Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-11-15, 10:02 [Lanos] Poziom oleju silnikowego
Witam,
Skontrolowałem stan oleju i zauważyłem że od ostatniej wymiany(jakieś 8.000 km temu) poziom oleju spadł do 1/4 powyżej kreski minimum. Dolałem mu razem ok 800 gram (10W40) i teraz na zimnym ma równo na kresce max. Nie przedobrzyłem? Wycieków nie mam, mokra jest troche uszczelka pod pokrywą. Nic mi się nie rozszczelni? Jeździć raczej spokojnie i używać górnych obrotów?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
enka SE maniac '
Auto: VAG / Panda II
Imie: Łukasz Pomógł: 21 razy Wiek: 34 Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 818 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-11-15, 10:11
sprawdzałeś ten olej po odczekaniu, aż ścieknie do miski? na cieplym silniku? bo generalnie w całości powinno się mieścić około 3,5L oleju, więc Twoje dolane 800ml nie wypełni całej miski
był Lanos Sport | był Signo+ ASV | byłTop SportARL | jest FR ARL+++
Admirał [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-15, 10:33
enka napisał/a:
sprawdzałeś ten olej po odczekaniu, aż ścieknie do miski? na cieplym silniku? bo generalnie w całości powinno się mieścić około 3,5L oleju, więc Twoje dolane 800ml nie wypełni całej miski
Tak, sprawdziłem. Jest na bagnecie idealnie na max-kresce, nie powyżej. Chodzi o to czy mu nie przelałem bo co za dużo to też nie zdrowo. Delikatne nieszczelności są i nie chcę ich pogłębić. No i podobno silnik przy zbyt dużym poziomie wolniej się nagrzewa a co za tym idzie- więcej pali a po za tym nie osiąga optymalnej temperatury pracy. Jeżdżę często na krótkich odcinkach mało-miasteczkowych, więc temp. silnika rzadko osiąga optimum.
gandw
Auto: Lanos 1.4 8v S Pomógł: 19 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 533 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-11-15, 11:38
Jeśli nie przekracza kreski max to nie masz się czym martwić.
Daewoo Lanos Sedan 1.4 8v S + lpg
Admirał [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-15, 11:45
gandw napisał/a:
Jeśli nie przekracza kreski max to nie masz się czym martwić.
No i podobno silnik przy zbyt dużym poziomie wolniej się nagrzewa a co za tym idzie- więcej pali a po za tym nie osiąga optymalnej temperatury pracy.
a gdzie sie tego dowiedziales
Admirał napisał/a:
a po za tym nie osiąga optymalnej temperatury pracy. Jeżdżę często na krótkich odcinkach mało-miasteczkowych, więc temp. silnika rzadko osiąga optimum.
roznica miedzy min a max to jest 1l az tak duzo ciepla 1l oleju nie zabierze
jurkrzy Co ja tam wiem...
Auto: lanos 1,6 16V SX 1999r sedan Pomógł: 107 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 933 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-11-15, 20:53
Admirał napisał/a:
enka napisał/a:
sprawdzałeś ten olej po odczekaniu, aż ścieknie do miski? na cieplym silniku? bo generalnie w całości powinno się mieścić około 3,5L oleju, więc Twoje dolane 800ml nie wypełni całej miski
Tak, sprawdziłem. Jest na bagnecie idealnie na max-kresce, nie powyżej. Chodzi o to czy mu nie przelałem bo co za dużo to też nie zdrowo. Delikatne nieszczelności są i nie chcę ich pogłębić. No i podobno silnik przy zbyt dużym poziomie wolniej się nagrzewa a co za tym idzie- więcej pali a po za tym nie osiąga optymalnej temperatury pracy. Jeżdżę często na krótkich odcinkach mało-miasteczkowych, więc temp. silnika rzadko osiąga optimum.
W moim odczuciu przelałeś olej, dla tego silnika (16V) powinno być max 3/4 wyrysowanej miarki min-max, i przy mniej niż 1/3 dolać do 3/4 ........ to jest taki paradoks Oleju za mało = zatrzemy silnik, Oleju za dużo = ..... też źle . Możesz wyciągnąć trochę oleju za pomocą wężyka i strzykawki lub jeżdzić tak jak masz........ na pewno silnik ci nie eksploduje.....
Poszukuję wiązki do 2 x AirBag
Mój temat LPG: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=42716
Zrób coś dla innych..... Napisz co konkretnie ci pomogło.... (czyli jak naprawiłeś auto)
Admirał [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-15, 21:06
jurkrzy napisał/a:
Admirał napisał/a:
enka napisał/a:
sprawdzałeś ten olej po odczekaniu, aż ścieknie do miski? na cieplym silniku? bo generalnie w całości powinno się mieścić około 3,5L oleju, więc Twoje dolane 800ml nie wypełni całej miski
Tak, sprawdziłem. Jest na bagnecie idealnie na max-kresce, nie powyżej. Chodzi o to czy mu nie przelałem bo co za dużo to też nie zdrowo. Delikatne nieszczelności są i nie chcę ich pogłębić. No i podobno silnik przy zbyt dużym poziomie wolniej się nagrzewa a co za tym idzie- więcej pali a po za tym nie osiąga optymalnej temperatury pracy. Jeżdżę często na krótkich odcinkach mało-miasteczkowych, więc temp. silnika rzadko osiąga optimum.
W moim odczuciu przelałeś olej, dla tego silnika (16V) powinno być max 3/4 wyrysowanej miarki min-max, i przy mniej niż 1/3 dolać do 3/4 ........ to jest taki paradoks Oleju za mało = zatrzemy silnik, Oleju za dużo = ..... też źle . Możesz wyciągnąć trochę oleju za pomocą wężyka i strzykawki lub jeżdzić tak jak masz........ na pewno silnik ci nie eksploduje.....
Wracałem z pracy, postawiłem go na równym i odczekałem ok. 7 min. Okazało się, że jest ponad centymetr ponad górną kreskę. Na mojego nosa przelałem chyba z 300-400 ml a to już jest lipa. Jutro lecę do apteki po strzykawę.
P.S. Przy wyłączaniu silnika jest taki dziwny głuchy dzwięk- coś jak "gulgot". Chciałem dobrze a jeszcze narobię kwasu
Aha, jeszcze jedno: to co wyssam mogę jeszcze kiedyś wykorzystać na dolewkę w przyszłości czy do niczego się już nie nadaje?
Ostatnio zmieniony przez Admirał 2011-11-15, 21:12, w całości zmieniany 2 razy
gandw
Auto: Lanos 1.4 8v S Pomógł: 19 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 533 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-11-15, 21:08
Ja do wszystkich pojazdów zawsze lałem oleju do poziomu MAX i nigdy się nic nie działo. Po to są te znaczki na miarce żeby oznaczały prawidłowy poziom oleju, a nie jeszcze żeby z nich wyliczać 1/3 czy 3/4, bo wtedy zakres min-max byłby węższy.
Daewoo Lanos Sedan 1.4 8v S + lpg
Admirał [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-15, 21:15
gandw napisał/a:
Ja do wszystkich pojazdów zawsze lałem oleju do poziomu MAX i nigdy się nic nie działo. Po to są te znaczki na miarce żeby oznaczały prawidłowy poziom oleju, a nie jeszcze żeby z nich wyliczać 1/3 czy 3/4, bo wtedy zakres min-max byłby węższy.
Szczerze mówiąc już sam nie wiem. Na ciepło(po obcieknięciu) oleju jest za dużo, na zimno do max.
kwiat_osz Grupa Lubelska
Auto: Lanos SX HB GSI
Imie: Michał Pomógł: 64 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 2286 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-11-15, 23:15
Admirał napisał/a:
gandw napisał/a:
Ja do wszystkich pojazdów zawsze lałem oleju do poziomu MAX i nigdy się nic nie działo. Po to są te znaczki na miarce żeby oznaczały prawidłowy poziom oleju, a nie jeszcze żeby z nich wyliczać 1/3 czy 3/4, bo wtedy zakres min-max byłby węższy.
Szczerze mówiąc już sam nie wiem. Na ciepło(po obcieknięciu) oleju jest za dużo, na zimno do max.
To jest jak z olejem roślinnym na patelni Rozgrzany zajmuje większą objętość niż wtedy gdy jest zimny Teoretycznie rozgrzany olej nie powinien przekraczać poziomu max, zimny powinien znajdować się w okolicach 3/4