Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Michał
Imie: Michał
Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 10
Wysłany: 2011-08-12, 18:01 [Tico] Niewłaściwa praca silnika
Witam. Na wstępie powiem, że przeszukałem forum, jednak w żadnym wątku nie zakończono sprawy diagnozą.
Mam następujący problem w TICO. Na benzynie działa elegancko, na biegu jałowym super się trzyma nic się nie dzieje, nie szarpie. Dopiero na gazie, kiedy ssanie się wyłączy i silnik się nagrzeje zaczyna się nierównomierna praca silnika, szarpanie na biegu jałowym. Mam instalacje gazową Lovato.
Wymienione świece, palec, kopułkę, rozrząd, pompę wody, wszystkie filtry, oleje, nawet zapłon ustawiłem na 13 stopni, lecz to nic nie pomogło. Gaz został ustawiony przez gazownika.
Spalanie jest super. Na trasie pali ok 4,6 l , w mieście ok 5,5 l gazu. Instalacja gazowa jest od 2005 roku. W połowie 2009 roku wymieniany był filtr gazu.
Proszę o radę. Pozdrawiam.
Auto: Laguna II phI 2.0T LPG
Imie: Rafał Pomógł: 78 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1930 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-12, 22:16
michson napisał/a:
Mam instalacje gazową Lovato.
Lovato to mozesz miec jakis zawor albo parownik, poniewaz lovato dopiero od niedawna produkuje kompletne instalacje, wczesniej tylko podzespoly, zobacz w homologacji.
Auto: było Tico SX | Leon
Imie: Adam Pomógł: 100 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 1875 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-08-12, 23:20
zapłon według książki 8 - 10 stopni.
Hardcore Till I Die ^^
aress82 [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-15, 18:08
A ja bym sobie delikatnie podkręcił obroty na parowniku i sprawdził co się będzie działo. Jeżeli nic to nie da to lekko mieszankę zwiększyć. U mnie akurat też jest podobny problem i gdy zmniejszę mu obroty na parowniku to szarpie na biegu jałowym przy nagrzanym silniku. Dlatego mam ciutkę wyższe ustawione. Na spalaniu się tego nie odczywa zbytnio.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Mortern
Auto: Tico 98 SX,->Sunny 1.4 LX 91->zafira 1.
Imie: Marek Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 217 Skąd: Warszawa/Mrozzy
Wysłany: 2011-08-23, 14:24
a ja obstawiam padnięty lub zasyfiony reduktor( aka parownik) . Ile na gazie zrobionych km?
Wygląda na to, że mamy ten sam problem. Ja tez juz troche powymieniałem, na benzynie normalnie da się jezdzić w miejscu na biegu jałowym silnik pracuje równo... no oprócz takiego dziwnego świszczenia z tłumika czasami. Natomiast na gazie gdy rozgrzeje się silnik to stojąc w miejscu poprostu zaczyna się dusić a w rezultacie gaśnie... potem juz niechce odpalić. Gaz regulowałem oraz wymieniałem filtr gazu, na próżno. Jedynym wyjsciem, żeby samochód nie gasł jest dodawanie regularnie gazu na biegu jałowym wtedy natomiast silnik odżywa plus u mnie jest taki objaw, że zmiana gałki biegów tak dziwnie sie odbija.