Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Jako, że mam silnik rozebrany na części to tak pomyślałem, że można coś zrobić z głowicą. Znalazłem na racingforum.pl ciekawy projekt, który nie wymaga zbyt dużo nakładu. Pacjentem był Fiat UNO o nominalnej mocy jeszcze niższej niż Matiz ale podobnym z przyspieszeniem do 100 km/h - ok. 17 sek.
Czy taka operacja ma sens w Matizie ? Szlifowanie kanałów dolotowych i wylotowych. Polerka wylotowych i dopasowanie kanałów do kolektorów. A może też toczenie koła zamachowego i zmniejszenie jego masy
Autor tamtego projektu wspomniał coś o szlifowaniu kolektorów W innym temacie ta sama osoba zaproponowała wałek rozrządu do Matiza z Uniacza. Ma to jakiś sens, bo jakoś nie mogłem znaleźć 3 cylindrowej głowicy i wałka
Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Markon Przyjaciel Błota i off roadu
Auto: SGV2, Ford Escape, M Pajero2
Imie: Mariusz Pomógł: 190 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 6249 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2011-08-07, 23:10
jeśli masz LPG to zapomnij już nie ustawisz gazu robiliśmy takie coś w espero montowany był kolektor dolotowy z przepustnicą od lanosa i kolektor wydechowy niby lepiej jeździł ale przeróbek było więcej
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2011-08-07, 23:17
lpg nie ma nic do rzeczy, wszystko się da wyregulować, ale ten silnik nie jest dobrą bazą do modyfikacji
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Matiz Joy '99
Imie: Piotr Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 187 Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-08-07, 23:31
Bez LPG jest.
Wiem, że to nie jest silnik nadający się na modyfikację. Wiem, że mogę kupić coś lepszego. Wiem, że to tylko Matiz i Matizem zostanie do końca życia
Ale nic nie wskazuje na ziemi i niebie na to, że w najbliższym czasie jak i dużo dalszej bliżej bądź dalej nieokreślonej przyszłości nie szykuje się na zmianę samochodu A jak już go złożę to na pewno mi się nie będzie chciało go znów rozbierać A jak jest rozebrany to czemu nie spróbować a nie kosztuje to dużo....
Nie zamierzam zmieniać kolektora dolotowego. Tylko chodzi mi o to czy jest w ogóle jakiś sens tej operacji, bo w tym Uniaczu z linka wzrost był całkiem fajny Fakt silnik ma więcej o 1 cylinder, tłok i 2 zawory, jest na gaźniku a nie na wtrysku.
Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł
pucis Matiz Driver :D
Auto: Matiz Joy '99
Imie: Piotr Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 187 Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-08-08, 11:15
Szukam jeszcze info czy płyta podłogowa Matiza i Matiza II z silnikiem 1.0 jest taka sama. Ale nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji a już tym bardziej zdjęć obu samochodów z dołu
Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
pitek-p1
Auto: trochę inne Tico, BMW e36
Imie: Piotrek Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 153 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-08, 11:55
mam człowieka który robi takie rzeczy pod Warszawą w cenach do przyjęcia. niebawem będę robił to w tico, jak zainteresowany to pisz pw, pzdr
pucis Matiz Driver :D
Auto: Matiz Joy '99
Imie: Piotr Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 187 Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-08-08, 12:27
pitek-p1, nie o to pytałem ale dzięki
I na pewno nikomu nie dam jej do zrobienia. Mogę to zrobić we własnym zakresie...
Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł
pucis Matiz Driver :D
Auto: Matiz Joy '99
Imie: Piotr Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 187 Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-08-08, 15:57
Matiz to Matiz Tylko zastanawia mnie czy byłby taki efekt jak w Uniaczu. Tam autor coś napisał o szlifowaniu kolektora i zastanawiam się czy też polerował wylotowy czy szlifował dolotowy.
A zmniejszenie wagi zamachu ?
Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł
Galus Grupa Wielkopolska BDC & Slammers Squad
Auto: Był Daewoo Matiz, jest VW Golf MkI Cabrio
Imie: Maciej Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 592 Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-08-08, 16:48
Skoro masz już zdjętą głowice to dlaczego nie spróbować, silnik mały ale zawsze można coś pokombinować nic na przeszkodzie nie stoi Wess w Lanosie też przyrost mocy bedzie podobny co w Matizie po takiej przeróbce, prawda jest taka, że jedna modyfikacja ciągnie za sobą następną Pozdrawiam
Zapraszam do polubienia naszego fanpage'u na facebooku:
NIE TRĄB POJ***E, BO JADE NA GLEBIE !!! ZARAZ WYSIĄDĘ I CI PRZY****E !!!
pucis Matiz Driver :D
Auto: Matiz Joy '99
Imie: Piotr Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 187 Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-08-08, 16:57
Nie mam oczekiwań i nie spodziewam się żadnych efektów Jeżeli da się coś zyskać nie wielkim nadkładem to czemu tego nie zrobić jak i tak mam wszystko w kawałkach.
3KM, 5KM to prawie 10% przyrostu mocy A tak na serio to mam ochotę coś jeszcze z nim zrobić żeby przyjemniej się jeździło.
Jeszcze myślę nad tym zamachem. Podobno lepiej wkręca się silnik na obroty. Jakie są plusy i minusy
Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł
Markon Przyjaciel Błota i off roadu
Auto: SGV2, Ford Escape, M Pajero2
Imie: Mariusz Pomógł: 190 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 6249 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2011-08-08, 22:10
RIPER napisał/a:
lpg nie ma nic do rzeczy, wszystko się da wyregulować, ale ten silnik nie jest dobrą bazą do modyfikacji
to zapraszam
Volfodzio
Auto: Renault Megane 1.6 K4M Pomógł: 31 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2096 Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2011-08-09, 11:45
pucis napisał/a:
Nie mam oczekiwań i nie spodziewam się żadnych efektów Jeżeli da się coś zyskać nie wielkim nadkładem to czemu tego nie zrobić jak i tak mam wszystko w kawałkach.
3KM, 5KM to prawie 10% przyrostu mocy A tak na serio to mam ochotę coś jeszcze z nim zrobić żeby przyjemniej się jeździło.
Jeszcze myślę nad tym zamachem. Podobno lepiej wkręca się silnik na obroty. Jakie są plusy i minusy
No to zainwestuj w dobry wydech i zawieszenie. Swojego czasu też myślałem o jakieś modyfikacji, ale na nasz rynek to nie Korea a pakowanie soft turbo, podtlenków itp to trochę nieopłacalna zabawa.
pucis Matiz Driver :D
Auto: Matiz Joy '99
Imie: Piotr Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 187 Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-08-09, 13:06
Nie mówię o podtlenku, nie mówię o soft turbo. A wydech i tak mam do wymiany bo się grzechotka zrobiła. Poza tym i tak nie mam kata od dawna
Mam zdjętą głowicę więc mogę udoskonalić kanały wlotowe i wylotowe, wypolerować komorę spalania
Zmniejszyć wagę zamachu Może splanować ją bardziej
Oczekuję jakiś wskazówek, rad, plusów, minusów a nie postów w stylu - to Matiz, Matiz to nie wyścigówka, Matiz to nie rakieta - rakieta wygląda inaczej, szkoda pieniędzy i jeszcze jakieś turbo, nitro
Kiedyś ludzie Maluchy robili i było dobrze
Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł
Volfodzio
Auto: Renault Megane 1.6 K4M Pomógł: 31 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2096 Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2011-08-09, 17:19
Jeżeli masz narzędzia możliwości i czas to można pomyśleć o szlifie i wymianie filtra powietrza, z czystym sumieniem będzie się przyjemniej jeździło. Co do koła zamachowego nie widziałem, żadnych konkretnych planów jeżeli chodzi o Matiza i to bym zostawił w spokoju.
Czy taka operacja ma sens w Matizie ? Szlifowanie kanałów dolotowych i wylotowych. Polerka wylotowych i dopasowanie kanałów do kolektorów. A może też toczenie koła zamachowego i zmniejszenie jego masy
Autor tamtego projektu wspomniał coś o szlifowaniu kolektorów
Polerowanie i wyrównanie wszelkich ostrych przejść, schodków i załamań zawsze ma sens i da ci wzrost mocy.
Popatrz też jaka jest uszczelka między głowicą a kolektorami - zwykle zasłania część "okna", można ją dociąć aby idealnie pasowała.