Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Nie wiecie jaki producent produkuje akumulatory 55Ah i te minimum 550A, lewy plus... Znalazłem tylko Centre Future, która akurat ma tylko prawy plus.
Teraz mam 62 i już 2 raz ładowanko w tym roku. Max 2 dni bez rozruchu wytrzymuje...
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Bourne [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-07, 18:10
Prawie wszyscy producenci mają akumulatory z lewym plusem
BlackSon [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-07, 18:12
Bourne_Nexus napisał/a:
wszyscy producenci mają akumulatory z prawym plusem
Wiem, jak i mają takie z lewym... Ale nie o to pytałem.
Kat
Auto: Leganza 2.0 CDX Pomógł: 43 razy Wiek: 49 Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 972 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2008-04-07, 18:19
Ja przed zimą kupiłem Boscha silver. Miedzy nim, a Centrą było tylko 30 zł różnicy (obydwa poniżej 250zł). bosch robi z plusem na każdą stronę). pozdr.
Bourne [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-07, 18:22
przeciesz daewoo lanos ma aku z lewym plusem
na akumulator tak sie patrzy
]
na pewno ma Zap piastów , Szcznajder, Krafr, hopecke, five star
Ostatnio zmieniony przez Bourne 2008-04-07, 18:42, w całości zmieniany 2 razy
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Kat
Auto: Leganza 2.0 CDX Pomógł: 43 razy Wiek: 49 Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 972 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2008-04-07, 18:28
Wypowiadałem się jedynie o Boschu. Nie pamiętam na którą stronę ma lanos, ale to chyba nie problem sprawdzić. I podejrzewam, że większość firm robi takie i takie.
[ Dodano: 2008-04-07, 19:31 ]
hehe, dzięki. Wiem jak wygląda akumulator. W lanim miałem ZAP Piastów i wieczne z nim problemy (może taki egzemplarz). Do legi kupiłem boscha, zobaczymy.
Bourne [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-07, 18:40
lanos ma akumulator z lewym plusem
[ Dodano: 2008-04-07, 19:41 ]
la mam u siebie akumulator firmy fivestar
Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz Pomógł: 115 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 6281 Skąd: Miechów
Wysłany: 2008-04-07, 18:42
Bourne_Nexus napisał/a:
mam u siebie akumulator firmy fivestar
To podobno włoskie akumulatory. Mieliśmy gdzieś w firmie i ku zaskoczeniu wszystkich sprawowały się całkiem przyzwoicie
BlackSon [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-08, 02:49
@Bourne_Nexus: W moim pierwszym poście pytam się o akumulator 55Ah 550A, lewy plus! I wiem, że ma być w Lanosie lewy plus, bo przecież ładuje taki jeden właśnie w przedpokoju
Niestety chyba wszystkie aku na rynku, albo mają większą pojemność np 62Ah, ale dobry prąd rozruchowy, albo dobrą pojemność, ale mniejszy prąd rozruchowy np 480A. Jedyny aku który znalazłem, to Centra Futura 55Ah 600A (czyli dokładnie taki jaki bym szukał), która jest niestety tylko produkowana z PRAWYM plusem.
62Ah Zapa (około roczny) mam teraz i niestety chyba jest niedoładowany, bo po 3, góra 4 dniach bez wsiadania za kierownice aku siada. Alternator po remoncie, ładuje... Wszystko sprawdzone.
Koenig Weteran Moher Power
Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz Pomógł: 115 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 6281 Skąd: Miechów
Wysłany: 2008-04-08, 07:20
BlackSon napisał/a:
Teraz mam 62 i już 2 raz ładowanko w tym roku. Max 2 dni bez rozruchu wytrzymuje...
Hmm, a wczym tkwi problem? Ja mam teraz Jenoxa 61Ah 570A (wapniowy? - nie znam się)i nie mam żadnych problemów z ładowaniem, a co najważniejsze nie ma żadnych problemów z odpalaniem zimą.
.M.a.Ł.Y. [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-19, 20:45
przepraszam a co to za różnica czy z prawym czy lewym plusem ?
i jaki akumulator jest dobry do lanosa tak że jak bym chciał coś przy autku porobić przy muzyce głośniejszej to żeby mnie potem odpalanie z linki nie czekało
Gwiazdoor [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-20, 12:51
.M.a.Ł.Y. napisał/a:
przepraszam a co to za różnica czy z prawym czy lewym plusem ?
Żartujesz chyba? Otwórz maskę i zastanów się jak byś miał podłączyć akumulator z odwrotnymi stykami.
BlackSon, jeśli ci akumulator siada po 3-4 dniach to coś ci prąd zżera. Nissan koleżanki dziewczyny wytrzymał 6 dni bez dotykania na mrozie. Potem wsiedliśmy i odpaliliśmy bez problemu. Mi prąd "uciekał" przez wadliwy regulator napięcia (dzięki czemu jestem 200 zeta w plecy ale mam wszystko sprawdzone). Co prawda piszesz, że alternator po naprawie. Co miałeś wymieniane?
BlackSon [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-20, 18:20
Gwiazdoor napisał/a:
.M.a.Ł.Y. napisał/a:
przepraszam a co to za różnica czy z prawym czy lewym plusem ?
Żartujesz chyba? Otwórz maskę i zastanów się jak byś miał podłączyć akumulator z odwrotnymi stykami.
BlackSon, jeśli ci akumulator siada po 3-4 dniach to coś ci prąd zżera. Nissan koleżanki dziewczyny wytrzymał 6 dni bez dotykania na mrozie. Potem wsiedliśmy i odpaliliśmy bez problemu. Mi prąd "uciekał" przez wadliwy regulator napięcia (dzięki czemu jestem 200 zeta w plecy ale mam wszystko sprawdzone). Co prawda piszesz, że alternator po naprawie. Co miałeś wymieniane?
Alternator jest po pełnej regeneracji i został na wszelki wypadek sprawdzony. Wszystkie napięcia w normie, zarówno przy ładowaniu, jak i wyłączonym silniku. Jeśli wierzyć mechowi...
Tak więc ostatnia opcja zostaje. Mój aku ma za mały prąd rozruchowy 480A, a za dużą pojemność 62Ah.
Gwiazdoor [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-21, 12:32
Drobna korekta: chciałem napisa 16 dni a nie 6
Możesz zrobić jeszcze jeden test: ładujesz akumulator w domu na 100% i wkładasz do auta. Nie jeździsz nim nigdzie. Po 4 dniach wsiadasz i... Jesli akumulator będzie rozładowany to nie jest kwestia ładowania, tylko coś ci prąd zżera.
zbyszek334
Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 2
Wysłany: 2008-04-21, 14:09
Zdejmij jedną klemę z akumulatora i w szereg podłącz amperomierz.Nie przekręcaj stacyjki .Jeżeli masz autoalarm to go włącz oczywiście przy zamkniętych drzwiach i otwartym wyłączniku zamknięcia pokrywy silnika (jeżeli możesz zsuń konektor z tego wyłącznika.
Wskazanie amperomierza po wykonaniu tych czynności 10 do 15 mA oznacza że instalacja w samochodzie jest ok(podtrzymanie radia+alarm+zasil " komputera") i należy przyjżeć się samemu akumulatorowi .Jeżeli prąd będzie większy niż 15mA czeka cię wizyta u elektryka.
Możesz sam spróbować odłączając poszczególne odbiorniki te w nawiasie i eliminować prawdopodobne upływności.Miłej zabawy.