Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
no właśnie czemu diesel skoro od przyszłego roku będzie całkowicie nieopłacalny (wchodzi nowy unijny podatek na olej napędowy i ropa będzie droższa o ok. 1zł na litrze)
[ Dodano: 2011-11-04, 12:29 ]
adammada napisał/a:
Lacetti jak każde daewoo żre dużo paliwa, pewnie dlatego.
Z tych dwóch zdecydowanie fiat, lepiej wykonany, ładniejszy (co kto woli), a silnik 1,3 MultiJet jest rewelacyjną jednostką, w końcu zdobył tytuł silnika roku. Koszty eksploatacji bez większych różnic.
Ibiza (III) z niewysilonym 1.4 TDi 70-75 HP będzie się poprawnie sprawować o ile nie wymaga się nie wiadomo jakich osiągów.
Ibiza (IV) 1,4 TDI 80 HP to już kupa zawodnej elektroniki VW z ostatnich lat.
Ja bym postawił na Punto Evo 1,3 MJ 75KM, a gdyby to miał być mój jedyny samochód albo 207 1,6 HDI albo Cordoba II 1,6 SDI / 1,9 TDI 100 HP, jeżeli mamy trzymać się segmentu B.
Budżetowo zostaje Dacia Logan, którą bym wolał od renówki..
Zwłaszcza, że pod koniec 2011 zostanie pokazana Dacia Logan 2, mam przeczucie, że będzie to bardzo ciekawa konstrukcja, stylistycznie a mechanicznie oparta na sprawdzonych i poprawionych podzespołach nisana/renult, jeżeli sytuacja na rynku utrzyma się, auto może zachować bajecznie niską cenę ~~28-35 tys, za nówkę sztukę. I tu wolałbym zainwestować 35tys w dobrze wyposażony (ABS+2/4 x AirBag/1,5 d) samochód prosto z fabryki 2012 niż, dużo droższe modele, na 2009 rok, innych marek
BTW: Nie wiadomo czy nie zwiększy się również podatek od paliw gazowych, a wtedy nie będzie różnicy czy ropa po 6zł czy gaz po 4,50zł, proporcje podobne.
A tak z ciekawości, czemu nagle tylu osobom zbiera się na kupno nowego auta.. właśnie teraz kiedy jest kryzys i nijak nie ma sprzyjających warunków do kupna/sprzedaży. Gościu parę bloków dalej od miesiąca czy dwóch próbuje sprzedać TATę Indicę HB, no nic złego nie można powiedzieć, nówka sztuka jeszcze na gwarancji, pierw chciał 21500 dziś zauważyłem 18200. Kto ma dobry sprawny używany samochód raczej go teraz nie wystawi na sprzedaż.
Ostatnio zmieniony przez Volfodzio 2011-11-04, 14:33, w całości zmieniany 6 razy
Daniel Grupa Małopolska _
Auto: GM & VAG
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 6803
Wysłany: 2011-11-04, 14:05
kultura pracy silnika 1.4 TDI jest tragiczna, już wolałbym 1.9 SDI albo 1.9 TDI
silnik 1.3 DIESEL - za duuuża jak dla mnie turbo-dziura
silnik 1.5 DIESEL - nie miałem styczności.
Aes [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-04, 15:02
Volfodzio napisał/a:
~~28-35 tys, za nówkę sztukę.
Nigdy w życiu nie kupiłabym samochodu, który ma być nowy i w takiej cenie... Wielkiej wyobraźni nie trzeba, żeby zdać sobie sprawę z jakości. Chyba z masy solnej te auta będą... A silnik ze stopu wszelkich śmieci z wysypiska (czyt. pety i karton + puszka po farbie).... Masakra...
Nigdy w życiu nie kupiłabym samochodu, który ma być nowy i w takiej cenie... Wielkiej wyobraźni nie trzeba, żeby zdać sobie sprawę z jakości. Chyba z masy solnej te auta będą... A silnik ze stopu wszelkich śmieci z wysypiska (czyt. pety i karton + puszka po farbie).... Masakra...
To jest bardzo normalna cena, kupując Dacię, nie kupujemy "Logo", "Prestiżu marki", "Kapitałochłonnych prac konstruktorskich i tysięcy patentów( bo już wcześniej były wykonane)", "kolosalnej marży sprzedawców" "ewentualnych ceł, podatków, homologacji właściwych dla aut spoza UE" a do tego nie musimy utrzymywać rzeszy gryzipiórków zatrudnionych na przestrzeni lat, gdyby tak z nowego VW Polo zdjąć te wszystkie opłaty to i on kosztowałby w podstawowej wersji ze 35tys.
Dacia bazuje na technologiach już wymyślonych i wdrożonych do produkcji przed laty, które zdążyły ujawnić swoje wady i poddane zostały weryfikacji, nie ma więc kosztów wprowadzania rozwiązań tylko wrzuca się gotowy schemat, materiały itp.
Swoją drogą nie wiem czy wiesz, ale bardzo duża część samochodów np. PSA/Fiat/VW jest produkowana w krajach gdzie średnia pensja waha się między kilkanaście-kilkadziesiąt dolarów miesięcznie, a sama produkcja oparta jest na lokalnych podwykonawcach w tym. np. hutach, tłoczniach, odlewniach.
BTW: Silniki w Daciach to ctrlC ctrlV z renault/nissan, starsze modele.
Nową Skodę Octavię kupi się duużo taniej od nowego Passata/Jetty, a proces technologiczny w fabrykach Skody jest na tym samym poziomie co w VW, niekiedy nawet wyższy bo Czesi stawiają na innowacje i szybciej przechodzą od projektu do prototypu.
Fiata Pandę można dostać od 26tys, a auto 4/5 E-Ncap i tytułem Car of The Year 04'
Póki co można sobie odpuścić propozycje z Indii (na jakieś 5-10lat) oraz CRL (5-15lat).
Sam Logan 3/5 E-Ncap , można się spodziewać, że 2 będzie miała 4/5 lub 5/5 ale raczej 4/5.
*z ciekawostek, Dacia Logan jest bardzo lubianym samochodem w Niemczech i we Francji, a skoro mowa o wymaganiach w wykończeniu i spasowaniu, skoro to auto tak dobrze się sprzedaje na zachodzie to złe nie jest.
Jeżeli miałbym myśleć portfelem, długofalowo, to Dacia Logan I bije na głowę konkurencje,
jeżeli idzie o koszty utrzymania i wytrzymałość pojazdu, w którym m.in. zawieszenie zostało dostrojone do Rumuńskich dróg, a co za tym idzie również i Polskich, silnik został przystosowany do lurowatego paliwa, którym i nasz Orlen raczy klientów dosyć często.
O ile 2 będzie od strony mechanicznej tak samo poprawna (w klasie kompaktów pobiła Toyotę Corollę), to nie widzę przeciwwskazań aby się tym autem nie interesować, chyba, że komuś się nie podoba bryła...
Jedyne co bym musiał zrobić po wyjechaniu z fabryki, to we własnym zakresie dodatkowe zabezpieczenie progów i nadkoli, głównie ze względu na ten pop**** zwyczaj sypania solą w zimę, zwłaszcza poniżej -9, ale to akurat zrobiłbym bez względu na to czy brałbym salonową Dacię czy Mercedesa.
Z w/w częściami nadwozia problem jest w Sandero, zdarzają się rdzewiejące 3-4 latki, ale w Loganie z czymś takim się nie spotkałem.
Ostatnio zmieniony przez Volfodzio 2011-11-04, 16:00, w całości zmieniany 1 raz
Aes [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-04, 15:58
Jak dla mnie, to możesz mi sobie kreślić kosztorysy ile chcesz... Patrząc na Passata- widzę samochód. Jak zobaczyłam Kię śmierdzącą rakotwórczym plastikiem, to myślałam że nakryję się nogami. Wolę zapłacić za normy wszelakie i żądać komfortu, bezpieczeństwa i wiadomej urody
Cytat:
*z ciekawostek, Dacia Logan jest bardzo lubianym samochodem w Niemczech i we Francji, a skoro mowa o wymaganiach w wykończeniu i spasowaniu, skoro to auto tak dobrze się sprzedaje na zachodzie to złe nie jest.
Tyle się naczytałeś, a nie wiesz, że te dwa narody sporo zbiedniały. Różnica jest taka, że za dwa lata Niemiec wyrzuci taki samochód i kupi sobie ,,nowy,,... A Ty się będziesz podniecać, że Polacy jeżdżą coraz nowszymi samochodami zza granicy
Ja patrząc na Passata widzę mocno przewartościowany samochód, kompletnie nie wart grubej gotówki w niego wkładanej. Tak samo nowe Octavie. Ale akurat paski i to najlepiej w TeDeIku to od zawsze marzenie Polaków i synonim luksusu
Nie wiem po co wciągasz do dyskusji jakieś inne marki Kia nie ma nic wspólnego z Dacią, więc argument żaden. Ja tam nie wnikam w to czy ktoś musi być lansującym się burakiem czy woli auto budżetowe nieodbiegające mechanicznie od panujących trendów. Można wypruć z siebie 112 tys zł na Passata a można za 82 tys kupić Suberba, nabrać do niego gadżetów made in VW i za 90-100 tys mieć coś 100x bardziej przyjemnego w użytkowaniu niż golas pasek ... tylko lansu pod blokiem nie ma, wiem, tu chodzi o to żeby się sąsiad z zazdrości zesrał... Volks Wagen
Uprzedzając nieudolny złośliwy komentarz.
A ja bym wolał np. Skodę Superb 919 4000
koniec myślę, że sylwetka Dacii została przybliżona i nie trzeba się kłócić o to komu wolimy potulnie oddać pieniądze za znaczek.
Ostatnio zmieniony przez Volfodzio 2011-11-04, 16:08, w całości zmieniany 1 raz