X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira I] Tempomat

Autor Wiadomość
skokoozw
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-23, 16:33   [Nubira I] Tempomat

Właśnie podglądając pod maskę zauważyłem że przy lince od gazu jest wolna druga "łapka" sądze że to opcja do tempomatu, a jakby tak założyć tempomat od leganzy? rozkminiał ktoś taki temat? Może pokombinuje ktoś ze mną?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
sebixon_87

Auto: Lanos 1.5 16v 5d
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 11
Wysłany: 2012-08-01, 22:06   

Eh... trochę stary odgrzany kotlet ale cóż.... Ostatnio zacząłem zastanawiać się nad tempomatem w lanosie. Jest tam również drugi wolny slot czy łapka. W pierwszym siedzi oczywiście linka od gazu. Po pierwsze zastanawiałem się nad adaptacją tempomatu od opla. Te podobno dają się zaadaptować i nienagannie funkcjonują w innych samochodach właśnie z linką gazu. Niestety nie bardzo wiem jak się za to zabrać;/ Przeglądając internet i zdjęcia komór silnika różnych aut koncernu Daewoo czy Chevrolet zauważyłem, że w sumie wszystkie mają podobne rozwiązania. Linka przechodzi w tym samym miejscu, jest tak samo zamontowana i jest a druga łapka... Leganza, Nubira, Tacuma, Lacetti nawet Evanta. W tych autach góra jest bardzo podobna i występuje 2 łapka i również w tych autach występuje tempomat... więc może da się to jakoś ugryźć...
 
 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 39
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3969
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2012-08-01, 22:15   

sebixon_87 napisał/a:
Evanta

Evanda

Panowie jak już rozkminicie w dwóch temat to wrzućcie to "Kompendium Wiedzy" jak to zrobić. Z chęcią się załapię i zrobię podobną opcję u siebie :P :lol:



To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
 
 
 
pietryna

Auto: Nubira I
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 25
Wysłany: 2012-08-02, 08:57   

A nie dałoby się zrobić tempomatu elektronicznego przy użyciu silnika krokowego który już znajduje się na przepustnicy? On nie służy czasem do otwierania jej lekko jak nie jest wciśnięty gaz?

Raczej tak się pytam z ciekawości bo użycie gotowego modułu byłoby prostsze zdecydowanie.
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-02, 10:59   

Raczej nie nadałby się z uwagi na chyba jednak przy mały prześwit jego gniazda (krokowiec nie reguluje kąta otwarcia przepustnicy) no i problem ze wskazaniami do ECU... na przykład TPS, bo nogę z gazu zdejmujesz a auto zapiernicza :P

Ale chętnie zrobię test :D w ramach eksperymentu "naukowego" :D

Może jutro wieczorem, jeżeli nikt mnie nie ubiegnie :D podłącze go pod lapka i podczas jazdy wymuszę wysokie obroty biegu jałowego. Powinno to poskutkować całkiem znacznym schowaniem się krokowca...
Zobaczymy czy zaciągnie potrzebną ilość powietrza i jakie będą tego skutki :)
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
sebixon_87

Auto: Lanos 1.5 16v 5d
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 11
Wysłany: 2012-08-13, 17:36   

I jak poszedł eksperyment? Mnie cały czas chodzi po głowie próba zaadaptowania oplowskiego tempomatu...
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-13, 20:15   

Ahh zapomniałem napisać :)
Test poszedł niepomyślnie, bo dostępne oprogramowanie nie pozwoliło na wymuszenie wyższych obrotów niż ~1500
 
 
 
tomas_102


Auto: Nubira II 99' 1.6 LPG
Imie: tomek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 163
Skąd: WPU
Wysłany: 2012-08-13, 21:34   

I dalej nie wiadomo czy da się założyć tempomat?
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7836
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-08-15, 12:04   

jeżeli tempomat był montowany fabrycznie to się da. kwestia podłączenia do instalacji. ma własny moduł, czy ecm ma już nieużywane wyjścia do podłączenia? wiązki do podłączenia? mechanicznie to nie problem,ale elektrycznie?
wid3l3c napisał/a:
no i problem ze wskazaniami do ECU... na przykład TPS, bo nogę z gazu zdejmujesz a auto zapiernicza :P
za to linka tempomatu nie zdejmuje :D i wszystko gra. najprostszy tempomat to druga linka /naciąg ręczny :D / blokowana elektromagnetycznie przez czujnik stopu lub blokada samego kółka na przepustnicy aby nie wracało. blokada oprócz włącznika musi odpuszczać po naciśnięciu hamulca.
jak macie schemat oryginału i odpowiedni mechanizm to się da.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt