Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Laguna II phI 2.0T LPG
Imie: Rafał Pomógł: 78 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1930 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-23, 17:26
Jak aluminium może skorodować, bo zazwyczaj z tego jest termostat... Lepiej obejrzyj to sam albo pojedż do innego mechanika.
Daniel Grupa Małopolska _
Auto: GM & VAG Pomógł: 50 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 6803
Wysłany: 2011-07-23, 17:33
96180615 - OBUDOWA TERMOSTATU (numer 2 na schemacie)
WA3017.92D2 - WKŁAD TERMOSTATU firmy WAHLER (otwarcie 92 'C) (numer 3 na schemacie)
90096383 - ORING OBUDOWY TERMOSTATU NUB (numer 4 na schemacie)
96130992 - OSŁONA TERMOSTATU*GM* (numer 5 na schemacie)
96143112 - ORING POD OBUDOWĘ TERMOSTATU 16V (numer 1 na schemacie)
Cały schemat wygląda tak (rysunek się powiększy po kliknięciu) :
Słabszy schemat :
UWAGI : nie dałem żadnego silikonu, powierzchnie dokładnie wyczyściłem, odtłuściłem i zamontowałem, auto stało 24h w garażu - nie było odpalane aby wszystko się schłodziło.
UWAGI : trzeba mieć porządny klucz nasadowy nr 12 z wąską ścianką - warunek konieczny !! - bez tego lepiej nie brać się do roboty.
UWAGI : obudowa starego termostatu jest cała, nic się nie urwało, trzeba tylko wyczyścić i na półkę bądź Giełda.
UWAGI : według literatury termostat powinien mieć temperaturę otwarcia 88 'C ... z polecanych firmy WAHLER czy VERNET dostępne są 87 'C albo 92 'C, według katalogu do NEXIA/ ESPERO dla silnika 1.5 16V (kod silnika A15DMS) temp. ta powinna być 92 'C ... zdecydowałem się na 92 'C.
Wstępny rozruch przebiegał prawidłowo, nie zaobserwowano jakiś niepokojących wycieków.