Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-11-06, 19:45 [Lanos] wysokie obroty na zimnym silniku
Jak w temacie ma problem od jakiegoś czasu po odpaleniu silnik utrzymuje równo wysokie obroty 2 tyś. Jak się nagrzeje i ponownie odpalę silnik pracuje normalnie. Nie mam już pomysłów co zrobić wymieniłem silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, poczyściłem kostkę elektryczną od krokowego i czujnika przepustnicy. Powymieniałem wężyki podciśnienia, okazało się że uszczelka pod pokrywa zaworów jest walnięta, też wymieniałem. Nowe przewody zapłonowe.Wyczyściłem przepustnicę ile się dało bez zdejmowania. Polutowałem masę od silnika krokowego w feralnej wiązce.
Najbardziej mnie zastanawia fakt że trzeba zgasić silnik i ponownie odpalić i wówczas chodzi dobrze. Jeśli tego nie zrobię to cały czas utrzymuje wysokie obroty. Proszę o pomoc, ręce opadają. Stawiam jeszcze na czujnik temperatury silnika, może się zawiesza jak jest zimny?
odczytywałem kompa ale błędów brak, sprawdzałem czujnika mat jak odłączyłem kostkę to zgasł, wężyk podciśnienia jest dobry , nie wiem co to jest ten drugi czujnik. Jeszcze jedno odpiąłem podczas pracy silnika czujnik temperatury powietrza i bez żadnych zmian w pracy silnika. Najgorsze jest to że jak się pogrzebie trochę to silnik się nagrzeje i pod ponownym odpaleniu chodzi dobrze i trudno zdiagnozować. A kolego jak w inny sposób można sprawdzić czujnik MAT
MAT <--> Czujnik temperatury powietrza dolotowego
CTS <--> Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Coś Ty odłączył, że silnik zgasł? MAP (Czujnik ciśnienia bezwzględnego)?
Jeden i drugi można sprawdzić miernikiem mierząc jego opór, jest on zmienny w zależności od temperatury. Niestety nie powiem Ci konkretnie ile przy jakiej temperaturze ale poszukaj książki Bujańskiego o Lanosie a tam pewnie będzie.
I jeszcze jedno co z tym krokowcem dlaczego wymieniałeś i czy wstawiłeś oryginał?
Odłączyłem czujnik temperatury powietrza - praca silnika bez zmian,
odłączyłem MAP = silnik zgasł,
czujnik temperatury silnika - jeszcze nie sprawdzałem bo nie mam miernika.
Silnik krokowy firmy GETZ z allegro.
Ale czytając kolegów uwagi uświadomiłem sobie że od wymiany silniczka krokowego, do dnia dzisiejszego, między czasie wymieniłem akumulatora, oraz czyściłem wiązkę elektryczną co wiązało się z odłączeniem krokowego i akumulatora a biegu jałowego ponownie nie ustawiałem. Lece do garażu ustawić. Zobaczę rano co będzie.
Pozdrawiam
suzui1
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-07, 08:46
Co będzie rano?
Pewnie nic nowego
Dlaczego mam wrażenie, że to silniczek krokowy...
Spróbuj na uruchomionym silniku go odłączyć i z powrotem podłączyć.
Z przykrością muszę stwierdzić, że kolega miał rację - bez zmiany. W trakcie pracy silnika na wysokich obrotach odłączyłem wtyczkę od silnika krokowego i żadnych zmian w zachowaniu silnika, 2000 na obrotomierzu. Dzisiaj się umówiłem na diagnostykę silnika w serwisie, jak naprawią to się podzielę informacją co było przyczyną.
Odebrałem samochód z serwisu, nie jestem przekonany że go naprawili, jednak jak odbierałem to chodzi dobrze jednak jutro rano się okaże. Na skanerze wyskakiwał błąd silniczka krokowego, mechanik przeczyścił przepustnice, zawór egr oraz ustawił silniczek krokowy, cena 170 zł.
Kolego nie chce się wymądrzać, ale akurat silniczek krokowy się ustawia. Proponuje poczytać szerzej na forum lub zajrzeć do literatury fachowej.
Pozdrawiam
suzui1
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2011-11-10, 19:07
suzui1 napisał/a:
Kolego nie chce się wymądrzać, ale akurat silniczek krokowy się ustawia. Proponuje poczytać szerzej na forum lub zajrzeć do literatury fachowej.
I jeśli ktokolwiek ma inne zdanie w tym temacie to jest błędnie poinformowany lub dysponuje nikłą wiedzą
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2011-11-10, 19:17
stifff wyjaśnij mi tylko rzecz, która mnie w takim razie strasznie nurtuje, wymieniłem trochę tych silniczków, kilka pozbawiłem trzpienia i wsadziłem jak mi pasowało nie patrząc na jego wysokość, żaden z silniczków nie miał problemów z działaniem więc w czym rzecz i w jakim celu ustawia się wysokość
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw