Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam. Następujący problem. W sumie dwa. Jak ruszam lub zmieniam bieg. Dodaję gazu na niskich obrotach auto zaczyna żabkować. Tzn wiecie szarpie jakby gdzieś miało luz. Nie wiem jak powinny wyglądać dobre poduszki ale moje wydają się jeszcze ok. Może jest jeszcze inny powód tego. Usterka stała się chyba nagle. Parę razy ruszyłem ostro z pobocza bo auto mi gasło. stałe na poboczu i po 5 min znów dwa kilometry ujechałem.... Potem jak wymieniełm zapłon zaczął żabkować. Nie wiem czy to przez zapłon czy przez te gwałtowne starty. Następnie problem drugi. Czasem na około 10s traci moc. Jedzie jakby go zalewało, dusiło prawie nie reaguje na gaz. Częściej zimny niż ciepły ale nie ma reguły... Chociaż przegazuję nic nie da. Chwilka minie i znów wszystko ok. Może pompka szwankuje? Proszę o porady... Auto ma 60 tyś.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
veet Grupa Wielkopolska
Auto: które jeździ a nie chodzi...
Imie: Tomek Pomógł: 12 razy Wiek: 76 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 881 Skąd: Poznań/Częstochowa
Wysłany: 2011-09-19, 11:09
Sprzawdź kolego kable...
Kiedy wymieniałeś filtr powietrza?
Jaki stan filtra paliwa?
Poduszek nie określaj czy są dobre bo tak wyglądają... poprostu za nią złap i poszarp... jak jest luz to out
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2011-09-19, 11:15
co z tym układem zapłonowym robiles bo pewnie tam problem jest?
Kupiłem kompletny używany zapłon. Innego typu bo są dwa rodzaje. Nie wiem już jaki mam teraz. Podobno ten lepszy. droższy.San wymieniałem. Tzn wszystko robię sam. Wymieniłem wszystkie kable. świece tydzień temu. Zainteresował mnie ten filtr paliwa:D Gdzie on jest?? Bo przyznam się że mój tato zawsze leje najtańsze paliwo. Aaaa i w zapłonie przeczyściłem palec itp. Wszystko błyszczy. Szarpanie to akurat chyba nie zapłon bo silnik idzie super tylko jakby luz był. Ile jest poduszek i jaki koszt takiego zestawu? Są takie struchlałe. Będzie trzeba wymienić... Bo silnik jak złapię to ruszam nim na boki. Idę spróbować ogarnąć filtr paliwa.
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2011-09-19, 11:47
Filtr paliwa masz obok zbiornika paliwa (koło prawego tylnego koła), aby wymienić musisz podnieść siedzisko tylne, zdjąć taką czarną obudowę gdzie jest pod nią pompa paliwa, zdemontować kostkę zasilającą pompy paliwa, odpalić silnik i poczekać aż zgaśnie. Jeszcze dwa razy spróbować odpalić i można się zabierać do wymiany filtra, w ten sposób eliminujesz ciśnienie w układzie, należy pamiętać aby filtr dobrze założyć patrzeć na kierunek przepływu paliwa, jest strzałka na filtrze. Zakładasz filtr, podpinasz przewód od pompy przekręcasz zapłon, słychać pompkę, zrób kilka razy tak aby pod pompować paliwa i gotowe.
Ok. dziękuję za informacje o filtrze:-). Jestem w trakcie wymontowywania poduszek.... Mam wyjętą tą koło lewego koła. Opłakany stan.... Gdzie jeszcze są poduszki?? ile jest wszystkich? Na allegro nie ma nowych...
Ale samemu tego chyba nie dam rady zrobić. Tzn sprawdzić wyprzedzenia. Lampa streboskopowa by się przydała. Choć słyszałem o skuteczności na zwykłej żarówce.... próbowałem go troszkę przesuwać lewo prawo. Raz nie chciał odpalać a na 2 razem też coś było nie tak. Teraz jest ok. i zawsze zapala. Szukam poduszki skrzyni biegów.
butter18 Mobilek
Auto: Matiz
Imie: Mateusz Pomógł: 165 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 3111 Skąd: Wrocław
remzas13, tak, potrzebna jest specjalna lampa. Osobiście nie wiem jak to się robi, ale u mnie też szarpało i po tym zabiegu problem znikł.
veet Grupa Wielkopolska
Auto: które jeździ a nie chodzi...
Imie: Tomek Pomógł: 12 razy Wiek: 76 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 881 Skąd: Poznań/Częstochowa
Wysłany: 2011-09-20, 19:39
Cytat:
Kupiłem kompletny używany zapłon
Używany? i dziwisz się, że coś nie hula?
Może palić na nie wszystkie garki (będzie słąbszy i może telepać)
Masz obrotomierz? co z obrotami? falują na biegu jałowym?
nie łąpie lewego powietrza?
Powodem żabkowania oraz chwilowego braku mocy był źle ustawiony zapłon. Narazie przesunąłem go na drugą stronę... Wkrótce będę miał lampę do ustawiania zapłony więc zrobię wszystko :-) Dlaczego używany?? Jestem studentem i każdy grosz się liczy... Dałem 100zł a wygląda 100000x lepiej niż mój który ma przejechane 40tyś KM od nowości..... Cały zardzewiały. Jedna poduszka jest trochę struchlała ta przy kole od kierowcy.... Ale nowa 100zł .... Więc zostaje. Chyba że załatwię coś taniej :-) Dzięki STEYR za podpowiedź o zapłonie. Ustawiałem go w zimie pod akademikiem i nie wiedziałem że jest aż tak bardzo przesunięty :-) Planuję zrobić pompę paliwa bo bardzo głośno idzie. I znów może stać w Częstochowie cały rok akademicki :-) Pozdrawiam :-)