X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira II] Dwa problemy z silnikiem

Autor Wiadomość
Elvis1985

Auto: Nubira II 2.0 LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 113
Skąd: FZ coraz rzadziej WH
Wysłany: 2011-08-19, 22:44   [Nubira II] Dwa problemy z silnikiem

Witam.

Nie będę się zbytnio rozpisywał i od razu piszę co dolega pacjentowi...

Nubira II, silnik DOHC 2.0 PB+LPG

Po 1) Po np. wyprzedzaniu (czyli jeździe powyżej 3-5 sekund) gdy silnik dostaje obroty np 3500 to te obroty zostają na biegu jałowym :/ Muszę wyłączyć silnik, odczekać z 5-10 sekund, włączyć silnik o obroty na biegu jałowym wracają do niecałego 1000.
Problem występuje zarówno na LPG jak i na PB.

Po 2) W związku z problemem powyżej staram się unikać jazdy na wysokich obrotach i zauważyłem, że przy obrotach ok. 1500 gdy chcę gwałtowniej przyśpieszyć silnik się lekko dławi, potem sobie strzeli, szarpnie, i dopiero jedzie jak powinien. To się dzieje przy niskich prędkościach i zazwyczaj przy biegu o jeden wyższym niż powinien (ale to wynika z problemu 1 jak już zaznaczyłem).
Problem występuje na LPG. Na PB nie sprawdzałem.

Będę wdzięczny za rady, jak pomóc pacjentowi...
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Gość

Wysłany: 2011-08-19, 22:51   

ad 1 przepustnice bym wyczyścił .
ad 2 Jaka instalacja ?? Kiedy świece , przewody wymieniana , kiedy filtry czyszczone , regulacja kiedy była ??
 
 
Elvis1985

Auto: Nubira II 2.0 LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 113
Skąd: FZ coraz rzadziej WH
Wysłany: 2011-08-19, 23:01   

Jutro zerknę na przepustnicę...

Instalacja?... Stara... Nie wiem dokładnie jaka (strzelam, że jedna z pierwszych), brak możliwości odpalania na LPG. Zawsze z PB i później po przekroczeniu 2000 obrotów przełącza się na gaz. Zamontowana w 2005r.
Samochód mam od początku miesiąca, poprzedni właściciel zarzekał się, że świece, przewody są wymienione niedawno. Filtr powietrza nie wymaga jeszcze wymiany. Innych nie sprawdzałem. Co do regulacji... była w planie ale po przejechaniu 2x500km zauważyłem, że Nubira spala 9l LPG przy jeździe 130-140km/h... więc chyba sobie odpuszczę tą regulację bo to spalanie mi odpowiada ;)



www.ncplus.zgora.pl
 
 
Gość

Wysłany: 2011-08-19, 23:11   

Elvis1985 napisał/a:
poprzedni właściciel zarzekał się, że świece, przewody są wymienione niedawno

Taaaa jasne i pewnie produkty z najwyższej półki cenowej .
Elvis1985 napisał/a:
Filtr powietrza nie wymaga jeszcze wymiany

Nowy filtr powietrza 20 zł , filtr gazu z 5 zł kosztuje .
Elvis1985 napisał/a:
Co do regulacji... była w planie ale po przejechaniu 2x500km zauważyłem, że Nubira spala 9l LPG przy jeździe 130-140km/h... więc chyba sobie odpuszczę tą regulację bo to spalanie mi odpowiada
 
 
usuniety #3
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-20, 08:33   

Elvis1985 napisał/a:
Po 1) Po np. wyprzedzaniu (czyli jeździe powyżej 3-5 sekund) gdy silnik dostaje obroty np 3500 to te obroty zostają na biegu jałowym :/ Muszę wyłączyć silnik, odczekać z 5-10 sekund, włączyć silnik o obroty na biegu jałowym wracają do niecałego 1000.
Problem występuje zarówno na LPG jak i na PB.

Skoro masz starą instalację to sprawdź czy wąż od gazu idący do dolotu nieblokuje potencjometra przepustnicy
Elvis1985 napisał/a:
Po 2) W związku z problemem powyżej staram się unikać jazdy na wysokich obrotach i zauważyłem, że przy obrotach ok. 1500 gdy chcę gwałtowniej przyśpieszyć silnik się lekko dławi, potem sobie strzeli, szarpnie, i dopiero jedzie jak powinien. To się dzieje przy niskich prędkościach i zazwyczaj przy biegu o jeden wyższym niż powinien (ale to wynika z problemu 1 jak już zaznaczyłem).
Problem występuje na LPG. Na PB nie sprawdzałem.

To prawdopodobnie będzie problem regulacji LPG, lub kończącego się parownika
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Elvis1985

Auto: Nubira II 2.0 LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 113
Skąd: FZ coraz rzadziej WH
Wysłany: 2011-08-20, 09:55   

Zauważyłem dziś, że wydech jest pęknięty (jest jakby spłaszczona rura i jest dziura).



Czy to może mieć związek z problemem nr 2?
 
 
usuniety #3
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-20, 09:59   

Generalnie to co się dzieje za zaworem wydechowym niema wpływu na pracę silnika, przez tą dziurę może być jedynie głośniej
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2011-08-20, 10:23   

jasiek napisał/a:
Generalnie to co się dzieje za zaworem wydechowym niema wpływu na pracę silnika, przez tą dziurę może być jedynie głośniej

lambda?

Jedz do gaziarza to oceni czy parownik masz jeszcze sprawny czy juz nieszczegolnie



War... war never changes...
 
 
Elvis1985

Auto: Nubira II 2.0 LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 113
Skąd: FZ coraz rzadziej WH
Wysłany: 2011-09-07, 12:57   

Przepustnica przeczyszczona. Problemu nr 1 jak na razie nie ma :)
Piotr, dzięki za pomoc :)

ps. w sumie albo się nauczyłem jeździć Nubirką albo nie wiem co bo problem nr 2 też zanikł... ale tutaj nie cieszyłbym się za wcześnie...



www.ncplus.zgora.pl
 
 
Korasso
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-07, 13:31   

problem 2 sam mialem, najczesciej jest to wina kabli zaplonowych. wieczorem mozesz spryskac woda kable i odpalic silnik i zobaczyc czy gdzies iskierka nie skacze.
 
 
Elvis1985

Auto: Nubira II 2.0 LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 113
Skąd: FZ coraz rzadziej WH
Wysłany: 2011-09-07, 21:51   

Skaczących iskier nie stwierdzono....



www.ncplus.zgora.pl
 
 
Elvis1985

Auto: Nubira II 2.0 LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 113
Skąd: FZ coraz rzadziej WH
Wysłany: 2011-09-12, 20:32   

up

Niestety, czyszczenie przepustnicy nie pomogło... Obroty nadal się "zawieszają"...

Pomocy :(



www.ncplus.zgora.pl
 
 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8447
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2011-09-12, 21:08   

Elvis1985, nie doczytałem kiedy był kompleksowo czyszczony silniczek krokowy, bo od tego zaczął bym w ogóle naszą rozmowę.



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
misiekposp

Auto: Nubira I 2,0 LPG
Imie: Michał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 133
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2011-09-12, 21:08   

a silnik krokowy czyściłeś po czym wyjąłeś bezpiecznik ECU na jakieś 15min i zaprogramowałeś wolne obroty? jeśli nie to polecam zabieg :)



***DAEWOO NUBIRA I 2,0 16V 133KM + LPG II GEN. LANDI RENZO***
 
 
 
Elvis1985

Auto: Nubira II 2.0 LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 113
Skąd: FZ coraz rzadziej WH
Wysłany: 2011-09-12, 21:34   

Nie no, wiadomo... krokowy po wyjęciu przepustnicy był czyszczony bo łatwy dostęp do niego był ;)
Jutro spróbuję z ponownym programowaniem.

Tylko czy to może być przyczyną? Kurde, dziś znów podczas wyprzedzania lub po dłuższej jeździe ok 140km/h bieg jałowy się zawiesił.
Podczas jazdy na biegu jest ok, ale np przy dojeździe do ronda... masakra.
Czekam na możliwość wjazdu na rondo, jedynka wrzucona, sprzęgło odłączone i... 3000 obrotów na minutę :/

------- EDIT --------
A jak wg Was najlepiej i najefektywniej wyczyścić krokowy? ;)
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt