X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] wysokie obroty na zimnym silniku

Autor Wiadomość
suzui1

Auto: rezzo 2.0 cdx
Imie: Stanisław
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-11-06, 19:45   [Lanos] wysokie obroty na zimnym silniku

Jak w temacie ma problem od jakiegoś czasu po odpaleniu silnik utrzymuje równo wysokie obroty 2 tyś. Jak się nagrzeje i ponownie odpalę silnik pracuje normalnie. Nie mam już pomysłów co zrobić wymieniłem silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, poczyściłem kostkę elektryczną od krokowego i czujnika przepustnicy. Powymieniałem wężyki podciśnienia, okazało się że uszczelka pod pokrywa zaworów jest walnięta, też wymieniałem. Nowe przewody zapłonowe.Wyczyściłem przepustnicę ile się dało bez zdejmowania. Polutowałem masę od silnika krokowego w feralnej wiązce.
Najbardziej mnie zastanawia fakt że trzeba zgasić silnik i ponownie odpalić i wówczas chodzi dobrze. Jeśli tego nie zrobię to cały czas utrzymuje wysokie obroty. Proszę o pomoc, ręce opadają. Stawiam jeszcze na czujnik temperatury silnika, może się zawiesza jak jest zimny?
:beczy: :beczy: :beczy:



Pozdrawiam
suzui1
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
wojak
Grupa Podlaska


Auto: matiz
Pomógł: 55 razy
Wiek: 53
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 3194
Skąd: B-stok
Wysłany: 2011-11-06, 19:49   

czujnik temperatury ma coś wspólnego z wysokimi obrotami? :myśli: Albo ja mało wtajemniczony..
ustawiałeś bieg jałowy?
 
 
suzui1

Auto: rezzo 2.0 cdx
Imie: Stanisław
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-11-06, 20:33   

tak ustawiałem, po wymianie silniczka krokowego



Pozdrawiam
suzui1
 
 
Adam-T


Auto: Daewoo Nexia 1,5 8V
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 632
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2011-11-06, 20:47   

Odczytaj błędy ECM --> http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=25538 i ewentualnie sprawdź czujnik CTS i MAT.
 
 
suzui1

Auto: rezzo 2.0 cdx
Imie: Stanisław
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-11-06, 21:02   

odczytywałem kompa ale błędów brak, sprawdzałem czujnika mat jak odłączyłem kostkę to zgasł, wężyk podciśnienia jest dobry , nie wiem co to jest ten drugi czujnik. Jeszcze jedno odpiąłem podczas pracy silnika czujnik temperatury powietrza i bez żadnych zmian w pracy silnika. Najgorsze jest to że jak się pogrzebie trochę to silnik się nagrzeje i pod ponownym odpaleniu chodzi dobrze i trudno zdiagnozować. A kolego jak w inny sposób można sprawdzić czujnik MAT



Pozdrawiam
suzui1
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Adam-T


Auto: Daewoo Nexia 1,5 8V
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 632
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2011-11-06, 21:08   

MAT <--> Czujnik temperatury powietrza dolotowego
CTS <--> Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Coś Ty odłączył, że silnik zgasł? :myśli: MAP (Czujnik ciśnienia bezwzględnego)?
Jeden i drugi można sprawdzić miernikiem mierząc jego opór, jest on zmienny w zależności od temperatury. Niestety nie powiem Ci konkretnie ile przy jakiej temperaturze ale poszukaj książki Bujańskiego o Lanosie a tam pewnie będzie.
I jeszcze jedno co z tym krokowcem dlaczego wymieniałeś i czy wstawiłeś oryginał?
 
 
suzui1

Auto: rezzo 2.0 cdx
Imie: Stanisław
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-11-06, 21:51   

Odłączyłem czujnik temperatury powietrza - praca silnika bez zmian,
odłączyłem MAP = silnik zgasł,
czujnik temperatury silnika - jeszcze nie sprawdzałem bo nie mam miernika.
Silnik krokowy firmy GETZ z allegro.
Ale czytając kolegów uwagi uświadomiłem sobie że od wymiany silniczka krokowego, do dnia dzisiejszego, między czasie wymieniłem akumulatora, oraz czyściłem wiązkę elektryczną co wiązało się z odłączeniem krokowego i akumulatora a biegu jałowego ponownie nie ustawiałem. Lece do garażu ustawić. Zobaczę rano co będzie.



Pozdrawiam
suzui1
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3276
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-07, 08:46   

Co będzie rano?
Pewnie nic nowego :D
Dlaczego mam wrażenie, że to silniczek krokowy...
Spróbuj na uruchomionym silniku go odłączyć i z powrotem podłączyć.
 
 
 
suzui1

Auto: rezzo 2.0 cdx
Imie: Stanisław
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-11-07, 18:36   

Z przykrością muszę stwierdzić, że kolega miał rację - bez zmiany. W trakcie pracy silnika na wysokich obrotach odłączyłem wtyczkę od silnika krokowego i żadnych zmian w zachowaniu silnika, 2000 na obrotomierzu. Dzisiaj się umówiłem na diagnostykę silnika w serwisie, jak naprawią to się podzielę informacją co było przyczyną.



Pozdrawiam
suzui1
 
 
suzui1

Auto: rezzo 2.0 cdx
Imie: Stanisław
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-11-09, 20:43   

Odebrałem samochód z serwisu, nie jestem przekonany że go naprawili, jednak jak odbierałem to chodzi dobrze jednak jutro rano się okaże. Na skanerze wyskakiwał błąd silniczka krokowego, mechanik przeczyścił przepustnice, zawór egr oraz ustawił silniczek krokowy, cena 170 zł.



Pozdrawiam
suzui1
 
 
PieTrzaK
Grupa Podlaska


Auto: Jeep
Imie: Bartek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 6019
Skąd: Łomża/Białystok
Wysłany: 2011-11-09, 20:45   

suzui1 napisał/a:
mechanik przeczyścił przepustnice, zawór egr oraz ustawił silniczek krokowy,


:szok: :szok: :szok:

Ostro skasował. Pomijając fakt że silniczka się raczej nie ustawia.
 
 
suzui1

Auto: rezzo 2.0 cdx
Imie: Stanisław
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-11-10, 18:44   

Kolego nie chce się wymądrzać, ale akurat silniczek krokowy się ustawia. Proponuje poczytać szerzej na forum lub zajrzeć do literatury fachowej.



Pozdrawiam
suzui1
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2011-11-10, 19:07   

suzui1 napisał/a:
Kolego nie chce się wymądrzać, ale akurat silniczek krokowy się ustawia. Proponuje poczytać szerzej na forum lub zajrzeć do literatury fachowej.

I jeśli ktokolwiek ma inne zdanie w tym temacie to jest błędnie poinformowany lub dysponuje nikłą wiedzą
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2011-11-10, 19:17   

stifff wyjaśnij mi tylko rzecz, która mnie w takim razie strasznie nurtuje, wymieniłem trochę tych silniczków, kilka pozbawiłem trzpienia i wsadziłem jak mi pasowało nie patrząc na jego wysokość, żaden z silniczków nie miał problemów z działaniem :niewiem: więc w czym rzecz i w jakim celu ustawia się wysokość ??



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
usuniety #3
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-11, 09:56   

A to nie jest tak że ten silniczek sam się kalibruje podczas włączenia zapłonu ?

W instalce LPG po każdym odłączeniu/podłączeniu aku słychać autokalibrację silniczka
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt