach to nie ma powodów dla jakich miałby nie jeździć. Zwłaszcza biorąc pod uwagę dość duże pobobieństwo wszystkich tych silników, wzajemnie zamienne czujniki itd.
Bo czerwone są najszybsze
Markon Przyjaciel Błota i off roadu
Auto: SGV2, Ford Escape, M Pajero2
Imie: Mariusz Pomógł: 190 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 6249 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2011-06-25, 15:17
marcij napisał/a:
Bo jeśli koło zamachowe jest identyczne, ewentualnie jeśli przełożyłeś zamach to nie ma powodów dla jakich miałby nie jeździć. Zwłaszcza biorąc pod uwagę dość duże pobobieństwo wszystkich tych silników, wzajemnie zamienne czujniki itd.
Raczej podobieństwo jest między 1,8 i 2,0 dopóki nie rozbebeszysz to nie rozpoznasz
Nie mam siły i natchnienia do tego. Postanowiłem go sprzedać w całości albo rozprzedać na części. Wybaczcie jeżeli to uznacie za zbyt brutalne wyjście, ale jeszcze i tak bym musiał w niego włożyć kupę kasy w blacharkę...
Dziękuję wszystkim za pomoc i przepraszam za zamieszanie tylko niepotrzebne...
Pozdrawiam i do napisania Wojciechu
oktawian
Auto: Fiat Ducato 95'
Imie: Oktawian Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 331 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-06-25, 21:52
To jest właśnie kombinowanie z silnikiem. Zawsze najtaniej włożyć jest to co było oryginalnie pod maską.