Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-08-24, 14:13 [Lanos] bicie kierownicy podczas jazdy a otwór tarczy hamulc
Witam wszystkich,
Ostatnio gdy mechanik wymieniał mi sprzęgło, wymienił mi też tarcze hamulcowe i klocki bo były zużyte. Od momentu odbioru auta od mechanika pojawiło sie bicie w kierownicy podczas jazdy z prędkością koło 120km/h. Podczas hamowania wszystko jest ok nie ma żadnych bić ani drgań na pedale więc wydaje mi sie że tarcze są proste i to raczej nie to problem.
Szukając przyczyny odkręciłem koła, żeby zobaczyć czy nie ma żadnych guzów w oponie i zauważyłem, że otwór centrujący tarczę jest troszkę większy od średnicy piasty. Tarcza trzyma się na tym wkręcie mocującym ale przez ten luźny otwór można obracać o kilka mm tą tarczą względem tego wkretu. Otwór w tarczy ma 60mm a piasta chyba 56,6mm średnicy.
czy to normalne że tak jest czy tarcza powinna siedzieć ciasno na piaście? wydaje mi się, że nie osiowe ustawienie sie tarczy względem piasty podczas przykręcania koła może powodować niewyważenie i bicie
ewentualnie żeby teraz coś z tym zrobić dałoby rade wsadzić miedzy tarcze a piastę pierścień centrujący taki jak do felg?
Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
christoph Technik
Auto: Lanos 2.5 v6
Imie: Krzysiek Pomógł: 30 razy Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 1495 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-24, 14:23
hmm... takie objawy są spowodowane najczęściej krzywymi tarczami... może wjechałeś w kałuże jak były gorące czy coś... A te tarcze to jakieś dobrej firmy czy no name?
89dan napisał/a:
Tarcza trzyma się na tym wkręcie mocującym ale przez ten luźny otwór można obracać o kilka mm tą tarczą względem tego wkretu. Otwór w tarczy ma 60mm a piasta chyba 56,6mm średnicy.
ale zwróć uwagę, ze tarczę ustawiasz jeszcze przykręcając koła, więc tam luzu nie ma. A otwór w tarczy 60 mm to jest standard.
można jeszcze sprawdzić, czy masz dobrą zbierzność, może coś poprzestawiał itd.
89dan [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-24, 14:31
tarcze były nowe KRAFT, żadnych kałuż po drodze nie było
i podczas hamowania nie bije kierą..ale wydaje mi sie że jeśli tarcza sie ustawi tak jak na poglądowym rysunku to może powodować spore niewyważenie i stąd bicie..
czy w związku z tym potrzebny jest jakiś pierścień czy to normalne że jest taki luz?
christoph Technik
Auto: Lanos 2.5 v6
Imie: Krzysiek Pomógł: 30 razy Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 1495 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-25, 08:31
89dan napisał/a:
tarcze były nowe KRAFT
nie znam... czy to w ogóle ma jakaś jakość?
89dan napisał/a:
czy w związku z tym potrzebny jest jakiś pierścień czy to normalne że jest taki luz?
jak sobie poczytasz to zobaczysz, że średnica otworu w tarczach do lanosów fabrycznie mają taką wielkość.
to może ten wkręt jest za mały, niedokręcony...
89dan [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-25, 09:39
moze nie jest to tak uznana firma jak jakaś mikoda czy inne tego typu, są to tarcze raczej tanie ale z wielu źródeł i od kilku sprzedawców słyszałem, że nie są złe i raczej nie wracają na reklamacje.
skoro rozmiar jest standardowy to okej,
teraz tylko pytanie czy u każdego ta tarcza ma tyle luzu na piaście i przy każdym przykrecaniu koła dosć losowo sie ustawia?
wg mnie to jakby sie człowiek równo tego nie starał samodzielnie ustawić to i tak bez czegoś co to wycentruje na piascie uzyska sie efekt mimośrodu i stąd to bicie
podobnie jest z felgami chociaż otwory na śruby są ciaśniejsze i samo sie koło ustawia, to i tak słyszy sie czesto, że jak jest za duży otwór w feldze to są podobne objawy
odnośnie tego wkretu-jest przykrecony i dobrego rozmiaru ale nie wolno go dokręcać mocno bo tarcza musi mieć możliwość ułożenia się podczas dokrecania felgi, zresztą w niektórych autach tarcze są osadzane tylko na piaście i nie ma żadnych wkrętów wiec to raczej też nie problem
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
christoph Technik
Auto: Lanos 2.5 v6
Imie: Krzysiek Pomógł: 30 razy Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 1495 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-25, 09:45
ale w tarczach masz otwory dopasowane wielkością do śrub (te co przykręcają koło), więc moim zdaniem, zawsze będą one jednakowo ustawiać tarcze.
a może sprawdź jeszcze czy na kolumnie kierowniczej na dole, nie wypadł ci taki biały plastik...
89dan [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-25, 10:00
no własnie te otwory w tarczy nie sa pasowane, sa wieksze od srednicy śrub i przez to i przez luz na piascie tarcza może sie obracac wzgledem wkretu jak na rysunku :o
poźniej pójde zerknąc ten biały plastik do auta;)
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2011-08-25, 10:46
oczywiście jest tak jak pisze przedmówca, tarcze dociągacie też śrubami z koła więc nie wiem co Wy tu za teorie tworzycie jedyna opcja żeby tarcza biła jest taka że śruba jest urwana i jej część lekko wystaje, wtedy tarcza ciut krzywo siedzi, innej opcji niema ..
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
żeby było jasne tarcza dobrze przylega do powierzchni pionowej piasty,
ale otwory w tarczy są większe od średnicy gwintu śrub, a zatem da sie tarcze ustawić tak zeby było bicie
ale ok sprawdze wywazenie itp.
tarcza niby dedykowana do tego modelu ale może coś przy produkcji poszło nie tak
EDIT
Ostatecznie doszedłem już co było przyczyną drgań. okazało się że tarcze faktycznie nie do końca były dedykowane do lanosa tak jak twierdził producent, ale mechanik już naprawił swój błąd i wymienił mi na innej firmy. Ewidentnie one były przyczyną bicia kierownicy, przez to że nie można było dość scisło założyć ich na piaste, nie miały takiego specjalnego podtoczenia umożliwiającego to. teraz mam brembo i jest bardzo okej zarówno pod względem drgań kierownicy jak i hamowania.