Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-07-21, 20:10 [Matiz] Kultura pracy silnika potrzebny czarodziej mechanik
Panowie pytanie otóż mam ja ci tego matiza z przebiegiem 92kkm i jest tak : Silnik zimny obroty jak to na zimnym pewnie z 1500 na minutę . Za to jak silnik rozgrzeje się do temperatury pracy to jego obroty jałowe są takie jakby przypominały pracę silnika dwusuwowego . Silnik nie gaśnie pracuje ale ma taki gang syrenki . Zmieniane już było : krokowiec , regulowane zawory , ustawiany zapłon, pomierzone sprężanie jest OK po ok 11 kg/ccm na wszystkich cylindrach równo . Przewody i świece nówki sztuki nie sentech . Kopułka i palec nówki bez uwag ASO Jagiellońska . Co więcej ASO Jagiellońska również potwierdza taką nierównomierność pracy silnika . Ba pozwolono mi uruchomić drugiego matiza i porównaliśmy pracę obu na biegu jałowym . Mój ma wyraźnie coś jak określił to pan z firmy Moto-Kor , która mnie kompletnie olała , jakby wypadanie zapłonów ? Czy potraficie zdiagnozować usterkę ? Ewentualnie w Warszawie ktoś ? Aso i Moto-Kor odpada . Jedyna rzecz nie zmieniana to aparat zapłonowy lecz błędów żadnych w kompie nie ma . Dzisiaj ASO sprawdzało jeszcze raz . Jakiś mocny ?
Aso zaleca sprawdzenie głowicy i wymianę zaworów ale to też było ze 2 kkm temu robione . Poza tym sprężanie OK . Wiem mam trudny przypadek I brak już pomysłów . Kasy też mi wyrwali w Aso
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Bobek Grupa Śląska
Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał Pomógł: 157 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 6090 Skąd: SY
Wałek jest dobry dzisiaj w ASO wszystko sprawdzano i ustawiano zawory . Po ustawieniu zaworów silnik chodzi cichutko lecz nie do końca ok jak wyżej pisałem . Powiedzieliby jakby wytarty był . Pokrzywiony to pewnie też nie . Ale szczerze to o wałku ASO nie wspominało .
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2011-07-21, 21:43
a jak tam EGR?
JacekArtur [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-21, 21:50
Też zaślepiali . I nie pomaga według ASO . Przynajmniej tak mi powiedziano bo mechanik już do domu poszedł . Analiza spalin (bo też pozwolono mi zrobić) wykazała sondę lambda około 1 . Tylko te sadze co mają limit do 100 ppm miałem wachające się między 50 a 98 . Ale pan powiedział , że go przeciągnąć na trasie to te sadze wypali z wydechu . Jak na razie nie mam pomysłu . Jedyne co to jak przyśpiesza silnik obroty to taki gwizd jakby zasysal lewe powietrze (według mnie) słychać . Ale mechanik jeździl , słuchał i nic nie stwierdził . Ten gwizd to przypomina pracujący pod obciążeniem alternator . Ale oprócz silnika i aku nic go nie obciąża a był wymieniany w serwisie V-CAR na Łopuszańskiej około 2 lata temu . Jaki jest to nie wiem czy to mando czy dac ?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2011-07-21, 21:55
a kat wyprzedzenia zaplonu sprawdzali? można sie podkusic o podmiane aparatu zapłonowego. niegasnie po nagrzaniu? tak to normalnie chodzi poza tym słynnym gangiem 2 taktu?
JacekArtur [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-21, 21:58
Sprawdzali kąty zapłonu i ustawiali . Aparatu nie skusili się podmienić . Silnik pomimo gangu pracuje i nie gaśnie . Choć nie zawsze chce schodzić z obrotów . Wygląda to tak : jedziemy sobie z jakąś prędkością i zrzucamy na luz lub wciskamy sprzęgło . Wtedy silnik powinien zejść na obroty jałowe czyli około 950 obrotów . Jednak na słuch słychać , że tak nie jest bo dopóki jedziemy to trzyma ze 2 tysiące obrotów . Dopiero jak stanie auto to czasem odrazu a czasem po kilku sekundach sekundach schodzi do tych jałowych . A czasem jest ok bez tych dziwnych objawów . Reguły jakiejś na to nie ma . Albo nie wiem co robię , że raz jest ok a raz nie . Podejrzewam , że usunięcie tego wyleczy mietka . Tylko ASO w następnym ruchu chce rozbierać głowicę a i to bez gwarancji wyleczenia mietka ale z gwarancją oskubania mnie na przynajmniej 500 pln . Ponoć zaworu się dopatrzyli (elektryk z Jagiellońskiej stwierdził to) niby się zacina . A były wymieniane .
Kaktus2907 Grupa Śląska jaskiniowiec ;)
Auto: Golf IV 1.9 TDI
Imie: Kasia Pomogła: 4 razy Wiek: 32 Dołączyła: 16 Paź 2010 Posty: 1262 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-07-21, 23:17
cos mi ta nieregularnosc przypomina mojego mateusza ale u mnie stwierdzili tylko sonde lambda no i wczesniej te panewki.
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2011-07-22, 09:46
możliwe ze cos z zaworem bedzie, z tym ze powinno to wyjsc przy pomiarze kompresji, chyba ze niezawsze sie zacina.
JacekArtur [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-22, 14:55
Tylko zacinałby się tak regularnie na wolnych obrotach ? Kompresję też mierzy się przy wolnych obrotach czyż nie ? Kręcimy rozrusznikiem i mierzymy kompresję . Nie ma mowy zbyt to jest regularne wyszłoby przy pomiarze .
JacekArtur [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-03, 22:15
No cóż mietek stoi na warsztacie na Parowcowej w Warszawie . Może coś wymyślą . Na razie wstępnie podciśnienie w kolektorze ssącym jest za wysokie na biegu jałowym . Powinno być ok 34 kpa a jest z 50 kpa . I potwierdził Pan z warsztatu diagnozę z firmy MotoKor co mnie wypędziła . To najprawdopodobniej wypadają zapłony w silniku . Mieliście takie doświadczenia ? Dlatego też pytałem o tę śrubkę stop przy przepustnicy jak to się reguluje . Ale instrukcja serwisowa każe nie ruszać . A materiałów producenta do regulacji tego nie mam . A przecież producent to według jakiejś procedury reguluje . Gdzie szukać ? Może ktoś ma ?
JacekArtur [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-06, 10:33
Jak na razie cała elektronika sprawdzona . Wogóle sprawdziliśmy cały silnik pod względem regulacji i ustawień . Pozostaje pytanie czy jakby ewentualnie czujnik ciśnienia szwankował i pokazywał takie podciśnienie to jest możliwość aby komputer zwiększał czasy wtrysku o ponad milisekundę do 4,5 a nawet 5,5 ms ? W innych matizach czasy te to ok 3,5 ms . Przypomnę podciśnienie to 50 kpa . Normalnie to ok 35 kpa . Być może to są zależności map wtrysku ? Oczywiście kto ma mapy Pewnie tylko Daewoo . Bo sugestia jest aby teraz po raz trzeci głowicę rozbierać Bo to może z niej to podciśnienie ? Pękła teraz po kolizji rozrządu ? Ale toby więcej ssało ? Muszę podjąc słuszną decyzję a jak tu ją podjąc ? Nikt nie jest czarodziejem .
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2011-08-06, 13:26
odlacz Map sensora, i zobacz jaki bedzie rezultat. jak najbardziej napewno jest taka mapa gdzie w funkcji predkosci obrotowej i danych z podcisnienia tzn z Map sensora jest mapa czasu otwarcia wtryskiwacza, zreszta w aucie średniej półki w ECM jest ok 20 map sterowniczych, jak niewiecej.
[ Dodano: 2011-08-06, 14:28 ]
a te wartosci czasu otwarcia wtrysków i cisnienia czujnika MAP podales dla predkosci obrotowej biegu jałowego? sam czujnik cisnienia jest jednym z podstawowych czujników który pokazuje jakie jest obciązenie silnika aktualne, najwieksze podcisnienie jest na wolnych obrotach,
JacekArtur [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-06, 16:50
Tak prędkość biegu jałowego . W tych dwóch innych Matizach też . Dodatkowym objawem jest skakanie zapłonu wyświetlane na skanerze nawet między 0 a 10 stopni . Coś mi się to nie podoba .
Niby napięciowo MAP zgadza się z wartościami podciśnienia i to jest zagadka .Sprawdzane z tymi innymi Matizami . Wygląda jakby pokazywał prawdę a ja jakbym mial zbyt duże podciśnienie które komp odczytuje jako większe obciążenie i tryska większą dawką paliwa . Stąd silnik potrafi zadławiać się (trzącha się jak galareta) i nierówno na biegu jałowym pracuje . Tylko skąd to podciśnienie
Nic w poniedziałek walki ciąg dalszy . Opiszę co i jak o ile nikt nie podpowie czegoś mądrego i to nie będzie to
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2011-08-06, 20:58
zapłon ze skacze w tym zakresie to norma. to jak Twój Map sensor był sprawdzany? i sie wszystko zgadza, tzn wartosci napiec? tylko na skanerze jak sie podglada wartosci parametrów z czujników wychodzi co innego?