X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Żabkowanie?? Dlavczego??

Autor Wiadomość
remzas13

Auto: Matiz
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-09-19, 10:32   [Matiz] Żabkowanie?? Dlavczego??

Witam. Następujący problem. W sumie dwa. Jak ruszam lub zmieniam bieg. Dodaję gazu na niskich obrotach auto zaczyna żabkować. Tzn wiecie szarpie jakby gdzieś miało luz. Nie wiem jak powinny wyglądać dobre poduszki ale moje wydają się jeszcze ok. Może jest jeszcze inny powód tego. Usterka stała się chyba nagle. Parę razy ruszyłem ostro z pobocza bo auto mi gasło. stałe na poboczu i po 5 min znów dwa kilometry ujechałem.... Potem jak wymieniełm zapłon zaczął żabkować. Nie wiem czy to przez zapłon czy przez te gwałtowne starty. Następnie problem drugi. Czasem na około 10s traci moc. Jedzie jakby go zalewało, dusiło prawie nie reaguje na gaz. Częściej zimny niż ciepły ale nie ma reguły... Chociaż przegazuję nic nie da. Chwilka minie i znów wszystko ok. Może pompka szwankuje? Proszę o porady... Auto ma 60 tyś.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
veet
Grupa Wielkopolska

Auto: które jeździ a nie chodzi...
Imie: Tomek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 881
Skąd: Poznań/Częstochowa
Wysłany: 2011-09-19, 11:09   

Sprzawdź kolego kable...
Kiedy wymieniałeś filtr powietrza?
Jaki stan filtra paliwa?
Poduszek nie określaj czy są dobre bo tak wyglądają... poprostu za nią złap i poszarp... jak jest luz to out ;d
 
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2011-09-19, 11:15   

co z tym układem zapłonowym robiles bo pewnie tam problem jest?
 
 
remzas13

Auto: Matiz
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-09-19, 11:33   

Kupiłem kompletny używany zapłon. Innego typu bo są dwa rodzaje. Nie wiem już jaki mam teraz. Podobno ten lepszy. droższy.San wymieniałem. Tzn wszystko robię sam. Wymieniłem wszystkie kable. świece tydzień temu. Zainteresował mnie ten filtr paliwa:D Gdzie on jest?? Bo przyznam się że mój tato zawsze leje najtańsze paliwo. Aaaa i w zapłonie przeczyściłem palec itp. Wszystko błyszczy. Szarpanie to akurat chyba nie zapłon bo silnik idzie super tylko jakby luz był. Ile jest poduszek i jaki koszt takiego zestawu? Są takie struchlałe. Będzie trzeba wymienić... Bo silnik jak złapię to ruszam nim na boki. Idę spróbować ogarnąć filtr paliwa.
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2011-09-19, 11:47   

Filtr paliwa masz obok zbiornika paliwa (koło prawego tylnego koła), aby wymienić musisz podnieść siedzisko tylne, zdjąć taką czarną obudowę gdzie jest pod nią pompa paliwa, zdemontować kostkę zasilającą pompy paliwa, odpalić silnik i poczekać aż zgaśnie. Jeszcze dwa razy spróbować odpalić i można się zabierać do wymiany filtra, w ten sposób eliminujesz ciśnienie w układzie, należy pamiętać aby filtr dobrze założyć patrzeć na kierunek przepływu paliwa, jest strzałka na filtrze. Zakładasz filtr, podpinasz przewód od pompy przekręcasz zapłon, słychać pompkę, zrób kilka razy tak aby pod pompować paliwa i gotowe.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
remzas13

Auto: Matiz
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-09-19, 12:52   

Ok. dziękuję za informacje o filtrze:-). Jestem w trakcie wymontowywania poduszek.... Mam wyjętą tą koło lewego koła. Opłakany stan.... Gdzie jeszcze są poduszki?? ile jest wszystkich? Na allegro nie ma nowych...
 
 
Mr. Hyde
Grupa Lubelska

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 1500
Wysłany: 2011-09-19, 13:04   

remzas13, ja bym proponował spr. kąt wyprzedzenia zapłonu
 
 
remzas13

Auto: Matiz
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-09-19, 13:08   

Ale samemu tego chyba nie dam rady zrobić. Tzn sprawdzić wyprzedzenia. Lampa streboskopowa by się przydała. Choć słyszałem o skuteczności na zwykłej żarówce.... próbowałem go troszkę przesuwać lewo prawo. Raz nie chciał odpalać a na 2 razem też coś było nie tak. Teraz jest ok. i zawsze zapala. Szukam poduszki skrzyni biegów.
 
 
butter18
Mobilek


Auto: Matiz
Imie: Mateusz
Pomógł: 165 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 3111
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-19, 13:10   

bodaj 3 poduszki.
http://www.potak.com.pl/o...l=1&model=Matiz
masz 3 wypisane

491 PODUSZKA SILNIKA PRZÓD 96280258 45.01 zł SZT
492 PODUSZKA SILNIKA TYLNA SKRZYNIA 96314472 45.01 zł SZT
493 PODUSZKA SILNIKA PRAWA 96314223 50.00 zł SZT

mówisz ze na allegro nie ma nowych ??

http://allegro.pl/poduszk...1810349022.html

http://allegro.pl/poduszk...1823344809.html

a tu cała lista poduszek na allegro:
http://allegro.pl/listing...41b45ce82fe39d8



Powodzonka i szerokości ;)
 
 
Mr. Hyde
Grupa Lubelska

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 1500
Wysłany: 2011-09-19, 13:32   

remzas13, tak, potrzebna jest specjalna lampa. Osobiście nie wiem jak to się robi, ale u mnie też szarpało i po tym zabiegu problem znikł.
 
 
veet
Grupa Wielkopolska

Auto: które jeździ a nie chodzi...
Imie: Tomek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 881
Skąd: Poznań/Częstochowa
Wysłany: 2011-09-20, 19:39   

Cytat:
Kupiłem kompletny używany zapłon
Używany? i dziwisz się, że coś nie hula?
Może palić na nie wszystkie garki (będzie słąbszy i może telepać)
Masz obrotomierz? co z obrotami? falują na biegu jałowym?
nie łąpie lewego powietrza?
 
 
 
remzas13

Auto: Matiz
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-09-28, 12:16   

Powodem żabkowania oraz chwilowego braku mocy był źle ustawiony zapłon. Narazie przesunąłem go na drugą stronę... Wkrótce będę miał lampę do ustawiania zapłony więc zrobię wszystko :-) Dlaczego używany?? Jestem studentem i każdy grosz się liczy... Dałem 100zł a wygląda 100000x lepiej niż mój który ma przejechane 40tyś KM od nowości..... Cały zardzewiały. Jedna poduszka jest trochę struchlała ta przy kole od kierowcy.... Ale nowa 100zł .... Więc zostaje. Chyba że załatwię coś taniej :-) Dzięki STEYR za podpowiedź o zapłonie. Ustawiałem go w zimie pod akademikiem i nie wiedziałem że jest aż tak bardzo przesunięty :-) Planuję zrobić pompę paliwa bo bardzo głośno idzie. I znów może stać w Częstochowie cały rok akademicki :-) Pozdrawiam :-)
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt