Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: lanos 1,6 16V SX 1999r sedan Pomógł: 107 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 933 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-11-20, 10:14 [Lanos] Programowanie Biegu Jałowego
Programuje się obr. biegu jałowego na zimnym silniku.......
Zrestartuj ECM poprzez zdjęcie klem z akumulatora, bądź wyjmij na 5 min. bezpiecznik F5 (w kabinie pasażerskiej).............
Podałem to co znalazłem.... ale kazdy spełni zadanie:
Co się jednak tyczy programowaniu biegu jałowego to są różnice, subtelne ale zawsze różnice.....
A oto co możemy przeczytać w książce Bujańskiego (LANOS) :
"Programowanie obrotów biegu jałowego
W przypadku odcięcia zasilania, gdy zostaną odłączone przewody od akumulatora lub wy¬jęty bezpiecznik modułu ECM (F5 w skrzynce bezpieczników pod tablicą rozdzielczą) po ponowym podłączeniu zasilania należy za¬programować obroty biegu jałowego w nastę¬pujący sposób:
- włączyć zapłon na 5 sekund;
- wyłączyć zapłon na 5 sekund;
- uruchomić silnik doprowadzający do tem¬peratury płynu chłodzącego 85°C;
-jeżeli samochód jest wyposażony w klimaty¬zację, włączyć klimatyzację na 10 sekund;
- wyłączyć klimatyzację;
- wyłączyć zapłon (programowanie obrotów biegu jałowego zostało zakończone). Opisane czynności należy rozpoczynać, gdy silnik jest zimny."
Niestety nie możemy nic powiedzieć o roku wydanie tego egzemplarza.
No a co mówi o tym samym Książka Serwisowa (LANOS):
"Procedura regulacji obrotów biegu jałowego
Zawsze kiedy tylko przewody zasilania są odłączane od akumulatora, od modułu ECM łub wyjmowany jest i wymieniany bezpiecznik ECM, powinno się przeprowadzać procedurę uczenia obrotów biegu jałowego:
1. Włączyć zapłon na 5 sekund.
2. Wyłączyć zapłon na 5 sekund.
3. Włączyć zapłon na 5 sekund.
4. Uruchomić silnik z dźwignią w położeniu P/N przy A/T /lub neutralnym przy M/T.
5. Umożliwić silnikowi pracę tak długo aż temperatura płynu chłodzącego silnika osiągnie 85°C.
6. Jeżeli klimatyzator jest w wyposażeniu pojazdu, włączyć go na 10 sekund.
7. Następnie wyłączyć go na 10 sekund.
8. Jeżeli A/T jest w wyposażeniu pojazdu, włączyć hamulec postojowy. Podczas naciskania na pedał hamulca ustawić dźwignię w położeniu D (jazda).
9. Jeżeli klimatyzator jest w wyposażeniu pojazdu, włączyć go na 10 sekund.
10. Następnie wyłączyć go na 10 sekund.
11. Wyłączyć zapłon. Procedura regulacji jest zakończona."
Serwisówka jest z roku 1996 (oyginał) zaś Luty 1997 przetłumaczona na j.polski
Poszukuję wiązki do 2 x AirBag
Mój temat LPG: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=42716
Zrób coś dla innych..... Napisz co konkretnie ci pomogło.... (czyli jak naprawiłeś auto)