X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira I] Błedy w komputerze pokładowym. Kod błędu 12 i 22.

Autor Wiadomość
Dzajfi

Auto: Nubira I Kombi 1.6 SX 16V(106km) + LPG
Wiek: 33
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 123
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2011-10-28, 11:41   [Nubira I] Błedy w komputerze pokładowym. Kod błędu 12 i 22.

Witam.

Od dzisiaj zaświeca mi się co jakiś czas "Check" i wyczytałem kody takie:


12 Czujnik położenia wału korbowego CPS Brak sygnału z czujnika CPS przy włączonym zapłonie (silnik nie pracuje).

22 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za niskie napięcie.



Z tego co wyczytałem to kod nr. 12 będzie zawsze przy wyłączonym silniku.

A co zrobić z drugim błędem ?





Pozdrawiam. ;)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7763
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-10-28, 13:14   

Dzajfi napisał/a:
A co zrobić z drugim błędem ?
na poczatek sprawdz kostke przy TPS i kabelki czy cale




 
 
Dzajfi

Auto: Nubira I Kombi 1.6 SX 16V(106km) + LPG
Wiek: 33
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 123
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2011-10-28, 16:15   

zacząłem od czyszczenia przepustnicy itd.. i nadal nie wiem dlaczego tam było wszystko uwalone od oleju..
Coś chyba musi być nie tak .. ?

Zobaczymy czy błąd zniknie .. jeśli nie to sprawdzę kostkę oraz przewody czy są całe tak jak piszesz wnd. :)





;)
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7763
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-10-28, 16:18   

Dzajfi napisał/a:

Coś chyba musi być nie tak
odma wali olej, pewnie silnik juz troche wyeksploatowany




 
 
robert_or3


Auto: Nubira I 2.0 GLX
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 38
Wysłany: 2011-10-28, 19:13   

Dokładnie 12 tematów niżej pisałem o tym problemie u mnie. Jakoś nikt jeszcze nie odpisał więc pogrzebałem w necie i zasięgnąłem języka na innym forum. Sprawa wygląda tak że jest do wymiany czujnik położenia przepustnicy (TPS). Myślę że tu nie ma co kombinować z regulacjami i szukaniu dziury w całym bo to jest nic innego jak potencjometr a te prędzej czy później się wycierają. Moja rada jest taka żeby zrobić tak jak ja i kupić nowy. W Potaku można teraz tanio kupić. Dzisiaj kupowałem i okazuje się że ktoś im to źle zaksięgował przez co mają orginalne za 55 PLN. Prowadzą też sprzedaż wysyłkową. Co do wymiany to jeszcze jej nie zrobiłem ze względu na brak odpowiedniego śrubokręta. Musi to być krótki i dość duży krzyżak. W przeciwnym razie pewnie trzeba będzie zdjąć przepustnicę.



Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa. Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego. My łączymy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Dzajfi

Auto: Nubira I Kombi 1.6 SX 16V(106km) + LPG
Wiek: 33
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 123
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2011-10-29, 12:32   

Po wyczyszczeniu przepustnicy błąd nie wyskakuje .. :) więc czujnika jak na razie nie zmieniam.

Mam jeszcze olej w kolektorze dolotowym ale jak myślicie czy lepiej go wyczyścić czy tak też może zostać ?





;)
 
 
robert_or3


Auto: Nubira I 2.0 GLX
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 38
Wysłany: 2011-10-29, 13:57   

Wymieniłem dzisiaj TPS-a, zrobiłem reset kompa i ..... błąd 22. Podejrzewam partaninę gaziarza (coś tam jest podpięte).



Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa. Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego. My łączymy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
 
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2011-10-30, 07:09   

robert_or3 napisał/a:
Myślę że tu nie ma co kombinować z regulacjami i szukaniu dziury w całym bo to jest nic innego jak potencjometr

A jednak warto sprawdzić zanim się wyda pieniądze
Do tego potrzebny multimetr oraz cierpliwość i umiejętność odnajdywania danych u wujka google
 
 
robert_or3


Auto: Nubira I 2.0 GLX
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 38
Wysłany: 2011-10-30, 08:30   

stifff napisał/a:
A jednak warto sprawdzić zanim się wyda pieniądze
Do tego potrzebny multimetr oraz cierpliwość i umiejętność odnajdywania danych u wujka google
Znam dobrze wujka google i podpowiadał mi różne rzeczy z uszczelką pod głowicą włącznie. Dobrze że wymieniłem TPS bo jego koniec i tak był bliski. Miał wytarte gniazdo od przepustnicy i trochę wyższą rezystancję niż nowy. Poza tym tutaj nie ma zbyt wielu chętnych do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.



Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa. Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego. My łączymy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt