X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Samowolne przełączanie się na benzynę - STAG 4

Autor Wiadomość
kajfasz
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-15, 22:14   [Lanos] Samowolne przełączanie się na benzynę - STAG 4

Witam,

Mam Lanosa 1,5 8V z instalacją sekwencyjną STAG 4, reduktorem ZAVOLI i wtryskiwaczami MATRIX. Samochód jest w bardzo dobrym stanie (przebieg 75 tyś km) a sama instalacja ma około 30 tyś z tym, że wtryskiwacze jakieś 3 tyś km.

Od paru dni zauważyłem dziwną rzecz. Silnik przełącza mi się w trakcie pracy na benzynę - nie mam pojęcia czemu. Początkowo zauważyłem to na wolnych obrotach, że czasem przełączał się na chwile bądź dłużej na PB. Myślałem że to może a niskie obroty czy coś takiego ale dzisiaj jechałem trochę w trasie i już nie było to takie śmieszne bo jadąc nawet 100-130 km/h czyli obroty 3-4 tyś też co chwilę słyszałem tiknięcie i migającą diodę na kontrolce oznaczającą jazdę na benzynie. Zauważyłem też oczywiście ubytek benzyny .... Dzieje się tak na rozgrzanym silniku więc nie jest to przyczyna za niskiej temperatury przełączania z LPG na benzynę czy coś w tym stylu. Mam program diagnostyczny, kabel i laptopa i sam bym coś mógł zobaczyć i przestawić ale nie mam pojęcie czego to może być wina. Nie chcę też od razu jechać do gazownika bo ten jest daleko i może nie ma potrzeby robić wyprawy i płacić jak może sam będę mógł coś przestawić żeby było OK.

Jakie więc są Wasze podejrzenia ?? ?? Czego to może być wina.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
siwy7896
Opsztykulistykiewiczątko


Auto: Nubira II 2.0 PB/LPG sedan CDX
Imie: Rafał
Pomógł: 78 razy
Wiek: 24
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1942
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-15, 23:26   

Podejrzen moze byc duzo. A w lato tez sie tak dzialo bo moze to wina niskiej temperatury, zimne powietrze owiewa parownik i ten zczytuje za niska temperature i wraca na PB. Moga tez byc zle mapy wtrysku, za male cisnienie w reduktorze przez co tez przelacza na LPG, zabrudzone filtry. Zadnych bledow w instalacji nie ma?



Jak pomogłem, kliknij pomogł:)


Pomoc w wyborze auta i naprawach, a takze inne, masz pytanie pisz na PW.

Warszawa, Końskie, Józefów, Mińsk Mazowiecki
 
 
 
kajfasz
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-16, 10:13   

Błędów jeszcze nie sprawdzałem. Filtry były wymieniane jakieś 10 tyś temu więc powinny być OK. Jeżeli chodzi o temperaturę to jak powiedziałem problem mam od kilku dni więc może to być wina temperatury ..... ale w zeszłe dwie zimy było OK a teraz dopiero jesień jest więc ..... A ciśnienie w reduktorze .... hm sam to chyba nie będę go zmieniał bo by się ustawienia mapy zmieniły - czyż nie tak ? A mam dobrze wszystko wyregulowane więc i tak musiałbym jechać do gazownika .... Czyli nic sam nie poradzę ? Myślałem że to może jakaś opcja przełączania na PB jest np. przy jakimś ciśnieniu reduktora i że to będę mógł nieco zmienić i będzie OK :(
 
 
siwy7896
Opsztykulistykiewiczątko


Auto: Nubira II 2.0 PB/LPG sedan CDX
Imie: Rafał
Pomógł: 78 razy
Wiek: 24
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1942
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-16, 10:27   

Podlacz kompa pod instalacje i pojezdzij tak aby sie przelaczal z LPG na PB i zobacz co wtedy sie tam dzieje. Czy cisnienie w reduktorze spada, czy spada jego temperatura. Jezeli reduktor trzyma ok 1 bara to jest wporzadku. Ale na poczatek moze zacznij od tego zeby odizolowac ten parownik, oslon go jakims kartonem czy szmata tak dla sprawdzenia czy to moze byc jego wina. A jak wtedy temperatura silnika? Jest taka jak powinna czy troche za mala?



Jak pomogłem, kliknij pomogł:)


Pomoc w wyborze auta i naprawach, a takze inne, masz pytanie pisz na PW.

Warszawa, Końskie, Józefów, Mińsk Mazowiecki
 
 
 
mikemechazord

Auto: Daewoo Lanos 2001 HB 1.4 LPG
Imie: Michał
Wiek: 22
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 28
Skąd: Barwice/Szczecin
Wysłany: 2011-10-16, 12:52   ten sam problem

Witam. Posiadam ten sam problem co kolega Kajfasz. Mam Lanosa z 2001r. na fabrycznej instalacji Bedini. Poprzedni właściciel wymieniał parownik. Ja osobiście wymieniałem butlę (na używaną) oraz bezpiecznik centralki, który uległ przepaleniu. Latem wspomniany wyżej problem u mnie nie występował. Problem wystąpił jakoś na początku września. Auto jest bardzo kapryśne. Czasami potrafi przełączyć się na gaz nawet na zimnym silniku, na ogół jednak jest z tym problem. Największy problem to samoczynne przełączanie się na PB podczas jazdy (w czasie postoju problem ten nie występuje). Brałem pod uwagę spadek temperatury powietrza i silne schładzanie np. parownika. Ogólnie w trasie po przełączeniu na LPG da radę zrobić maksymalnie ze 3 km... Przy prędkości ok 100km/h auto przełącza się na benzynę. Czekam na podpowiedzi.
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
kajfasz
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-16, 19:36   

Kurcze muszę pożyczyć laptopa z trzymającą baterią i pojeździć. Generalnie to ostatni się przełączał jak jechałem na autostradzie więc większy pęd powietrza to i może o tą temperaturę chodzi, Ale wydaje mi się choć nie mam 100 % pewności że czasem na postoju też się przełączy a to by wykluczało schładzanie parownika przy szybszej jeździe. do tego mam umiejscowiony parownik całkiem przy podszybiu a nie gdzieś od zderzaka więc powinien być ciepłym powietrzem z silnika owiewany bo jest za nim .....
Temperatura silnika jest OK - wskazówka ani drgnie - zawsze jest w tej samej pozycji.
 
 
Maciekx
Grupa Podkarpacka
Gleby, gazy, niezłe fazy


Auto: Lanos 1.6 16v
Imie: Maciek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 22
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1593
Skąd: Rzeszów / Kraków
Wysłany: 2011-10-16, 20:52   

W programie AcGasSynchro masz opcje na dole w oknie nagrania oscyloskopu z jazdy :) Nagraj oscyloskop, porób screeny parametrów, wrzuć do tematu i pomożemy :)
 
 
 
kajfasz
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-18, 11:02   Problem prawie rozwiązany :)

Więc tak - podpiąłem komputer i od razu znalazłem przyczynę ....
Otóż co jakiś czas temperatura reduktora spada na moment (1-3 sek) do -30 st. C. I oczywiście wtedy silnik przełącza się automatycznie na benzynę po czym po powrocie temperatury na czujniku do normalnej (70-85 st. C) silnik przełącza się na LPG.
Teraz tylko nie wiem czy to raczej coś gdzieś nie łączy na przewodach czujnik temperatury reduktora jest walnięty .... Nie wiem czy to możliwe żeby był walnięty bo większość czasu pokazuje dobrze tylko na moment spada temperatura całkowicie tak jakby się odłączał całkiem ....
 
 
Maciekx
Grupa Podkarpacka
Gleby, gazy, niezłe fazy


Auto: Lanos 1.6 16v
Imie: Maciek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 22
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1593
Skąd: Rzeszów / Kraków
Wysłany: 2011-10-18, 11:47   

Podłączenie możesz przecież przepatrzeć :) Zobaczyć, czy po drodze są jakieś konektory zrobione, czy
lutowania może i czy tam nie ma problemu. Luty jeśli są, można poprawić. Jak to nie pomoże to zmiana czujnika. Możesz mi powiedzieć jaki masz w programie wybrany czujnik reduktora? Czy na pewno jest tam zaznaczony czujnik "zavoli zeta" bo u mnie na początku był zaznaczony z zestawu staga i miałem szybką naprawę :)
 
 
 
kajfasz
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-18, 14:10   

Też miałem początkowo ustawiony jakiś z zestawu Staga ale już dawno temu zmieniłem na czujnik Zavoli Zeta.....
Połączenie jest w zasadzie tylko jedno i to już poprawiłem ale chyba nie było najgorsze. Na razie się nie przełącza ale to jeszcze nic nie znaczy bo problem występował nie systematycznie. Zobaczymy. Może być jeszcze problem z kabelkami na wyjściu z czujnika na reduktorze ale tam już nic nie poradzę i sam czujnik ....
 
 
dewolanos
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-22, 20:09   

Witam mam Lanosa 1.6 16 v i mam problem z gazem nie przełancza mi na gaz ;/ po przejechaniu kilku kilometrow przełaczy sie na gaz i po kilku kilometrach znow przełaczy mi na benzyne i tak w kolko koledzy ratunku co to moze byc
 
 
Maciekx
Grupa Podkarpacka
Gleby, gazy, niezłe fazy


Auto: Lanos 1.6 16v
Imie: Maciek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 22
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 1593
Skąd: Rzeszów / Kraków
Wysłany: 2011-10-22, 22:18   

dewolanos, Jaka instalacja to może by tak na początek... :)
 
 
 
dewolanos
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-24, 18:46   

nie mam sekwencji jest to normalna instalacja
 
 
dewolanos
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-17, 22:53   

hah juz naprawiłem moje autko xD chodziło o to ze do parownika nie dochodził płyn chłodzący i dlatego mi przełanczał z gazu na beznzyne i tak w koło gazownik poprowadził porzadnie weze do parownika i jest git pierw podłaczył sie pod auto i pokazało mu ze na parowniku jest temperatura za niska a było 19 C przy goracym silniku i teraz elegancko nic nie przełancza działa jak sie nalezy ;D pozdro
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt