X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Mam problem z tylnymi kołami i doborem opon

Autor Wiadomość
LightHammer


Auto: Lanos
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 15
Wysłany: 2011-07-14, 18:40   [Lanos] Mam problem z tylnymi kołami i doborem opon

Witam!
Wiem że tematy podobne były na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na drążący mnie problem.
Kupiłem 2 miesiące temu Lanosa 1.5 16V hatchback i opony kwalifikują się do wymiany. Jeżdżę najczęściej sam, ale kiedy wsiądą do samochodu 2 osoby (szczególnie z tyłu) to na nawet niewielkich nierównościach opony ocierają o nadkola i wydają dziwny dźwięk. Rozmiar opon to 185/65 14R, felgi są aluminiowe. Jeżeli wstawię parametry samochodu na stronie np. oponeo to fabryczny rozmiar wg tej witryny to 185/60 R14. Więc nie wiem pod który rozmiar szukać zamiennika i czy zmniejszenie szerokości spowoduje, że opona przy obciążonym tyle nie będzie już szorowała o nadkole. I czy wystarczy zmniejszenie do np. 175/65R14 (licząc dla 180) lub 175/70R14 (dla 185) czy zmniejszyć szerokość do 165.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8447
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2011-07-14, 18:47   

LightHammer napisał/a:
felgi są aluminiowe.


nie podałeś kolego najwazniejszego parametru felg czyli ET felgi. Być może jest zbyt małe i dlatego masz obcierkę.

Jakie jest ET felgi ??

Opona jest OK, ale złe dobrane ET felgi tutaj na 99% jest problemem, lub poprostu wyklepane springi tylne. Twierdzę , że wina leży po stronie felg.



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-07-14, 18:54   

Ja myślę że najbardziej zużyte springi nie obcierały by o nadkola, wiem bo miałem tak siadnięty tył jak przy -60 na serii....
Pewnie do sprzedaży ktoś wrzucił na sztukę Alu żeby podnieść wartość i estetykę i teraz zonk ..




 
 
 
LightHammer


Auto: Lanos
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 15
Wysłany: 2011-07-14, 19:07   

Nie ma żadnych oznaczeń na feldze, więc rozumiem, że pozostaje mi odkręcić przynajmniej jedno koło i sprawdzić to ET??




 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-07-14, 19:28   

LightHammer napisał/a:
Nie ma żadnych oznaczeń na feldze


LightHammer napisał/a:
pozostaje mi odkręcić przynajmniej jedno koło i sprawdzić to ET??


Powinny być po wewnętrznej stronie gdzieś wytłoczone....




 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8447
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2011-07-14, 21:30   

Przy ET niższym niż 35 jest niemal gwarantowana obcierka.

Wracając jeszcze do pytania z pierwszego postu czyli :

LightHammer napisał/a:
Więc nie wiem pod który rozmiar szukać zamiennika i czy zmniejszenie szerokości spowoduje, że opona przy obciążonym tyle nie będzie już szorowała o nadkole. I czy wystarczy zmniejszenie do np. 175/65R14 (licząc dla 180) lub 175/70R14 (dla 185) czy zmniejszyć szerokość do 165.


to proponuję kupić 185/60 R 14 i nie zwężać opon do 175. Przy prawidłowo dobranej feldze nie ma absolutnie mowy o jakichkolwiek problemach. Szerokość 185 będzie dla ciebie korzystniejsza.



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
Daniel
Grupa Małopolska
_


Auto: GM & VAG
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 6803
Wysłany: 2011-07-14, 22:04   

LightHammer zrób zdjęcia tej felgi :lol2: może jakoś po modelu dojdziemy do ładu z tym.
 
 
LightHammer


Auto: Lanos
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 15
Wysłany: 2011-07-16, 14:20   

Poniżej umieszczam kilka fotek felg.

 
 
Daniel
Grupa Małopolska
_


Auto: GM & VAG
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 6803
Wysłany: 2011-07-16, 14:26   

LightHammer znajomo mi to wygląda, aż za bardzo :) pytanie jest takie: jak odkręcisz ten dekiel co zasłania śruby, to tam nic nie ma napisane ??
 
 
LightHammer


Auto: Lanos
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 15
Wysłany: 2011-07-16, 16:45   

Odkęciłem wszystkie dekielki i niestety nie znalazłem żadnych napisów. Niżej foto





 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-07-16, 17:13   

Zwal jedno kolo z piasty i będzie wiadomo..... niema co wróżyć z fotek :P




 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt