Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam wszystkich forumowiczów, zaczynam kompletować instalacje LPG do swojego lanosika. Wybrałem II generacje. Macie jakieś doświadczenie z instalacją Stag-150? (ewentualnie co polecacie?) Jaki reduktor? Butla na pewno w koło jakie wymiary? dzięki pzdr
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
darian [Usunięty]
Wysłany: 2011-09-13, 18:49
jesteś pewien że chcesz 2 generacje?? ja polecam sekwencje Stag-300 wtryski minimum magic jet reduktor tomasetto alaska
oczywiście pracuje poprawne tyle że masz trochę większe spalanie a dodatkowo układ zapłonowy wymaga większej dbałości czyli częstrzych wymian.
jak dobry gaz to i II wystarczy, ja mialem jak pamietam reduktor emmegaz i autronika (w centralce padla sciezka i trzeba bylo ja wymienic) swiece iskra zmieniane co 30kkm , u mnie lani zrobil 90kkm i przewodow nie wymienialem,zadnych awarii ,strzalow nie bylo. spalanie srednie 8,5-9l
Artur_jaw darewnoo thx za:
Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur Pomógł: 330 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 4552 Skąd: SBE
Wysłany: 2011-09-13, 19:42
rafa88 napisał/a:
Możesz polecić jakiś konkretny sterownik?
mogę wyszukać na forum ew podać ci sterownik jaki mam tyle że to 2 gen ( takie auto kupiłem)....
ale nie polecam ...
pomogłem kliknij pomógł
Gość
Wysłany: 2011-09-13, 19:48
rafa88,
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2011-09-14, 22:36
II generacja tylko do silników z gaźnikiem, do tego powstała, a że pakują to do wielopunktu to porażka i II generacja wpływa negatywnie na silnik poprzez problem z zasilaniem w mieszankę gazową cylindra najbardziej oddalonego od miksera
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał Pomógł: 157 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 6090 Skąd: SY
Wysłany: 2011-09-15, 07:26
RIPER, bez przesady. Ja mam w lanim 2gen i działa bez wiekszego problemu. A dzisiaj dobra 2gen zalozymy za 1/2 - 1/3 ceny dobrej sekwencji. (+odpada problem z wtryskami lpg)
W nesi tez mamy 2gen zalozona i bangla juz 10lat i ~90k km najezdzone na niej jest.
Fakt, ze moze troche mulowate autko sie robi (~10-15%), ale koszt serwisowania 2gen i samej instalki jest sporo nizszy niz sekwencji.
BTW, ja bym teraz nie zakładał lpg tylko przeczekał do stycznia na wyniki obrad komisji unijnej nt. akcyzy na lpg, bo jak przypierniczą 4x wyzsza akcyze niz mamy teraz, to litr gazu wyjdzie po 4zł. A wtedy zakładanie sekwencji za 3koła sie juz baardzo srednio wg mnie oplaci - chyba, ze rocznie jezdzimy po 30k km.
(obliczenie - jesli lpg bedzie po 3,90, liczac PB po 5.15, instalacja kosztuje 2.5 kafla, rocznie jezdzimy 15k km tylko po miescie, to instalacja nam sie zwroci po 75k km, inaczej - po 6 latach jazdy)
W obliczeniu uwzglednilem wyzszy koszt pregladów o stówe niz samej benzyny, spalanie pb dycha w miescie, lpg 12.
Takze, ja bym teraz nie zakładał gazu, bo max w pol roku bedzie wiadomo co i jak z lpg. Jesli bedzie ustawa ze akcyza ma byc, ale do 2017 stopniowo zwiekszana to obleci - ale jak przypiernicza wyzszy gaz od 2012/2013 to juz teraz zakładanie gazu sie nie oplaca zbytnio. Chyba, ze w rok nam sie zwroci. (ergo - robimy rocznie ponad 30k km)
No, jest jeszcze opcja ze tej akcyzy nie wprowadza, aczkolwiek tutaj raczej bym na to nie liczył. Chociaz mi sie tez nie usmiecha cena za litr lpg ponad 3,50 w polsce, gdzie ja musze pracowac 2 weekendy w miesiacu dorywczo zeby sobie autem pojezdzic
War... war never changes...
zbooj
Auto: bylo lanbordzini, byla legia,a teraz ktoz wie Pomógł: 42 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 1833 Skąd: Manchester
Wysłany: 2011-09-15, 08:18
BobPL napisał/a:
RIPER, bez przesady. Ja mam w lanim 2gen i działa bez wiekszego problemu. A dzisiaj dobra 2gen zalozymy za 1/2 - 1/3 ceny dobrej sekwencji. (+odpada problem z wtryskami lpg)
co nie zmienia faktu ze zostala wrecz stworzona do gaznikowcow/8v przejechalem sie paroma autami z 2 genera i osobiscie nigdy bym sie na nia nie zdecydowal
BobPL napisał/a:
ja bym teraz nie zakładał lpg tylko przeczekał do stycznia na wyniki obrad komisji unijnej nt. akcyzy na lpg, bo jak przypierniczą 4x wyzsza akcyze niz mamy teraz, to litr gazu wyjdzie po 4zł. A wtedy zakładanie sekwencji za 3koła sie juz baardzo srednio wg mnie oplaci - chyba, ze rocznie jezdzimy po 30k km.
Nie dopiernicza bo starczy ze jedno panstwo z komisji sie nie zgodzi i caly projekt pada, a w unii procz polski ktora by sie sprzedala za kazda obietnice jest jeszcze pare innych panstw i wsrod nich sa trzezwo myslace
"ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM"
Aes [Usunięty]
Wysłany: 2011-09-15, 08:26
zbooj napisał/a:
Nie dopiernicza
...mi też się wydaje, że to tylko bajanie.. Od wieków słyszę, że gaz będzie w cenie równy z benzyną i co prawda są zauważalne podwyżki, niemniej te nie powodują nagłego spadku zainteresowania zakładania instalacji..
Co do samej instalacji, to nie znam się, ale jeśli tyle osób twierdzi, że II generacja nie bardzo nadaje się do Twojego auta, to ja bym w zaparte nie szła... Jak zakładać instalację, to lepiej dołożyć i zrobić porządnie, tak jak należy... W ogóle dziwny pomysł z tym ,,kompletowaniem,,.. Sam będziesz zakładał tą instalację?
grzechu
Auto: był Lanos 1.6 SX A/C jest Omega B MV6
Imie: Grzesiek Pomógł: 65 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 945 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-15, 08:39
RIPER napisał/a:
II generacja tylko do silników z gaźnikiem
haha a to dobre, pokaz mi w gazniku TPS i sonde lambda
II gen jest przeznaczona dla silnikow z jednopunktowym wtryskiem paliwa, do gaznikow masz I gen
Nie dziękuj, kliknij Pomógł
Aes [Usunięty]
Wysłany: 2011-09-15, 08:44
No to w końcu jest dobra ta II generacja, czy nie? Możecie dojść do jakiegoś konsensusu? Bo powtórzę komuś i się zbłaźnię. A znacie mnie i wiecie, że lubię być najmądrzejsza
grzechu
Auto: był Lanos 1.6 SX A/C jest Omega B MV6
Imie: Grzesiek Pomógł: 65 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 945 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-15, 08:48
Dobra jest pomidorowa czy rosół ?
ile ludzi tyle zdan ogolnie tak jak wyzej napisalem I gen gaznik, II monowtrysk, sekwencja czyli IV gen do wielopunktu czyli w naszym wypadku lanos nubira leganza matiz espero itd