Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 272 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-02-11, 19:08
Kat napisał/a:
(...)które jak już powstały to mają być, bo to właśnie te nagary uszczelniają silnik.
W jakim celu mają tam być? Uszczelki mają uszczelniać silnik a nie nagar, który tylko pogarsza odprowadzanie ciepła z części nim pokrytych, w konsekwencji przegrzanie i stwardnienie uszczelek co właśnie generuje wycieki.
azachodny napisał/a:
Poza tym mineralne mają dużo grubszy film olejowy. To powoduje że dużo trudniej go przerwać. (...) Generalnie syntetyk ->półsyntetyk ->mineralny.
Grubość filmu olejowego nie zależy od bazy olejowej tylko od klasy lepkościowej. Przykład, może Mobil:
cSt w temp. 100º C
10w40 i 15w40 - 14,4
5w50 - 17,4
Szkoda że nie wszędzie podali HTHS ale jest on powiązany z lepkością w 100st.C gdzie różnica jak widać jest duża. Inna sprawa to wytrzymałość temperaturowa którą olej syntetyczny ma nieporównywalnie większą od mineralnego. Dalej, własności myjące. Przykład, tym razem niech będzie Castrol:
Jasne że można znaleźć odwrotne przykłady ale do czego dążę? Do tego że nie ma zasady że olej na bazie syntetycznej ma własności takie i takie a na mineralnej takie i takie. Nie wiem skąd wzięły się te bzdurne reguły o przechodzeniu na co raz gorszą bazę?
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2010-02-11, 19:17
Syku, zalej Midlandem i nie czytaj tych bajecznych wypocin
Witam
Ja u siebie mam 223tys i leje caly czas 10w40 GM i zastanawiam sie czy czas na zmiane, bede wymienial teraz popychacze bo zaczyna klekotac przy zalaczeniu rano przez okolo 3 sekundy.
Myslalem o wymianie na Castrol Magnatec
lubon [Usunięty]
Wysłany: 2010-02-22, 11:44
JA w swoim ESPERO mam najechane 210 tyś i jeżdżę na oleju 5W30 nawet mechanik nie wierzył że ten samochód po takim przebiegu jeździ na pełnym syntetyku. W ogóle oleju nie bierze. Nic go nie ubywa
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
panterforever Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 59
Wysłany: 2010-02-23, 10:59
Z KSIAZKI WYNIKA ZE POWINIEN BYC ORGINALNY CZYLI TAKI JAK DO OPLI CZYLI GM, MOJA LEGA MA PONAD 200 TYS I STOSUJE 10W40
panowie że tak zapytam, Midland to jakiś dobry olej? pytam bo mój mechanik zalecił mi ten olej a szczerze mówiąc to znawca oleju ze mnie żaden tylko ja leje 10w40 210tyś. przebiegu
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2010-03-20, 09:54
krzycho333 napisał/a:
panowie że tak zapytam, Midland to jakiś dobry olej?