X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Modyfikacja głowicy - porting/szlif kanałów

Autor Wiadomość
pucis
Matiz Driver :D


Auto: Matiz Joy '99
Imie: Piotr
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 187
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-08-07, 23:01   [Matiz] Modyfikacja głowicy - porting/szlif kanałów

Jako, że mam silnik rozebrany na części to tak pomyślałem, że można coś zrobić z głowicą. Znalazłem na racingforum.pl ciekawy projekt, który nie wymaga zbyt dużo nakładu. Pacjentem był Fiat UNO o nominalnej mocy jeszcze niższej niż Matiz ale podobnym z przyspieszeniem do 100 km/h - ok. 17 sek.

Czy taka operacja ma sens w Matizie ? Szlifowanie kanałów dolotowych i wylotowych. Polerka wylotowych i dopasowanie kanałów do kolektorów. A może też toczenie koła zamachowego i zmniejszenie jego masy ?? :D

Autor tamtego projektu wspomniał coś o szlifowaniu kolektorów ?? :niewiem: W innym temacie ta sama osoba zaproponowała wałek rozrządu do Matiza z Uniacza. Ma to jakiś sens, bo jakoś nie mogłem znaleźć 3 cylindrowej głowicy i wałka :D



Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł ;)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Markon
Przyjaciel
Błota i off roadu


Auto: SGV2, Ford Escape, M Pajero2
Imie: Mariusz
Pomógł: 190 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 6249
Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2011-08-07, 23:10   

jeśli masz LPG to zapomnij już nie ustawisz gazu robiliśmy takie coś w espero montowany był kolektor dolotowy z przepustnicą od lanosa i kolektor wydechowy niby lepiej jeździł ale przeróbek było więcej :omg:



 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2011-08-07, 23:17   

lpg nie ma nic do rzeczy, wszystko się da wyregulować, ale ten silnik nie jest dobrą bazą do modyfikacji :)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
pucis
Matiz Driver :D


Auto: Matiz Joy '99
Imie: Piotr
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 187
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-08-07, 23:31   

Bez LPG jest.

Wiem, że to nie jest silnik nadający się na modyfikację. Wiem, że mogę kupić coś lepszego. Wiem, że to tylko Matiz i Matizem zostanie do końca życia ;)

Ale nic nie wskazuje na ziemi i niebie na to, że w najbliższym czasie jak i dużo dalszej bliżej bądź dalej nieokreślonej przyszłości nie szykuje się na zmianę samochodu ;) A jak już go złożę to na pewno mi się nie będzie chciało go znów rozbierać :P A jak jest rozebrany to czemu nie spróbować a nie kosztuje to dużo....

Nie zamierzam zmieniać kolektora dolotowego. Tylko chodzi mi o to czy jest w ogóle jakiś sens tej operacji, bo w tym Uniaczu z linka wzrost był całkiem fajny ;) Fakt silnik ma więcej o 1 cylinder, tłok i 2 zawory, jest na gaźniku a nie na wtrysku.



Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł ;)
 
 
pucis
Matiz Driver :D


Auto: Matiz Joy '99
Imie: Piotr
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 187
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-08-08, 11:15   

Szukam jeszcze info czy płyta podłogowa Matiza i Matiza II z silnikiem 1.0 jest taka sama. Ale nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji a już tym bardziej zdjęć obu samochodów z dołu :(



Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł ;)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
pitek-p1


Auto: trochę inne Tico, BMW e36
Imie: Piotrek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-08, 11:55   

mam człowieka który robi takie rzeczy pod Warszawą w cenach do przyjęcia. niebawem będę robił to w tico, jak zainteresowany to pisz pw, pzdr ;)
 
 
pucis
Matiz Driver :D


Auto: Matiz Joy '99
Imie: Piotr
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 187
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-08-08, 12:27   

pitek-p1, nie o to pytałem ale dzięki ;)

I na pewno nikomu nie dam jej do zrobienia. Mogę to zrobić we własnym zakresie...



Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł ;)
 
 
pucis
Matiz Driver :D


Auto: Matiz Joy '99
Imie: Piotr
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 187
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-08-08, 15:57   

Matiz to Matiz ;) Tylko zastanawia mnie czy byłby taki efekt jak w Uniaczu. Tam autor coś napisał o szlifowaniu kolektora i zastanawiam się czy też polerował wylotowy czy szlifował dolotowy.

A zmniejszenie wagi zamachu ?



Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł ;)
 
 
Galus
Grupa Wielkopolska
BDC & Slammers Squad


Auto: Był Daewoo Matiz, jest VW Golf MkI Cabrio
Imie: Maciej
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 592
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-08-08, 16:48   

Skoro masz już zdjętą głowice to dlaczego nie spróbować, silnik mały ale zawsze można coś pokombinować nic na przeszkodzie nie stoi :) Wess w Lanosie też przyrost mocy bedzie podobny co w Matizie po takiej przeróbce, prawda jest taka, że jedna modyfikacja ciągnie za sobą następną :) Pozdrawiam ;)



Zapraszam do polubienia naszego fanpage'u na facebooku:

https://www.facebook.com/...621486604544841

NIE TRĄB POJ***E, BO JADE NA GLEBIE !!! ZARAZ WYSIĄDĘ I CI PRZY****E !!!
 
 
 
pucis
Matiz Driver :D


Auto: Matiz Joy '99
Imie: Piotr
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 187
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-08-08, 16:57   

Nie mam oczekiwań i nie spodziewam się żadnych efektów ;) Jeżeli da się coś zyskać nie wielkim nadkładem to czemu tego nie zrobić jak i tak mam wszystko w kawałkach.

3KM, 5KM to prawie 10% przyrostu mocy :D :lol: A tak na serio to mam ochotę coś jeszcze z nim zrobić żeby przyjemniej się jeździło.

Jeszcze myślę nad tym zamachem. Podobno lepiej wkręca się silnik na obroty. Jakie są plusy i minusy ??



Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł ;)
 
 
Markon
Przyjaciel
Błota i off roadu


Auto: SGV2, Ford Escape, M Pajero2
Imie: Mariusz
Pomógł: 190 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 6249
Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2011-08-08, 22:10   

RIPER napisał/a:
lpg nie ma nic do rzeczy, wszystko się da wyregulować, ale ten silnik nie jest dobrą bazą do modyfikacji :)
to zapraszam ;)



 
 
 
Volfodzio


Auto: Renault Megane 1.6 K4M
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2096
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2011-08-09, 11:45   

pucis napisał/a:
Nie mam oczekiwań i nie spodziewam się żadnych efektów ;) Jeżeli da się coś zyskać nie wielkim nadkładem to czemu tego nie zrobić jak i tak mam wszystko w kawałkach.

3KM, 5KM to prawie 10% przyrostu mocy :D :lol: A tak na serio to mam ochotę coś jeszcze z nim zrobić żeby przyjemniej się jeździło.

Jeszcze myślę nad tym zamachem. Podobno lepiej wkręca się silnik na obroty. Jakie są plusy i minusy ??


No to zainwestuj w dobry wydech i zawieszenie. Swojego czasu też myślałem o jakieś modyfikacji, ale na nasz rynek to nie Korea a pakowanie soft turbo, podtlenków itp to trochę nieopłacalna zabawa.



 
 
pucis
Matiz Driver :D


Auto: Matiz Joy '99
Imie: Piotr
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 187
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-08-09, 13:06   

Nie mówię o podtlenku, nie mówię o soft turbo. A wydech i tak mam do wymiany bo się grzechotka zrobiła. Poza tym i tak nie mam kata od dawna ;)

Mam zdjętą głowicę więc mogę udoskonalić kanały wlotowe i wylotowe, wypolerować komorę spalania ??
Zmniejszyć wagę zamachu ?? Może splanować ją bardziej ??

Oczekuję jakiś wskazówek, rad, plusów, minusów a nie postów w stylu - to Matiz, Matiz to nie wyścigówka, Matiz to nie rakieta - rakieta wygląda inaczej, szkoda pieniędzy i jeszcze jakieś turbo, nitro :lol:

Kiedyś ludzie Maluchy robili i było dobrze ;)



Jeżeli pomogłem - naciśnij +pomógł ;)
 
 
Volfodzio


Auto: Renault Megane 1.6 K4M
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2096
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2011-08-09, 17:19   

Jeżeli masz narzędzia możliwości i czas to można pomyśleć o szlifie i wymianie filtra powietrza, z czystym sumieniem będzie się przyjemniej jeździło. Co do koła zamachowego nie widziałem, żadnych konkretnych planów jeżeli chodzi o Matiza i to bym zostawił w spokoju.



 
 
Gwiazdoor
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-10, 14:22   Re: Modyfikacja głowicy - porting/szlif kanałów

pucis napisał/a:
Czy taka operacja ma sens w Matizie ? Szlifowanie kanałów dolotowych i wylotowych. Polerka wylotowych i dopasowanie kanałów do kolektorów. A może też toczenie koła zamachowego i zmniejszenie jego masy ?? :D

Autor tamtego projektu wspomniał coś o szlifowaniu kolektorów ?? :niewiem:
Polerowanie i wyrównanie wszelkich ostrych przejść, schodków i załamań zawsze ma sens i da ci wzrost mocy.
Popatrz też jaka jest uszczelka między głowicą a kolektorami - zwykle zasłania część "okna", można ją dociąć aby idealnie pasowała.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt