Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-08-24, 16:24 [Lanos] Pompa paliwa się nie załącza
Witam. Zakupiłem ostatnio Lanosa 1.5 8V z instalacją LPG za bardzo dobre pieniądze. Niestety właściciel spalił pompę paliwa. Zakupiłem nową i pojawił sie nowy problem. Napięcie na pompę nie jest podawane po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Myślę ze to przekaźnik ale nie wiem który, czy jeden z tych pod maską czy może po lewej stronie w okolicach drążka kierowniczego za zaślepką. Jeśli ktoś mógłby mi powiedzieć to byłbym bardzo wdzięczny. Słyszałem tez że może być walnięty czujnik uderzeniowy ale nie wiem czy jest w tym lanosie a jeśli tak to gdzie?? A może jest inna przyczyna?? Pompa działa na pewno. Dodam że załączając zapłon napięcie wynosi 6V, co mnie trochę dziwi
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-08-24, 19:05
Przekaźnik "A" w skrzynce bezpiecznikowej pod maska:
Możesz zewrzeć dwa piny 30 i 87 opisane pod przekaźnikiem i sprawdzić czy pompa dostaje napięcie.
Posprawdzaj też bezpieczniki
Ps: Popraw TAG ..... za późno
Ostatnio zmieniony przez Mawerix 2011-08-24, 20:00, w całości zmieniany 1 raz
Bourne [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-24, 19:58
Bartnik86 [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-25, 08:21
Co do bezpieczników to jestem pewien że wszystkie są ok, ponieważ wymieniłem wszystkie na starcie. Co jeśli to nie przekaźnik?? Pompa na bank dobra. Dziś sprawdzam to co mi doradziliście, zobaczymy, czy w tym tkwi sęk
Damisss Grupa Kujawsko-pomorska iLoveMyDaewoo <3
Auto: Lanos New 1.6 Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1352 Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2011-08-25, 09:36
A jak wygląda sprawa z immo? Po przekręceniu kluczyka koło zegarka nie świeci się dioda cały czas? Może to ona odcina Ci pompę paliwa....
Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
U mnie było to samo. Wszystko niby w porządku, a pompa nie działała. Sprawdź połączenie pompy na kostce przyłączeniowej. U mnie były lekko zaśniedziałe styki i też pompa nie pracowała, po przeczyszczeniu wszystko działa jak należy i niepotrzebnie kupowałem nową pompę
Śmierć jeździ szybko ! Jedź szybciej to Cię nie dogoni !!! Posiadam elektroniczną wersję książki "Sam Naprawiam Daewoo Nubira" pdf.
zmien Weteran Agent Tomek
Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek Pomógł: 67 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 5398 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2011-08-25, 10:24
mariuszkam napisał/a:
Bartnik86 napisał/a:
Słyszałem tez że może być walnięty czujnik uderzeniowy ale nie wiem czy jest w tym lanosie a jeśli tak to gdzie??
Czujnik uderzeniowy to dodatek do alarmu a nie do pompy paliwa...
Nie mąć. Niektóre auta mają czujnik, który po uderzeniu (wypadek) odcina prąd na pompę paliwa. W Lanosie tego nie ma!
www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
Bartnik86 [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-26, 13:35
A wiec sprawa ma się następująco: Sprawdziłem przekaźnik. Dziwna sprawa, włączając zapłon cewka jest uruchamiana jednak napięcia na wyjściu nie ma..... Wyciągnąłem przekaźnik i wpiąłem go w miejsce przekaźnika wentylatora chłodnicy, po czym ruszyłem cewką i wentylator się załączył. Napięcie na wejściu przekaźnika pompy wynosiło 0,59V, co śmieszniejsze pomiędzy pinami 85 i 86 bez podanego napięcia było przejście. Próbowałem zmostkować piny 30 i 87 i pompa się nie uruchamiała. Nie jest to wina kostki przy pompie bo tam jest wszystko ok. Jedynie na kablu nie ma plusa. Podłaczając na "krótko " plus z akumulatora do brązowego (z białym paskiem) kabla idącego do pompy paliwa pompa sie uruchamia. Nie wiem co jest, chyba czekają go odwiedziny u elektryka
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-08-27, 07:11
Bartnik86, a na pinie 30 masz 12V (jak włączysz zapłon)
Do sprawdzenia jest złącze C203 pin 5 (przy skrzynce bezpiecznikowej w kabinie) przewód tam idący jak napisałeś Brązowo-biały.
Bartnik86 napisał/a:
Nie wiem co jest, chyba czekają go odwiedziny u elektryka
Jeszcze się wstrzymaj, cudów tam niema
Bartnik86 [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-31, 20:55
A więc po sprawdzeniu sprawa ma sie następująco: Podejrzewam że problem tkwi w skrzynce bezpieczników i przekaźników w kabinie silnika. Po włączeniu zapłonu przekaźnik pompy zwiera styki na pin 87 i po pewnej chwili rozłącza ten styk, jednak pompy nie załącza. Sprawdziłem przekaźnik zakładając go do Nubiry i podawał prąd na pompę paliwa. wyciągnąłem przekaźnik pompy z lanosa i w jego miejsce założyłem przekażnik wentylatora I chłodnicy. Włączam zapłon, cisza, jednak ręcznie zetknięcie styku do pinu 87 załączyło pompkę paliwa. Wniosek---- brak przerwy w obwodzie. Tylko dlaczego przekaźnik pompy nie podaje napięcia na pompę?? Na 30 napięcie 12V. Łącząc na krótko 30 i 87 też nie ma napięcia na pompkę. Może centralka gazu nie pozwala na załączenie pompy paliwa???
Bartnik86 [Usunięty]
Wysłany: 2011-09-03, 15:51
Widzę ze problem przerósł nas wszystkich
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-09-03, 19:51
Bartnik86, musi być coś nadzwyczajnego jak ten LPG o którym pisałeś....
Bartnik86 [Usunięty]
Wysłany: 2011-09-07, 14:32
Powiem szczerze że nie mam pojęcia co mu dolega. Przeczyściłem wszystkie styki w skrzynce bezpiecznikowej, dodatkowo prysnąłem WD-40 od spodu skrzynki. Zero jakiejkolwiek poprawy
Artur20 [Usunięty]
Wysłany: 2011-09-07, 14:43
Niewiem czy cos ci to pomoze ale w nubirze jest jeszcze jedna kostka do pompy paliwa kolo baku pod spodem samochodu niewiem czy w lanosie tez jest ale warto zerknac pod spod i zweryfikowac to. Do czego wiec zmierzam u kolegi Siwy w Nubie wlasnie owa kostka strzelila i tez niedzialala pompa paliwa niedochodzil plus moze i w lanosie jest podobnie i moze ona jest juz do wymiany. Niemam gdzie wejsc pod lanosa ojca zeby to sprawdzic ale moze cos ci to pomoze
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-09-07, 17:48
Bartnik86, a sprawdzałeś to złącze C203 przy skrzynce bezpiecznikowej w kabinie