Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-10-20, 17:13 [Matiz] "Szarpie" gdy nie dotykam gazu.
Witam! Mam następujący problem. Wczoraj rozładował mi się akumulator, ładowałem prawie cały dzień, dzisiaj podłączyłem, zaprogramowałem obroty biegu jałowego (bieg ustawiony na luz, bez wciskania sprzęgła odpaliłem na 10 sekund zapłon, wyłączyłem, poczekałem 10 sek., przekręciłem kluczykiem w celu obrócenia wału korbowego (dosłownie na sekundę, żeby nie odpalić), wyłączyłem zapłon, odczekałem 10 sekund i zapaliłem silnik na kilka minut). Jednak teraz, gdy jadę na jakimś biegu i łagodnie zdejmę nogę z gazu to matiz "szarpie", tzn. znacznie spadają mu obroty i od razu jedzie wolniej (tak jakbym np. przy zbyt dużej prędkości zmienił z 3 na 2, ale trochę łagodniej). Jak trzymam minimalnie pedał gazu, to nic takiego się nie dzieje. Czy to przez źle ustawione obroty biegu jałowego?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
michasw Espero pałer
Auto: Espero 1.5
Imie: Michał Pomógł: 45 razy Wiek: 33 Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 870 Skąd: TKA
Wysłany: 2011-10-20, 17:26
Nie potrzebnie te wszystkie kombinacje. Odłącz jeszcze raz aku i po prostu odpal auto i daj mu się nagrzać i to wszystko. A jeśli to nie pomoże, to wina leży gdzie indziej.
serwus
Volfodzio
Auto: Renault Megane 1.6 K4M Pomógł: 31 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2096 Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2011-10-20, 17:36
-zapłon na 10sek
-powrót do pozycji wyłączenia
-od razu (z powrotem) musnąć rozrusznikiem
- i git
Sprawdź stan świec, filtra powietrza, krokowca, ja bym jeszcze sprawdził czy wszystko jest oky z przepustnicą (wyczyścił jeżeli trzeba).
Artur_jaw darewnoo thx za:
Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur Pomógł: 330 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 4552 Skąd: SBE
Wysłany: 2011-10-20, 22:34
Volfodzio, skąd taki opis programowania akustycznie, z tego co przeglądalem twój opis wiesz m/w o co chodzi z programoawaniem ale w/g mnie teraz trzeba by bylo ogarnąć resztę , co do układu jak trochę pojeździsz nawet nie ustawionym jalowym z czasem się ustawi
a tutaj trzeba by poszukać może wyszła na jaw inna usterka sprawdz co pisze kol Volfodzio, daj znać a później ew będzimy myśleć co dalej
ew jeszcze zobacz co komp mówi
http://daewooforum.pl/vie...?t=2869&start=0
może on nasunie przyczynę
pomogłem kliknij pomógł
borys42 [Usunięty]
Wysłany: 2011-10-21, 13:14
a czy jak lekko dodasz gazu to tez szarpie badz dusi sie i jest mul bo jak tak to swiece i kable wn i kopulka, palec do wymiany mialem to samo mozesz jeszcze kroka wyczyscic
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Volfodzio
Auto: Renault Megane 1.6 K4M Pomógł: 31 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2096 Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2011-10-21, 14:32
w wersji pełnometrażowej
Cytat:
-po wyjęciu bezpiecznika ECM (Ef4 lub Ef19) i ponownym włożeniu (30-60sek ?)
-włączyć zapłon na 10 sekund
-wyłączyć zapłon
-obrócić wał korbowy za pomocą rozrusznika (nie uruchamiając silnika), a następnie wyłączyć zapłon (ew. uruchomienie silnika jest dopuszczalne)
-uruchomić silnik
Programowanie obrotów biegu jałowego zostało zakończone pomyślnie
Krzysztof Bujański "Matiz Daewoo" WKŁ 2000/2001 str. 65/66