X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Leganza] Jaki olej?

Autor Wiadomość
bendzi40
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-11, 16:37   

5 w 50 może być
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
mirasek


Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 272
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-02-11, 19:08   

Kat napisał/a:
(...)które jak już powstały to mają być, bo to właśnie te nagary uszczelniają silnik.

W jakim celu mają tam być? Uszczelki mają uszczelniać silnik a nie nagar, który tylko pogarsza odprowadzanie ciepła z części nim pokrytych, w konsekwencji przegrzanie i stwardnienie uszczelek co właśnie generuje wycieki.

azachodny napisał/a:
Poza tym mineralne mają dużo grubszy film olejowy. To powoduje że dużo trudniej go przerwać. (...) Generalnie syntetyk ->półsyntetyk ->mineralny.

Grubość filmu olejowego nie zależy od bazy olejowej tylko od klasy lepkościowej. Przykład, może Mobil:

http://www.mobil.com/Pola...W-40_10W-40.asp
http://www.mobil.com/Pola...obil1_5W-50.asp

cSt w temp. 100º C
10w40 i 15w40 - 14,4
5w50 - 17,4

Szkoda że nie wszędzie podali HTHS ale jest on powiązany z lepkością w 100st.C gdzie różnica jak widać jest duża. Inna sprawa to wytrzymałość temperaturowa którą olej syntetyczny ma nieporównywalnie większą od mineralnego. Dalej, własności myjące. Przykład, tym razem niech będzie Castrol:

http://datasheets.bp.com/...0B?OpenDocument
http://datasheets.bp.com/...72?OpenDocument

TBN (mg KOH/g)
15w40 - 8,0
5w40 - 7,6

Jasne że można znaleźć odwrotne przykłady ale do czego dążę? Do tego że nie ma zasady że olej na bazie syntetycznej ma własności takie i takie a na mineralnej takie i takie. Nie wiem skąd wzięły się te bzdurne reguły o przechodzeniu na co raz gorszą bazę? :niewiem:
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-11, 19:17   

Syku, zalej Midlandem i nie czytaj tych bajecznych wypocin ;)

MIDLAND CRYPTO - 3 SAE 5W-30
MIDLAND SYNOVA SAE 5W-30
MIDLAND AVANZA SAE 5W-40
 
 
ziomek2
koreańskie volvo:)


Auto: Leganza CDX
Imie: Przemek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 204
Skąd: Poznań,Kętrzyn
Wysłany: 2010-02-22, 11:11   

Witam
Ja u siebie mam 223tys i leje caly czas 10w40 GM i zastanawiam sie czy czas na zmiane, bede wymienial teraz popychacze bo zaczyna klekotac przy zalaczeniu rano przez okolo 3 sekundy.

Myslalem o wymianie na Castrol Magnatec
 
 
 
lubon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-22, 11:44   

JA w swoim ESPERO mam najechane 210 tyś i jeżdżę na oleju 5W30 :) nawet mechanik nie wierzył że ten samochód po takim przebiegu jeździ na pełnym syntetyku. W ogóle oleju nie bierze. Nic go nie ubywa :)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
panterforever

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 59
Wysłany: 2010-02-23, 10:59   

Z KSIAZKI WYNIKA ZE POWINIEN BYC ORGINALNY CZYLI TAKI JAK DO OPLI CZYLI GM, MOJA LEGA MA PONAD 200 TYS I STOSUJE 10W40
 
 
soulldelsol
Menace2ThaStreets :P


Auto: Leganzyna
Imie: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 84
Skąd: Jarocin/Poznań
Wysłany: 2010-02-23, 11:45   

238 tys i Valvoline MaxLife 10W40
 
 
bendzi40
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-18, 20:30   

jeżdze na mobilu 5w50, zbliża sie wymiana lać dalej symntyetyk czy przejść na 10w40
auto ma 145tys km
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-18, 20:42   

bendzi40, jeśli nie masz znaczych ubytków to lej dalej to co do tej pory.
 
 
Kolberger
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-19, 22:13   

Maniek napisał/a:
Syku, zalej Midlandem i nie czytaj tych bajecznych wypocin ;)

MIDLAND CRYPTO - 3 SAE 5W-30
MIDLAND SYNOVA SAE 5W-30
MIDLAND AVANZA SAE 5W-40


Święte słowa Maniek :D
 
 
krzycho333

Auto: leganza cdx
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 308
Wysłany: 2010-03-20, 09:39   

panowie że tak zapytam, Midland to jakiś dobry olej? pytam bo mój mechanik zalecił mi ten olej a szczerze mówiąc to znawca oleju ze mnie żaden tylko ja leje 10w40 210tyś. przebiegu :niewiem:
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-20, 09:54   

krzycho333 napisał/a:
panowie że tak zapytam, Midland to jakiś dobry olej?


To bardzo dobry olej. http://www.midland.pl/index.php
 
 
bendzi40
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-20, 14:22   

Maniek ok ale troche musze dolewać ,poprzedni właściciel mi mówił
myśle żeby przejść na castrola magnatek 10w40
dobry pomysł??? :piwo:
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-20, 14:57   

Możesz przejść na Magnateca 10w40.
 
 
krzycho333

Auto: leganza cdx
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 308
Wysłany: 2010-03-20, 16:44   

dzięki maniek za wyjaśnienie, pozdrawiam :piwo:
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt