Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Elvis1985
Auto: Nubira II 2.0 LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 113 Skąd: FZ coraz rzadziej WH
Wysłany: 2011-08-19, 22:44 [Nubira II] Dwa problemy z silnikiem
Witam.
Nie będę się zbytnio rozpisywał i od razu piszę co dolega pacjentowi...
Nubira II, silnik DOHC 2.0 PB+LPG
Po 1) Po np. wyprzedzaniu (czyli jeździe powyżej 3-5 sekund) gdy silnik dostaje obroty np 3500 to te obroty zostają na biegu jałowym :/ Muszę wyłączyć silnik, odczekać z 5-10 sekund, włączyć silnik o obroty na biegu jałowym wracają do niecałego 1000.
Problem występuje zarówno na LPG jak i na PB.
Po 2) W związku z problemem powyżej staram się unikać jazdy na wysokich obrotach i zauważyłem, że przy obrotach ok. 1500 gdy chcę gwałtowniej przyśpieszyć silnik się lekko dławi, potem sobie strzeli, szarpnie, i dopiero jedzie jak powinien. To się dzieje przy niskich prędkościach i zazwyczaj przy biegu o jeden wyższym niż powinien (ale to wynika z problemu 1 jak już zaznaczyłem).
Problem występuje na LPG. Na PB nie sprawdzałem.
Będę wdzięczny za rady, jak pomóc pacjentowi...
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Gość
Wysłany: 2011-08-19, 22:51
ad 1 przepustnice bym wyczyścił .
ad 2 Jaka instalacja Kiedy świece , przewody wymieniana , kiedy filtry czyszczone , regulacja kiedy była
Elvis1985
Auto: Nubira II 2.0 LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 113 Skąd: FZ coraz rzadziej WH
Wysłany: 2011-08-19, 23:01
Jutro zerknę na przepustnicę...
Instalacja?... Stara... Nie wiem dokładnie jaka (strzelam, że jedna z pierwszych), brak możliwości odpalania na LPG. Zawsze z PB i później po przekroczeniu 2000 obrotów przełącza się na gaz. Zamontowana w 2005r.
Samochód mam od początku miesiąca, poprzedni właściciel zarzekał się, że świece, przewody są wymienione niedawno. Filtr powietrza nie wymaga jeszcze wymiany. Innych nie sprawdzałem. Co do regulacji... była w planie ale po przejechaniu 2x500km zauważyłem, że Nubira spala 9l LPG przy jeździe 130-140km/h... więc chyba sobie odpuszczę tą regulację bo to spalanie mi odpowiada
poprzedni właściciel zarzekał się, że świece, przewody są wymienione niedawno
Taaaa jasne i pewnie produkty z najwyższej półki cenowej .
Elvis1985 napisał/a:
Filtr powietrza nie wymaga jeszcze wymiany
Nowy filtr powietrza 20 zł , filtr gazu z 5 zł kosztuje .
Elvis1985 napisał/a:
Co do regulacji... była w planie ale po przejechaniu 2x500km zauważyłem, że Nubira spala 9l LPG przy jeździe 130-140km/h... więc chyba sobie odpuszczę tą regulację bo to spalanie mi odpowiada
usuniety #3 [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-20, 08:33
Elvis1985 napisał/a:
Po 1) Po np. wyprzedzaniu (czyli jeździe powyżej 3-5 sekund) gdy silnik dostaje obroty np 3500 to te obroty zostają na biegu jałowym :/ Muszę wyłączyć silnik, odczekać z 5-10 sekund, włączyć silnik o obroty na biegu jałowym wracają do niecałego 1000.
Problem występuje zarówno na LPG jak i na PB.
Skoro masz starą instalację to sprawdź czy wąż od gazu idący do dolotu nieblokuje potencjometra przepustnicy
Elvis1985 napisał/a:
Po 2) W związku z problemem powyżej staram się unikać jazdy na wysokich obrotach i zauważyłem, że przy obrotach ok. 1500 gdy chcę gwałtowniej przyśpieszyć silnik się lekko dławi, potem sobie strzeli, szarpnie, i dopiero jedzie jak powinien. To się dzieje przy niskich prędkościach i zazwyczaj przy biegu o jeden wyższym niż powinien (ale to wynika z problemu 1 jak już zaznaczyłem).
Problem występuje na LPG. Na PB nie sprawdzałem.
To prawdopodobnie będzie problem regulacji LPG, lub kończącego się parownika
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Elvis1985
Auto: Nubira II 2.0 LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 113 Skąd: FZ coraz rzadziej WH
Wysłany: 2011-08-20, 09:55
Zauważyłem dziś, że wydech jest pęknięty (jest jakby spłaszczona rura i jest dziura).
Czy to może mieć związek z problemem nr 2?
usuniety #3 [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-20, 09:59
Generalnie to co się dzieje za zaworem wydechowym niema wpływu na pracę silnika, przez tą dziurę może być jedynie głośniej
Bobek Grupa Śląska
Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał Pomógł: 157 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 6090 Skąd: SY
Wysłany: 2011-08-20, 10:23
jasiek napisał/a:
Generalnie to co się dzieje za zaworem wydechowym niema wpływu na pracę silnika, przez tą dziurę może być jedynie głośniej
lambda?
Jedz do gaziarza to oceni czy parownik masz jeszcze sprawny czy juz nieszczegolnie
War... war never changes...
Elvis1985
Auto: Nubira II 2.0 LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 113 Skąd: FZ coraz rzadziej WH
Wysłany: 2011-09-07, 12:57
Przepustnica przeczyszczona. Problemu nr 1 jak na razie nie ma
Piotr, dzięki za pomoc
ps. w sumie albo się nauczyłem jeździć Nubirką albo nie wiem co bo problem nr 2 też zanikł... ale tutaj nie cieszyłbym się za wcześnie...
problem 2 sam mialem, najczesciej jest to wina kabli zaplonowych. wieczorem mozesz spryskac woda kable i odpalic silnik i zobaczyc czy gdzies iskierka nie skacze.
Elvis1985
Auto: Nubira II 2.0 LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 113 Skąd: FZ coraz rzadziej WH
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2011-09-12, 21:08
Elvis1985, nie doczytałem kiedy był kompleksowo czyszczony silniczek krokowy, bo od tego zaczął bym w ogóle naszą rozmowę.
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
misiekposp
Auto: Nubira I 2,0 LPG
Imie: Michał Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 133 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2011-09-12, 21:08
a silnik krokowy czyściłeś po czym wyjąłeś bezpiecznik ECU na jakieś 15min i zaprogramowałeś wolne obroty? jeśli nie to polecam zabieg
***DAEWOO NUBIRA I 2,0 16V 133KM + LPG II GEN. LANDI RENZO***
Elvis1985
Auto: Nubira II 2.0 LPG
Imie: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 113 Skąd: FZ coraz rzadziej WH
Wysłany: 2011-09-12, 21:34
Nie no, wiadomo... krokowy po wyjęciu przepustnicy był czyszczony bo łatwy dostęp do niego był
Jutro spróbuję z ponownym programowaniem.
Tylko czy to może być przyczyną? Kurde, dziś znów podczas wyprzedzania lub po dłuższej jeździe ok 140km/h bieg jałowy się zawiesił.
Podczas jazdy na biegu jest ok, ale np przy dojeździe do ronda... masakra.
Czekam na możliwość wjazdu na rondo, jedynka wrzucona, sprzęgło odłączone i... 3000 obrotów na minutę :/
------- EDIT --------
A jak wg Was najlepiej i najefektywniej wyczyścić krokowy?