X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Swap na C20NE & C20XE

Autor Wiadomość
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2772
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-07-11, 18:14   [Lanos] Swap na C20NE & C20XE

Witam :)
Mam nadzieje że się Wam przyda :) Temat stworzony przeze mnie, przy współpracy z Maverix123 ;)
Spis treści :
1.Wyposażenie warsztatu - czyli co będzie potrzebne.
2.Schematy,opisy wiązek, osprzęt itd.

a)wiązka 2 rzędowa = opis plus schematy
b)wiązka 3 rzędowa = opis plus schematy
c)ogólne schematy elektryczne, "sam naprawiam" Lanos/Astra F

3.Wyjmowanie silnika:
a)czyszczenie
4.Montaż nowego silnika.
a)podłączenie układu chłodzenia
b)podłączenie zasilania benzyny
c)linka gazu

5.Elektryka.
a)wskaźniki
b)złącze diagnostyczne
c)przekaźnik pompy paliwa
d)czujnik wentylatora chłodnicy
e)wiązka idąca po grodzi


1.Wyposażenie warsztatu
Garaż z kanałem i hakiem do zamontowania wyciągu, rukcuga czy żabki , jak kto woli.
Klucze, od nr 6 do 24- im więcej rodzai tym lepiej, będzie wam łatwiej do śrub dochodzić.
Rurki na przedłużki kluczy ( śruby skrzyni mocno trzymają ) + jedna długa i gruba.
WD40
Kombinerki
Obcinaczki
Nożyk
Podnośnik hydrauliczny- najlepiej na kółeczkach.
"Rukcug" ,żabka czy jak kto woli - wyciąg
Peszle na przewody
Silnik + Osprzęt
Łapa trzymająca silnik z kadetta GSI lub Espero tylko i wyłącznie z silnikiem 2.0, ewentualnie własna wena twórcza.
Śrubokręty, duże małe, krzyżyki i płaskie.
Lutownica
Cyna
Kalafonia
Taśma izolacyjna
Jakiś browar, bo trochę nam to zajmie :)
2.Schematy,opisy wiązek, osprzęt itd.
a)wiązka 2 rzędowa = opis plus schematy
Wtyczka:

Schemat:

Opis schematu:

Opis wiązki:

Opis okrągłej wtyczki ( wskaźniki ) :

b)wiązka 3 rzędowa = opis plus schematy
Wtyczka:

Schemat:

Opis schematu:

Opis wiązki:
Temacik klik ! >> Wiązka 3 rzędowa
I taki opis , szczerze to po przejściach z wiązką 2-rzędową znałem już wtyczki na pamięć i nie wiem czy ten opis jest dobry , no ale proszę :
Zdj.1
1-wpięcie w instalkę do deski rozdzielczej
2-wpięcie w instalkę do deski rozdzielczej
3-wolna wtyczka
4-przekażnik pompy paliwowej {99%}
5-przepływomierz
6-przepustnica
7-czujnik temperatury na pompie wody
8-przekaznik
9-do cewki zapłonowej
10-do akumulatora +
11-zaworek podciśnieniowy
12-silniczek krokowy
13-czujnik położenia wału
Zdj.2
1-wpięcie do instalacji {do deski rozdzielczej i skrzynki bezpieczników}
2-na akumulator +
3-czujnik temperatury na obudowie termostatu
4 i 5-rozrusznik
6-alternator
7-czujnik ciśnienia oleju
8-alternator
c)ogólne schematy elektryczne, "sam naprawiam" Lanos/Astra F
Kolejność przewodów WN :

Sam naprawiam Lanos :
http://w534.wrzuta.pl/pli...io91_dla_pfd.pl
Sam naprawiam Opel Astra F :
http://w534.wrzuta.pl/pli...io91_dla_pfd.pl

3.Wyjmowanie silnika:
Ogólnie nie ma tutaj żadnych ukrytych technik, w sumie to "targamy" wszystko jak leci, pamiętając że najpierw wyciągamy akumulator,
potem spuszczamy wszystkie płyny. Następnie demontujemy dolot, wszystkie wężyki, przewody łączące silnik z budą(nie niszczymy wiązki elektrycznej !!!,
dobrze podpisywać sobie co jest co),oraz osprzęt który będzie nam przeszkadzał. Alternator może spokojnie zostać na silniku. Następnie zapinamy
"rukcuga" i podnosimy lekko silnik w górę. Auto najlepiej postawić z przodu na klockach, ściągnąć koła.
Następnie bierzemy się za odkręcanie śrub mocujących skrzynię z silnikiem, zostawiamy tylko jakąś 1 "najwygodniejszą" do odkręcenia śrubkę na górze skrzyni.
Pod skrzynie kładziemy deseczkę i wjeżdżamy podnośnikiem hydraulicznym, podnosimy ją lekko w górę. odkręcamy łapę skrzyni , znajdującą się na środku grodzi.
Jest ona zabezpieczona przed odkręceniem metalową podkładką, trzeba majzlem / śrubokrętem po odginać najpierw zagięcia. Łapę tą odkręcamy od silnika,
nie od karoserii. Odkręcamy kolektor wydechowy od silnika oraz od katalizator lub gdziekolwiek po drodze . U mnie śruby były tak skorodowane że wziąłem kątówkę i uwaliłem rurkę po prostu. Nastepnie podchodzimy do koła od strony pasażera i odkręcamy 3 śrubeczki mocujące wahacz z amorem/piastą czy jak to ująć,
oraz odkręcamy i wypychamy w górę drążek kierowniczy.

Przechodzimy do przodu i demontujemy łapę silnika z lewej strony, oraz łapę skrzyni z prawej strony - całość powinna nam teraz stać ma podnośniku i wisieć na rukcugu.
Odkręcamy ostatnią śrubę łączącą skrzynie z silnikiem , która wcześniej zostawiliśmy. Teraz lekko bujając/szarpiąc silnikiem i skrzynia, powinna robić się nam przerwa między nimi-skrzynie odciągamy w stronę odkręconego wahacza, stojąc przed autem w prawo. Delikatnie podnosimy stopniowo silnik na rukcugu. Takim działaniem w końcu skrzynia odłączy się od silnika, który spokojnie możemy wyjąć - waży sobie trochę. Więc kładziemy kocyk na pas przedni, na niego solidna długa, szeroka deskę, opuszczamy na nią silnik. Odpinamy rukcug i w miejsce haka ,pod łańcuchy wkładamy naszą długą rurkę, dźwigamy na bary i niesiemy na złom ;d Tak o to mamy silnik wyciągnięty za samochodu.

a)czyszczenie
Jako że to jedyna szansa na czyszczenie , można przejechać całość karcherem, zakonserwować itd. Ja trochę poczyściłem dół i zakonserwowałem. Demontujemy czujniki zaznaczone na zdjęciu:

4.Montaż nowego silnika.
Przenosimy nasze nowe serducho. Jeżeli nie znamy stanu to mam nadzieję rozrząd/remont itd już został wykonany. Sprawdzamy stan sprzęgła - imo
najlepiej kupić nowy docisk+ tarcza+ łożysko =cena około 200zł i wymienić.Pamiętając by dobrze założyć tarcze i ją "wykalibrować" wkładając jakiś trzonek
przez kolejno docisk> tarcza> koło zamachowe lanosie sprzęgło wygląda całkiem inaczej - jest garnczkowe,w c20ne płaskie. Tak więc docisk na 100%nie pasuje. Co do tarczy, przy moim porównaniu jedna z tarcz byłą niższa o jakieś 1-2mm , teoretycznie tarcze powinno się dać założyć z Lanosa. Kładziemy silnik na deskę ,
zapinamy rukcug i w górę. Wkładamy w odwrotnej kolejności jak wyjmowaliśmy, pamiętając że musimy trzonkiem ze skrzyni , trafić w dziurę tarczy zamontowanej
do silnika. Tak więc troszkę poruszać ,jak się popieści to się wszystko zmieści. jak już się nam zejdą skręcamy skrzynie z silnikiem , przykręcamy łapy etc.
Łapa jak pisałem wcześniej z espero 2.0 lub kadzia gsi podobno dużo lepsza od espero, nie trzeba nic podkładać etc.

a)Podłączenie układu chłodzenia:

W lanosie stojąc przed autem >prawy wąż wchodzi woda , lewy wychodzi ( w nagrzewnicy ).
Jeżeli ktoś ma angielską nabulgotnicę to węże muszą być na odwrót :głupkowaty: :lol:
Wąż chłodnica > magistrala wodna, należy przeciąć i wstawić tam kryzę z czujnikiem z poloneza. Jest to metalowa rurka z przyspawaną nakrętką którą wkręcamy czujnik. Warto na końcach nakrętki zrobić kołnierze , aby wąż nie zjeżdżał. Wąż ten dość ciasno nachodzi na magistralę c20ne , ale trochę smaru i ponownie jak się popieści to się zmieści. Natomiast ciężko coś spasować na połączenie termostat> chłodnica , z lewej strony stojąc przed samochodem. Jeżeli nie mam sklepu pod nosem ,aby dokupić takową rurkę. Jest jedna druciarska metoda - skuteczna ,testowałem hehe :D Bierzemy dętkę z roweru, tniemy na miarę 2 kawałki, wkładamy jeden do drugiego i zakładamy. Zaciskamy dobrze opaskami. Ja mam tak już tydzień i jeżdżę nic się nie dzieje- po prostu mam daleko do sklepu.
Zaślepiamy jedno wyjście od zbiorniczka wyrównawczego.

b)Podłączenie zasilania benzyny:
Zasilanie / dopływ :

Odpływ:

"wtyczki" od benzyny nie pasują , więc dopływ obcinamy ,wąż jest platykowy - można na nim bez problemu zacisnąć opaskę i podciągnąć do listwy wtryskiwaczy. Odpływ jest metalowy , również można zacisnąć opaskę i dociągnąć do listwy. Odpływ i dopływ wpina się stojąc przodem do listwy - z lewej strony. Dopływ do listwy, odpływ do rureczki pod nią.

Linka gazu:
Pasuje Plung&Play z Opla calibry ( ma regulację przez przesunięcie blaszki ),chociaż u mnie trzeba było podłożyć i tak jakiś 1 cm wężyka pod linkę.
Dolot:
Najlepiej na początek mieć stożek i po prostu skręcić na gumie do przepustnicy chwycić sobie drucikiem aby gdzieś nie pociągło go nam - w końcu chodzi tylko żeby odpalić , kosmetyka później.

hmmm coś jeszcze ?

5.Elektryka :
Oczywiście ze schematami mniej więcej juz się zapoznaliśmy. Opcji jest kilka i wszystko zależy też od wiązki ,czy mamy 3 czy 2 rzędową.
Na obu silnik odpala - testowałem obie. Dużo lepszy wybór to wiązka 3-rzędowa,nie trzeba przeciągać żadnych przewodów itd, prostsza robota.
Lokalizujemy takie miejsca jak wtyczki pod czarnym plastykiem w lewym górnym rogu maski, oraz wtyczkę pod silniczkiem wycieraczek - na 4 przewody.

Ja robiłem tak :
Wchodzimy do samochodu na mniesce pasażera kierowcy, pod jego siedzeniem mamy komputer (ECU), jest on przykrecony pod platykiem na 4 śrubeczkach - demontujemy.
Odpinamy kompa, wywalamy bo potrzebny nam nie będzie. Idą do niego 2 wtyczki, wyciągamy z niej piny, lub ucinamy zaraz za kosteczka - proponuje wypinować. Tutaj trzeba się zastanowić , jesli mam 2rzędówkę - kabelki z kostek przeciągamy do komory silnika, jeżeli 3 rzędówkę zostawiamy w środku. Dlaczego tak ? Bo przy 2 rzędówce wyprowadzenia na czujniki znajdują się przy stronie akumulatora, natomiast przy 3 rzędówce obok wtyczki kompa. Tyle kabelków ,co z nimi zrobić ? 70% z nich trzeba po prostu wywalić. Pytanie tylko które ? Potrzebne nam będą prawie wszystkie kabelki idące do złacza c210 :

Właśnie tej (TYLE KABELKÓW MA W NIM ZOSTAĆ , RESZTĘ WYWALIĆ ).
Opis złącza :
PIN 1 Strona 204 (wskaźnik temperatury silnika) przewód zielony
PIN 2 Strona 180, 205 (prędkościomierz) przewód zielono-biały
PIN 3 Strona 180, 204 (obrotomierz) przewód zielono-czarny
PIN 4 Strona 176, 206 (kontrolka ładowania) przewód brązowy
PIN 5 Strona 207 (kontrolka CHECK) przewód fioletowy
PIN 7 Strona 206 (kontrolka oleju) przewód brązowo-czarny
PIN 9 Strona 207, 210 (kontrolka ABS) przewód jasnozielony
PIN 16 Strona 179, 214 (włącznik klimy) przewód biały
PIN 17 Strona 210,212 (konektor ALDL pin M) przewód czarno-biały
PIN 18 Strona 207 (kontrolka trybu mocy) przewód jasnozielony
+ strony w "sam naprawiam Lanos".

Nie ruszamy też przewodów idących pod siedzenie do pomarańczowej zworki i białej wtyczki. Chyba że są to kabelki komp>zworka -te wywalami , rozpinamy zworkę i wypinowywujemy co nie potrzebne. Wywalamy też większości kabelków idących komp> kostki w lewym rogu maski. Teoretycznie w kostkach powinno nam zostać tyle :

RESZTĘ WYWALAMY !
ja potem z szarej kostki przełożyłem sobie piny do czarnej i jedną całkiem zlikwidowałem.

Wiązkę Akumulator> rozrusznik> Alternator> czujnik wtecznego> impulsator> czujnik oleju> wzbudzanie altka (brązowy ! ) mam zostawioną z lanosa - nie ma co sobie życia utrudniać.

Tutaj zaznaczona wiązka z lanosa, do niej możemy dodać :
-czujnik wstecznego
-impulsator
-czujnik oleju
-alternator *** ( tylko brązowy przewód - kontrolka)
Jak podpisywaliśmy sobie co jest co , łatwo "wyciąć" z wiązki ten fragment, wybebeszyć i zrobić jedną wiązkę. Zakładamy ją na silnik, wpinamy wszystkie wtyczki , przykręcamy przewody.
Narzucamy nasza wiązkę od c20ne na silnik , wpinamy wszystko jak w opisanych zdjęciach. Aby silnik odpalił , trzeba nam połączyć +12 po stacyjce lanosa, z +12 po stacyjce opla. Więc łączymy kabelek różowy (daewoo w lewym rogu maski) z czarnym (opel) *** w XE czarno zoltym lub również czarnym *** ,można wlutować się przy kompie , lub wpiąć kabelek w innym miejscu, w 3-rzędówce jest dla niego wtyczka ;) Ale ja i tak wolałem mieć 1 kabelek mniej , i wlutowałem się jakieś 30 cm za wtyczką kompa .Do tego oczywiście musimy podłączyć masę ( w daewoo masa jest czarna , w oplu brązowa ) zaznaczone również na foto. Zostaje nam jeszcze 12v z akumulatora ,w wiązce Oplowskiej jest to gruby czerwony przewód , podpinamy go bezpośrednio pod klemę.Kolejna spraw to pompa paliwa, w daewoo pompuje ona już w pozycji kluczyka "on" w oplu ma pompować w pozycji "start" kluczyka. Lokalizujemy wtyczkę pod wycieraczkami i szukamy kabelka czerwono-białego , oraz czarno białego. Czarno biały zwieramy do masy, natomiast czerwono-biały łączymy z cienkim czerwono-niebieskim
***w XE niebieski kabelek lub również cienki czerwono-niebieskim*** ( pin 87 )wychodzącym z przekaźnika 2 stopniowego.( Thx Maverix ;d ).W wiązce 2 rzędowej miałem z tym jakiś problem i trzeba było zastosować dodatkowy przekaźnik, chociaż potem chyba doszedłem do tego i również działało. W razie czego potem dodam "jak zrobić przekaźnik pompy paliwa - od Maverix-a oczywiście " :)
Jeżeli wszystko dobrze zrobiliśmy , silnik powinien odpalić. Oczywiście świece i kabelki WN w odpowiedniej kolejności już są podłączone , jak i cewka. Jeżeli nie odpala , sprawdzamy iskrę.
Jeżeli brak to możemy mieć uwalone następujące rzeczy :
-czujnik położenia wału
-cewka
-kopułka
-brak zasilania kompa lub walnięty komp
Jeżeli iskra jest ,a świece są suche - jest coś nie tak z pompą paliwa lub podłączeniem benzyny, wtryskami etc :)

Czujnik Par paliwa można zmostkować opornikiem, chyba coś koło 1,5k ohm, niestety nie pamiętam dokładnie , ale rozrzut oporności jest dość duży.

***ALTERNATOR - do altka mają iść takie przewody jak:
-gruby czerwony - aku ( wiązka lanos)
-gruby masa - trzeba dołożyć, z mostkować nim altek z silnikiem ,(altki opla rzadko brały sobie same masę).
-brązowy- kontrolka z zegarów, wzbudzanie
Taki schemacik się może przydać dla jasności ( altek, rozrusznik, akumulator, kontrolka ładowania) :

a)wskaźniki
Jeżeli już nasze serce zacznie bić , przystępujemy do podłączania wskaźników. Przy wiązce 3 rzędowej przepychamy wtyczkę kompa, oraz 2 małe wtyczki obok niej do środka samochodu. Jeżeli 2 rzędówka - komp zostawiamy w komorze silnika i dociągniemy tam przewody ( dlatego mieliśmy te przewody od wtyczek kompa wciągnąć przy 2rzędówce do komory silnika ).
Lokalizujemy ponownie złącze c210 ( to w nogach pasażera z przodu),szukamy takich kolorków jak :
CHECK złącze C210 Fioletowy -> Brązowo-niebieski (opel)
OBROTOMIERZ złącze C210 Zielono-czarny -> Zielono-żółty (opel)
WSKAŹNIK TEMP. złącze C210 Zielony -> Niebieski (opel)
i łączymy :)
Następnie , chociaż u mnie są jakieś inne kolorki :mysli:

b)złącze diagnostyczne
A - Brązowy (masa)
B - Brązowo-żółty
E - Brązowo-niebieski
F - Czerwono-biały
G - Brązowo-biały
A,B,E,F,G - Oznaczenie na złączu ALDL
Do z czytania błędów za pomocą kontrolki CHECK-a trzeba zewrzeć A i B.
Brązowo-czarny, Czarno-niebieski, Czarno-zielony --> NIE PODŁĄCZASZ
Przy 2rzędówce jest tutaj armagedon :) Bo trochę tych kabelków trzeba przeciągać :) Ale nie jest to jakaś ciężka praca.
c) przekaźnik pompy paliwa
Kupujemy przekaźnik samochodowy ze stykami o oznaczeniach:
85,87,86 i 30. Następnie :
Czerwono-niebieski (opel gruby) styk 85 cewki przekaźnika
Czarno-biały (lanos pompa) styk 87 roboczy
Do styku 86 i 30 dajesz masę. ( na foto u mnie czerwono-czarny)
Ma działać jak jak przekręcisz na START.
Thx Maverix123 :D
d)czujnik wentylatora chłodnicy
Jako ze w lanosie wentylatorem sterował ecu, a w oplu wentylatorem steruje czujnik znajdujący się w chłodnicy, musimy sobie takowy dorobić. Są 2 opcje :
a)nowa chłodnica z miejscem na czujnik
b)kryza z czujnikiem z poloneza
W obu przypadkach musimy podciągnąć do czujnika przewód brązowo-czarny z kostki pod wycieraczkami.Wypinować z kostki i peszelkiem za akumulatorem możemy go wyciągnąć,dzięki czemu nie trzeba dolutowywać i ciągnąć nie potrzebnego przewodu.
a) Po prostu zmieniamy chłodnice , podpinamy i działa.
b) przecinamy wąż chłodnica > magistrala wodna i wstawiamy tam kryzę z czujnikiem.
Jest to nic innego jak metalowa rurka ze wspawaną nakrętką na czujnik, warto też na rurce dorobić kołnierze ,bo wąż lubi zjeżdżać . Wkręcamy czujnik z poldka. Czujnik ten ma tylko 1 pin, tam wpinamy przewód brązowo-czarny, pamiętajmy że jest jeszcze masa, wiec podczas spawania można zrobić sobie na nią miejsce,lub po protu dać "oczko " z przewodem między nakrętkę a czujnik.
U mnie wygląda to tak :



Teraz ogarniamy sobie wszystko ładnie , szukamy swojego wymarzonego miejsca na kompa ( do kąd starczy kabla) i montujemy ,bawimy się w kosmetykę :)
Oczywiście chciałbym też podziękować pozostałym osobą które pomagały mi w swapie, bo to także ich wiedza jest tutaj zawarta :
Yoshi :piwo:
Ziemniak :piwo:
DoLeCk :piwo:
Tuseras :piwo:
Riper :piwo:
kolegi z KTK "Bigi" :piwo:
daniolas :piwo:
andrew :piwo:
Tyle piwa , małą bibkę by już zrobił :lol:


Zakaz kopiowania,tylko do wglądu użytkowników http://daewooforum.pl !!!

pozdrawiam michanio91 ;d

Dodałem opis wiązki Motronica 1.52 - czyli wiązki z Opla Astry 2.0 8v na przepływce termicznej o ile się nie mylę ;) Można się wzorować również dla 3 rzędowej zwykłej 2.0 8v :piwo:




Uzupenienie dla XE pisane jest kolorem
:)



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2772
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-07-13, 17:24   

Chciałbym zapytać znawców tematu , coś jeszcze wypadało by dodać ?? / zmienić ?
Mogłem zapomnieć o czymś istotnym .... No i ogólnie człowiek nie może wszystkiego spamiętać ....
Jeszcze coś dodam , no ale mógłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć :)
Potem jakiś mod zrobi porządeczek,a ja wstawię w pierwszy post co będzie trzeba ;)

Ps. O czujniku wentylatora chłodnicy,oraz wiązce idącej po grodzi postaram się dopisać , jak znajdę czas.



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11099
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-07-17, 12:19   

Ogólnie to moje wszystkie wypociny i kilka fotek na temat podłączeń elektrycznych C20NE z Lanosem są w pierwszym poście kolegi michanio91, ale postanowiłem dorzucić kilka myślę pomocnych zdjęć...

Umiejscowienie Kompa w nogach pasażera myślę że jest dość bezpieczne i estetyczne rozwiązanie:



Czujnik wentylatora mojego pomysłu... trzeba zdobyć nakrętkę pasującą pod czujnik, rozebrać jeden bok chłodnicy (od strony kierowcy) zrobić otworek w plastiku (miejsce wydaje się być oryginalnym pod jakiś czujnik :myśli: ) podkleić nakrętkę od środka i całość złożyć i gotowe :piwo:



kolejną sprawą którą warto zrobić przy okazji przekładki silnika to zaślepienie wężyka podgrzewania przepustnicy...



W celach praktycznych i estetycznych można umiejscowić złącze diagnostyczne i przełącznik oktanów w dogodnym i łatwo dostępnym miejscu najlepiej na oryginalnym uchwycie ;)



Chyba najlepsze rozwiązanie dolotu z wykorzystaniem AirBox-a Simota, choć słyszałem że przepływomierz powinien być w poziomie ale nie odczuwam żadnej niekorzystnej różnicy ;)




Jak coś jeszcze znajdę przydatnego to dorzucę do tematu :wink:




Ostatnio zmieniony przez Mawerix 2011-07-17, 15:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2772
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-07-17, 14:40   

Jeszcze przypomniałem sobie o jednym z wężyków paliwa,chyba odpowietrzanie ? :myśli: Czytając o zaślepianiu przepustnicy tak mnie natchnęło :D
Zaślepiałeś je czy przedłużałeś i wpinałeś do tego regulatora przykręconego do głowicy (za nią )? Taka 2 pinowa wtyczka do niego idzie. Wiem że bez podpięcia tej wtyczki wywala błąd. Ziemniak mówił żeby wpiąć wtyczkę ,a wężyki zaślepić - ja tak zrobiłem, a Ty ? :myśli:



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11099
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-07-17, 15:34   

Przewód o którym mówisz mam wpięty do czujnika podciśnienia (ten między głowiczką a kolektorem ssącym z niebiesko-czerwoną wtyczką) i od czujnika do przepustnicy (od dołu).

Fotka czujnika:





 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2772
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-07-17, 16:09   

Mawerix123 napisał/a:
Przewód o którym mówisz mam wpięty do czujnika podciśnienia (ten między głowiczką a kolektorem ssącym z niebiesko-czerwoną wtyczką) i od czujnika do przepustnicy (od dołu).
Fotka czujnika:
[url=http://images45.foto...7fm.jpg]Obrazek[/URL]

hmm a ja własnie jeden zaslepiłem ( ten wychodzący po alternatorem ),a w miejsce drugiego mam wpięte podciśnienie gazu czy coś. Tak że ten regulator mam bez wężyków , tylko wtyczkę wpietą :) Normalnie by mi brakło wejść do kolektora na gaz ...więc dobrze że tak może zostać :)

:piwo:



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11099
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-07-17, 16:39   

Zawsze można dać trójniczek ;) ja mam tak boost podłączony do regulatora ciśnienia paliwa...




 
 
 
Tuseras

Auto: Lanos SE 1,5
Imie: Karol
Pomógł: 38 razy
Wiek: 24
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 751
Skąd: SZA
Wysłany: 2011-07-19, 22:39   

Jeszcze dodałbym 1 rzecz od siebie. Kabel który zostanie nam od złącza C210 (w podstawowym wyposażeniu) (jak mnie już pamięć nie myli) czarny i czarno- biały od złącza ALDl (immo), można podpiąć pod masę autka, wtedy będziemy mieli migającą diodę od immo, niby szczegół, ale złodziejowi już oczy nie lecą na nasze autko, a w trakcie jazdy, zwłaszcza w nocy nie razi oczów świecąca dioda.

Jeszcze dodam, że troszkę mam przekręconą nazwę w tych co pomagali, chociaż moim zdaniem ja miałem w tym mały udział, bo robiłem wtedy innego swapa i z odrobiną czasu on-line miałem problem ;)
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2772
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-07-20, 08:54   

Tuseras napisał/a:
Jeszcze dodałbym 1 rzecz od siebie. Kabel który zostanie nam od złącza C210 (w podstawowym wyposażeniu) (jak mnie już pamięć nie myli) czarny i czarno- biały od złącza ALDl (immo), można podpiąć pod masę autka, wtedy będziemy mieli migającą diodę od immo, niby szczegół, ale złodziejowi już oczy nie lecą na nasze autko, a w trakcie jazdy, zwłaszcza w nocy nie razi oczów świecąca dioda.
Jeszcze dodam, że troszkę mam przekręconą nazwę w tych co pomagali, chociaż moim zdaniem ja miałem w tym mały udział, bo robiłem wtedy innego swapa i z odrobiną czasu on-line miałem problem ;)


Hmmm u mnie chyba immo działa normalnie , bez żadnych kombinacji :) Tak mi się wydaję , nigdy na to uwagi nie zwracałem , ale z tego co wiem to miga sobie ;)
Przekręconą nazwę ? :myśli:



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2011-07-20, 09:12   

michanio91 napisał/a:
Przekręconą nazwę ?


poprawiłem ;p



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7536
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-07-20, 11:27   

michanio91 napisał/a:
Łapa trzymająca silnik z kadetta GSI lub Espero tylko i wyłącznie z silnikiem 2.0, ewentualnie własna wena twórcza.
michanio91 napisał/a:
Łapa jak pisałem wcześniej z espero 2.0 lub kadzia gsi podobno dużo lepsza od espero, nie trzeba nic podkładać etc.

No tu troche namieszales ;)
Wlasnie lapa z Esperala jest najfajniejsza na swiecie ;) Nie trzeba zadnych podkladek etc, pasuje na ori poduszke z 1.5 czy 1.4. I tak jak napisales - MUSI to byc lapa z Espero 2.0, w zadnym wypadku z 1.8 czy innego silnika.

Lapy z Kadetta Gsi za rozne, a pasuje tylko jeden model, tak wiec, jezlei ktos nie mial ich nigdy w rece, to "bezpieczniej" szukac z Esperala :) No i trzeba podkladkowac, przynajmniej w Nexii :)

Co do elektryki to nawet nie czytam, bo nie zawsze te kolory sie zgadzaja ;)
Zawsze mozna sobie miernikiem albo po schematach pomoc ;D

PS Wie ktos moze, jakie napiecie robocze powinien dawac ten czujniczek od par paliwa, bo nie posiadam takiego i chcialbym go oszukac, bo mi Corsa checka wywala ;)



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Jeep WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2772
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-07-20, 15:54   

RIPER napisał/a:
michanio91 napisał/a:
Przekręconą nazwę ?

poprawiłem ;p

:brawo: :D
ziemniak napisał/a:
michanio91 napisał/a:
Łapa trzymająca silnik z kadetta GSI lub Espero tylko i wyłącznie z silnikiem 2.0, ewentualnie własna wena twórcza.
michanio91 napisał/a:
Łapa jak pisałem wcześniej z espero 2.0 lub kadzia gsi podobno dużo lepsza od espero, nie trzeba nic podkładać etc.

No tu troche namieszales ;)
Wlasnie lapa z Esperala jest najfajniejsza na swiecie ;) Nie trzeba zadnych podkladek etc, pasuje na ori poduszke z 1.5 czy 1.4. I tak jak napisales - MUSI to byc lapa z Espero 2.0, w zadnym wypadku z 1.8 czy innego silnika.
Lapy z Kadetta Gsi za rozne, a pasuje tylko jeden model, tak wiec, jezlei ktos nie mial ich nigdy w rece, to "bezpieczniej" szukac z Esperala :) No i trzeba podkladkowac, przynajmniej w Nexii :)
Co do elektryki to nawet nie czytam, bo nie zawsze te kolory sie zgadzaja ;)
Zawsze mozna sobie miernikiem albo po schematach pomoc ;D
PS Wie ktos moze, jakie napiecie robocze powinien dawac ten czujniczek od par paliwa, bo nie posiadam takiego i chcialbym go oszukac, bo mi Corsa checka wywala ;)


Hmmm moją myślą idąc , to własnie tak napisałem , że z espero 2.0 najlepsza łapa. I właśnie od Ciebie mam tą informację z jakiegoś tematu ;) Może jakoś nie jasno to napisałem :myśli:
Odnośnie elektryki - masz rację.
Co do PS - nie mam pojęcia jakie napięcie,napisz mi pw co mam zamierzyć , to Ci zmierzę.Też mam pytanie, te wężyki można zaślepić ? Czy wpiąć je w kolektor trzeba ? :myśli:



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7536
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-07-20, 16:49   

Mawerix123 napisał/a:
[url=http://images45.foto...7fm.jpg]Obrazek[/URL]

Chodzi o to badziewie ;)
Nie trzeba go podlaczac do kolektora, moze sobie poprostu wisiec :)
Jak mozesz to sprawdz po nagrzaniu silnika jakie jest napiecie wychodzace z tego :)



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Jeep WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2772
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-07-21, 16:10   

ziemniak napisał/a:
Mawerix123 napisał/a:
[url=http://images45.foto...7fm.jpg]Obrazek[/URL]

Chodzi o to badziewie ;)
Nie trzeba go podlaczac do kolektora, moze sobie poprostu wisiec :)
Jak mozesz to sprawdz po nagrzaniu silnika jakie jest napiecie wychodzace z tego :)

Zmierzyłem,
takie jak na aku, u mnie 14,02 :) Trochę maławo :myśli:



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
tomx1


Auto: Lanos...
Imie: Tomek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 127
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-10-18, 11:47   

ziemniak napisał/a:

No tu troche namieszales ;)
Wlasnie lapa z Esperala jest najfajniejsza na swiecie ;) Nie trzeba zadnych podkladek etc, pasuje na ori poduszke z 1.5 czy 1.4. I tak jak napisales - MUSI to byc lapa z Espero 2.0, w zadnym wypadku z 1.8 czy innego silnika.

Lapy z Kadetta Gsi za rozne, a pasuje tylko jeden model, tak wiec, jezlei ktos nie mial ich nigdy w rece, to "bezpieczniej" szukac z Esperala :) No i trzeba podkladkowac, przynajmniej w Nexii :)

A czym sie różni łapa z espero 2.0 od 1.8? przecież te silnik róznią sie tylko pojemnością a blok i głowica są praktycznie identyczne (c20le i c18le)?
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt