Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Nadkola i konserwacja odpowiednio wcześnie chroni przed korozją.
Blacha w Matizie była ocynkowana, ale grubość tej blachy nie była imponująca.
butter18 Mobilek
Auto: Matiz
Imie: Mateusz Pomógł: 165 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 3111 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-08-06, 00:30
jeśli można z tytułu OT... dziwi mnie jedno, u jednych matizów błotniki tylne lecą w niespełna 10 lat, natomiast u innych po kilkanaście lat i grama rdzy.... dodam że oba nie były ruszane- konserwoane od nowości. czyżby były Matizy i matizy ?
Powodzonka i szerokości
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2011-08-06, 00:49
Kolego Mateuszu, otóż to dużo zależy od pewnych czynników...
Są Matizy co jeżdżą dużo w zimie, w zasoleniu, a są Matizy co w zimę garażują, nie jeżdżą po miejskich "słonych" drogach, ale to również dużo zależy od tego czy jakiś kamień uderzy w nadkole czy prób i odbije dość solidnie powłokę lakierniczą, wtedy mały odprysk, nawet nie widoczny, a rdza postępuje i z czasem robią się dziury! Jeżeli robi się konserwację co jakiś czas i po wyjeździe z fabryki najlepiej trzeba było zakupić tylne nadkola, bo fabryka tego wynalazku nie wiedzieć czemu oszczędziła, a to nie wielki koszt, w stosunku do późniejszych wydatków.
Znajomy też robił małą dziurkę w progu u blacharza i stwierdził, że blacha jest ocynkowana, w Matizach.
Ja sam osobiście, w jakimś katalogu również wyczytałem, że miały blachę ocynkowaną.
Fiaty i polonezy w latach 80-tych też gniły w zastraszającym tempie. Zgryźliwi twierdzili, że już w katalogach rdzewiały
Trzeba zadbać o auto, a wtedy mamy pewność.
Gorzej jak się kupuje używane, wtedy to niczego nie można być pewnym. Ja nie mam tego problemu, na szczęście w jednych rękach od nowości.
butter18 Mobilek
Auto: Matiz
Imie: Mateusz Pomógł: 165 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 3111 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-08-06, 17:32
u mnie już 11 lat i grama rdzy na błotnikach z tyłu... fakt w zime jak jest taki moment ze codziennie sypią to często jade na samoobsługowa i za 2 złote myje nadkola, zawieszenie tylne i progi... może to dzięki temu... bo jak widze czasem zaniedbane auta to szok... rdza zaczyna brać a auto nie ruszane aż do dziury...
Powodzonka i szerokości
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
tutek [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-07, 08:20 Re: Czy da sie gdzieś kupic ocynkowane reperaturki błotn
maniek22 napisał/a:
Czy da sie gdzieś kupic ocynkowane reperaturki błotników tyl
nie wiem czy można, tylko w miejscu łącznia reperaturki i tak tego ocynku nie będzię .
[ Dodano: 2011-08-07, 09:21 ]
Roger_Vip napisał/a:
Znajomy też robił małą dziurkę w progu u blacharza i stwierdził, że blacha jest ocynkowana, w Matizach.
jestem strasznie ciekaw jak po wywierceniu otworu można sparwadzić czy blacha jest ocynkowana po wiórach czy po czym
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2011-08-07, 10:08
Nie w sensie, że sam zrobił dziurkę, w progu, tylko miał od rudej małą dziurkę i dopasował blaszkę, wspawał i przygotowując próg pod malowanie zeszlifował farbę, w miejscu zdrowej blachy znajomy blacharz-lakiernik i mówił, że to ocynk.
pucis Matiz Driver :D
Auto: Matiz Joy '99
Imie: Piotr Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 187 Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-08-07, 10:41
Ja byłem u lakiernika, który robił mi maskę i powiedział, że w Mietkach nie było ocynku. Też w internecie znalazłem więcej informacji, że tego ocynku nie było niż był.
Mi minęło 10 lat i progi zaczęły pokrywać się rdzawym nalotem a nigdy progi nie były walone, wymieniane i też regularnie sprawdzałem ich stan i nie widziałem żadnego poważniejszego odprysku do gołej blachy.
Ale w domowych warunkach już nie lepiej podkład reaktywny + podkład akrylowy ? Bo ocynk na blachach da się zrobić tylko w warunkach fabrycznych/przemysłowych ?
Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł
tutek [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-07, 18:55
Roger_Vip napisał/a:
Nie w sensie, że sam zrobił dziurkę, w progu, tylko miał od rudej małą dziurkę i dopasował blaszkę, wspawał i przygotowując próg pod malowanie zeszlifował farbę, w miejscu zdrowej blachy znajomy blacharz-lakiernik i mówił, że to ocynk.
A jak tak to rozumiem
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2011-08-09, 20:07
podstawowa zasada jest taka, ze progi rdzewieja od srodka, chocbys niewiadomo czym je od zewnatrz zabezpieczał to rdza i tak wyjdzie wewnatrz progu, a jak juz widac na zewnatrz rdze to juz niedobrze.juz lepiej zabepzieczac je od wewnatrz.