Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-08-21, 18:48 [Lanos] Problem z hamulcami :(
Witam Wszystkich
Mam problem z hamulcami:
Fakty:
- po gwałtownym wciśnięciu hamulca auto nie blokuje kół,
- pedał robi się miękki,
- poprzedni właściciel wymieniał ponoć pompę hamulcową i klocki,
- auto zrobiło już z 3000 km na tych klockach,
- brak wycieku płynu hamulcowego,
Moje przypuszczenia:
- zapowietrzone hamulce?,
- nowa pompa uszkodzona?,
- słabe zaciski?,
- felgi 14 a tarcze i zaciski na koła 13?,
Pytania:
Co może być przyczyną ?
Planuję wymienić zaciski (dzwonią jak się jedzie po dziurach) i teraz zastanawiam się , które kupić DAC czy ATE ? i czy jak kupie zaciski na koła 14 a okaże się że mam tarcze 236 a nie 256 mm będę zmuszony kupić nowe tarcze?
P.S Proszę o wyrozumiałość bo to mój pierwszy post
Z góry dziękuję za odpowiedź...
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Shinzin Weteran Więcej opcji !
Auto: LANOS Hatchback SOHC
Imie: Mateusz Pomógł: 44 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 3129 Skąd: Tychy
Wysłany: 2011-08-21, 19:00
przewody elastyczne moze do wymiany
Główna natura Polaków - narzekać - na wszystko, na wszystkich.
Pozytywy zmieniać w negatywy. A negatywy wyolbrzymiać do granic możliwości.
grzechu
Auto: był Lanos 1.6 SX A/C jest Omega B MV6
Imie: Grzesiek Pomógł: 65 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 945 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-21, 19:21
masz 16v wiec musisz miec 14
[ Dodano: 2011-08-21, 20:21 ]
przemek.st napisał/a:
Planuję wymienić zaciski (dzwonią jak się jedzie po dziurach)
może okład nie jest odpowietrzony , sprawdź czy zaciski nie są zapieczone. Jak zmieniasz to na ATE, jak kupisz na 14-tki to tarcze 256 muszą być też
Ursus [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-21, 19:49
Odpowietrz układ w pierwszej kolejności, to najprostsza do usunięcia możliwa przyczyna. Nie wiem co może dzwonić w zacisku oprócz samych klocków, chyba że nie są one dokręcone.
Zanim niepotrzebnie wymienisz zaciski sprawdź jak pracują tłoczki. Wystarczy wyjąć klocki i wciskając ostrożnie pedał hamulca zobaczyć czy tłoczek wysuwa się po czy spróbuj go wcisnąć do końca. Jak nie będzie z tym większych problemów to jest ok. Dalej sprawdziłbym trzpienie/prowadnice czy bez problemu się poruszają w zacisku. Jak to będzie ok zająłbym się tylnymi hamulcami.
Wymianę zacisków chce zrobić ponieważ trzpienie/prowadnice mają luz i prawdopodobnie zacisk uderza w klocki i na dziurach słychać to... wymiana trzpieni na nowe pomogło tylko na miesiąc jazdy...Co do hamowania obawiam się żeby nie był to problem z pompą i serwem... :/ W czerwcu był robiony przegląd gdzie przód oraz tył hamowały równo... i teraz też tak jest.
Niestety przy gwałtownym hamowaniu nie blokuje kół (tak jakby było w układzie za małe ciśnienie płynu hamulcowego)
ferguko [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-21, 22:28
Też miałem taki sam problem ale na własne życzenie. Tylny cylinderek mi puścił i miałem go do wymiany więc postanowiłem wymienić oba tylne i zamiast kupić dobre kupiłem za namową sprzedawcy jakieś zamienniki zamienników za śmieszne pieniądze. Po zamontowaniu samochód praktycznie nie blokował kół chyba że było mokro. Tylne cylinderki nie ciekły ani nic ale okazało się że to ich wina. Pedał hamulca był miękki wpadał w podłogę tak samo. Po ponownej wymianie na dobre zamienniki problem znikł. Może to być też tego przyczyna pisze z własnego doświadczenia weż to też pod uwagę i zacznij od takich rzeczy bo są tańsze niż serwo
pompa może nie być dobrze odpowietrzona, kiedyś odpowietrzałem hamulce w samochodzie Peugeot, i niby było ok, ale dopiero jak rozkręciłem jeden z rozgałęźników blisko pompy i wypompowałem trochę płynu to pomogło.
Co do zacisków to jeśli masz DAC to faktycznie mogą dzwonić jak się wyrobią prowadzenia, chyba że masz te typu H - w nich dzwonić mogą klocki jak sprężyny dociskowe sie, wyrobią. Tak czy inaczej ATE są najlepszym rozwiązaniem.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2011-08-22, 09:34
przemek.st napisał/a:
po gwałtownym wciśnięciu hamulca auto nie blokuje kół,
- pedał robi się miękki,
płyn do wymiany na początek
przemek.st napisał/a:
Planuję wymienić zaciski (dzwonią jak się jedzie po dziurach) i teraz zastanawiam się , które kupić DAC czy ATE ? i czy jak kupie zaciski na koła 14 a okaże się że mam tarcze 236 a nie 256 mm będę zmuszony kupić nowe tarcze?
tak DAC jak i ATE są ok z tym że w ATE rzadko trzeba cokolwiek robić oczywiście jak zmieniasz zaciski to tarcze też
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Jak tylko dostane je to biorę się za robotę. Zacznę od zmiany zacisków i płynu a potem odpowietrzę hamulce. Jak to nie pomoże to wezmę się za tył ( może kwestia cylinderków)
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2011-08-22, 10:11
ale zrozum chłopie że większe zaciski nie będą pasować do tarcz które teraz masz do kół 13 są różne wielkości klocków w zaciskach i co za tym idzie powierzchnia ich przylegania i to nie pasuje ...
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Zgadza się masz rację, ale i tak jeżdżę na 14" więc nawet jak się okaże, że mam tarcze 13" to dokupię nowe tarcze 14" do tego zacisku, który zamówiłem. Zgodnie z książką serwisową 16V miały tarcze 256 mm więc mam nadzieję, że mój też ma
Pracuję w takich godzinach, że ciężko mi sprawdzić średnice tarcz :/
Ursus [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-24, 18:54
No jeżeli faktycznie masz taki luz na trzpieniach to może warto zaciski wymienić. Jak to dalej nie pomoże obejrzyj ten tył. Ja miałem podobny problem w Astrze, pedał miękki wpadający w podłogę i kiepskie hamowanie. Z przodu miałem nowe klocki i tarcze, zregenerowałem zaciski - nowe gumy i uszczelnienia, wymieniłem pompę hamulcową i nic. Dodatkowo z tyłu szczęki były w dobrym stanie i wszystko tam wydawało mi się, że pracuje prawidłowo. Jak się okazało wszystko pracowało poprawnie oprócz samoregulatorów, które były kompletnie zasyfione. Tak więc szczęki miały wizualnie wydawało by się niewielki luz między bębnami a w rzeczywistości miało to duże znaczenie. Ciśnienie rozchodzi się najpierw po najmniejszej linii oporu, część ruchu pedału hamulca to strata na dociśnięci szczęk a reszta na wytworzenie ciśnienia i tu już go brakowało.
Wtedy się uczyłem, teraz zaczynam od wymiany płynu, odpowietrzenia no i zaczynał od tyłu, podobna przypadłość już mi się dwukrotnie powtórzyła