Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Matiz Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 179 Skąd: z Łodzi
Wysłany: 2013-02-27, 12:36
mi np miesiąc temu przeciekła pompa wody thermoteca. pewnego poranka odpaliłem auto, coś zapiszczało, pomyślałem że to chyba pasek na alternatorze albo łożyska. dojechałem do pracy a pod autem kałuża płynu. zdjąłem koło, osłony, koło pasowe alternatora, osłony rozrządu, założyłem koło pasowe, wysuszyłem, odpaliłem auto, i czekałem aż tu zaczyna kapać z tej dziurki z pompy wody... a rozrząd wymieniałem ze 40 tysięcy kilometrów wcześniej... więc jak widać wszystko się posypie z czasem - ale zależy o jakim czasie mówimy.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2013-02-27, 12:38
rozrząd miałem wyeksploatowany po 30 tysiącach, po 10 zmieniłem pasek gatesa na conti bo zaczął pękać, a po 30 całość bo rolki stanęły
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Matiz Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 179 Skąd: z Łodzi
Wysłany: 2013-02-27, 13:01
RIPER napisał/a:
a po 30 całość
tylko na co... i jaka jest pewność że będzie to lepsze niż SKF czy Gates czy LUK czy cokolwiek innego. Trzeba kurcze zaufać że wiedzą co robią. Na rynku części zamiennych są takie opcje:
- oryginały robione przez porządne firmy
- te same rzeczy pakowane w pudełka jakichś mniej znanych dystrybutorów
- zamienniki produkowane nie wiadomo przez kogo i dla kogo i nie wiadomo jakiej jakości, nieraz bardzo porządne nieraz kompletne badziewia
- jakieś na serio liche podróbki podróbek - z tym jest najgorzej bo nieraz mają nazwy czy wytłoczenia oryginałów...
Na co trafisz?
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2013-02-27, 13:08
wszystko mam teraz INA, do tego pompa hepu i pasek conti, 40 tysięcy za mną ..
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
W końcu znalazłem chwile czasu rozebrałem rozrząd i pompę.
więc tak:
pasek w miarę dobry (Bosch) jeszcze by chodził
rolka GMB już zaczyna ćwierkać
i pompa to jakiś wynalazek na zębatce pisze YU made in korea KAP LW 6203P (leje ośką )
i teraz nie wiem co zrobić kupować nowy pasek czy zakładać stary podejrzewam ze nowa pompa to dłużej nie pochodzi wiec liczę na jakieś 30-40 tysięcy ?
P.S Co to się wyrabia na tym świecie pompa powinna wytrzymać jakieś dwie wymiany rozrządu a nie odwrotnie;/
gazniczek
Auto: Nubira I 2.0 LPG Pomógł: 84 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 2479 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-05, 12:10
Pasek rozrządu zdjęty to nowy winien być złożony.
@@Kamil@@ [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-05, 13:19
bylem w pobliskim sklepie z częściami
powiedzieli mi tak :
pasek gates 50zł
napinacz SKF 79zł
pompa jakaś japońska (chyba JC auto) 74zł
JC auto miał ktoś z tym do czynienia ?
gazniczek
Auto: Nubira I 2.0 LPG Pomógł: 84 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 2479 Skąd: Warszawa
Auto: Matiz M100 / Lublin II typ 3384 '98
Imie: Radek
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 9 Skąd: Opole
Wysłany: 2019-05-20, 11:31
Witam, odkopuję temat archeologiczny
Rok temu wymieniałem rozrząd na warsztacie cały komplet z pompą SKF, no i obecnie cieknie mi płyn przez pompę prawdopodobnie.
Jako że SKF to nie byle syf, a przejechałem mniej niż 5000km, mam lekkie obawy że sprawę skopano na warsztacie, bo akurat jak tam to robiłem to na zakładzie byli "praktykanci" (jak ziutek olej wymieniał to mi się słabo robiło, pół warsztatu pływało w starym oleju, a jak zalewał nowy to zalał cały silnik z góry na dół ).
Póki co zdjąłem górną osłonę paska rozrządu i widzę jakąś nie do końca wkręconą śrubę na krzyżak - czy tak ma być?
Po drugie, załóżmy że jest problem z niedokręconymi śrubami - da się je dokręcić bez ściągania paska?
Lublin II typ 3384... Pożarniczy
Matiz... wozidło.