X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[matiz] problemy ze skrzynia biegów (wbijanie biegów)

Autor Wiadomość
slaver

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Gdańsk / Szczecinek
Wysłany: 2011-11-28, 17:36   [matiz] problemy ze skrzynia biegów (wbijanie biegów)

Witam!

W moim matrixie pojawił się taki oto problem.

Kilka dni temu jechałem w trasie i nagle ni stąd ni zowąd z piętki spadł mi bieg (!) na neutralny (luz). Myślałem, że to jakiś przypadek, jednak po 10 minutach zdarzyło się to ponownie. Pojechałem wówczas kawałek na czwórce i po paru minutach, po wbiciu piątki nie było już problemów.
Sprzęgło sprawdziłem na czwórce i samochód przyspiesza normalnie, a z dwójki rusza.

Wczoraj ponownie jechałem i nie było żadnych problemów, także postanowiłem już niedaleko domu przetestować skrzynię i po redukcji na czwórkę, dalej trójkę i znowu czwórkę nagle zaczęły dochodzić dziwne dźwięki z przodu (nie zgrzyt, nie hurgot jak kiedyś mi padało sprzęgło, tylko takie metaliczno-gumowe, nie wiem jak to inaczej opisać). Pojawiły się one zarówno na czwórce, jak i trójce i dwójce... po wbiciu piątki (z lekkimi problemami) ustąpiły... po paru minutach znowu wszystko chodziło ok na wszystkich biegach.

Jednak... już po zatrzymaniu się mam problemy z biciem biegów (raz wchodzą lekko, raz gorzej - szczególnie dwójka, czwórka i piątka) - także przy wyłączonym silniku (z wciśniętym sprzęgłem i bez, także to nie jest chyba wina tego ostatniego)

Dodam, że olej w przekładni wymieniony jakieś 7 tys. km temu.
W czym może tkwić problem?

Dziękuję z góry za wszelkie pomysły.
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Yoshi
Administrator


Auto: Nubira II 2.0 CDX
Imie: Grzesiek
Pomógł: 168 razy
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8171
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2011-11-28, 17:46   

slaver, musisz zobaczyć na linki.

Regulacja lub wymiana linek ( koszt stosunkowo nie duży )



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
Alojz
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-28, 18:30   

Może ktoś słabo dokręcił korek spustowy ;) Wszystko jest możliwe, ale sprawa jest poważna bo bieg sam od siebie nie wyskoczy coś może być na zębach. Sprawdź czy nie ma wycieków ze skrzyni no i te linki.
 
 
slaver

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Gdańsk / Szczecinek
Wysłany: 2011-11-28, 22:20   

hmmm - właśnie odprowadziłem samochód do mechanika. Niestety nastąpił kolejny regres.
Na sucho trudno wbić jakikolwiek bieg - i to nie ma reguły, bo w jednej chwili nie wchodzi żaden, a nagle po wbiciu wstecznego, wchodzą wszystkie.

Wycofałem z parkingu na wstecznym i pojawił się kolejny "szczegół" - na luzie silnik zaczyna tracić moc (jakbym powoli ruszał) - po wciśnięciu sprzęgła problem ustępuje. Przejechałem pół miasta na dwójce, bo z początku nie mogłem wbić trójki (później weszła) - akurat z trójką jest ten problem, że lewarka nie można po prostu ruszyć w górę - po wrzuceniu czwórki, nagle mogłem zredukować do trójki....

Także jak obstawiacie - cięgna czy skrzynia (a może jednak sprzęgło) ?
 
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 129 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 1846
Wysłany: 2011-11-28, 22:25   

Prawdopodobnie cięgna zmiany biegów kolego...
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
slaver

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Gdańsk / Szczecinek
Wysłany: 2011-12-26, 20:18   

OK - samochód niedawno wrócił od mechanika (nieco większej konserwacji przede wszystkim), który na pierwszy rzut oka rozwiązał problemy ze skrzynią biegów (nasmarowanie linek do zmiany biegów i ich regulacja).
Zrobiłem w piątek ok. 100 km i nie było żadnych problemów, no i dzisiaj się zaczęło - na ok. 30 km tej samej trasy znowu spadł mi z piątego biegu... wygląda to tak, jakby drążek sam się delikatnie cofnął i po ponownym wbiciu 10 km dalej stało się tak samo. Przejechałem później większość trasy na czwórce, ale pod koniec próba wrzucenia piątki skończyła się po jakichś 3 minutach.

Zauważyłem ponadto, że przy piątce z przodu samochodu dochodzi (szczególnie przy niższych prędkościach) dźwięk taki jakby zawodzenia (taki delikatny pisk, coś jak przy pasku) występujący tylko przy piątce...

Już na parkingu miałem problemy z wbijaniem niektórych biegów podczas pracy na włączonym silniku?
Czy to mechanik nie do końca rozwiązał problem z linkami (może konieczna jest ich wymiana) czy też szykuje się coś poważniejszego?

Dziękuje,
 
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 323 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4450
Skąd: SBE
Wysłany: 2011-12-26, 20:24   

a jak wygląda wbijanie biegów przy wyłączonym silniku normalnie czy też są problemy ??



pomogłem kliknij pomógł
 
 
slaver

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Gdańsk / Szczecinek
Wysłany: 2011-12-26, 20:29   

Przy wyłączonym to różnie - dzisiaj aż tak dokładnie nie testowałem, ale udało się wbić wszystkie oprócz właśnie piątki.

Ponadto mam wrażenie (ale to może tylko wrażenie) jakby na lewarku piątka była zdecydowanie bliżej czwórki (tzn tuż obok w prawo) a nie dalej jak dawniej...
 
 
 
slaver

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Gdańsk / Szczecinek
Wysłany: 2011-12-27, 18:02   

właśnie sprawdziłem na sucho i niestety... czwórka nie wchodzi po przejściu z jakiegokolwiek biegu - piątka wchodzi tak jakby nie do końca...

za to jedynka i wsteczny (!) - bajka - tak lekko to nigdy nie wchodziły...
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt