Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-12-06, 10:50 [Lanos] Słabo grzeje problem inny niż wszystkie
Witam, mam taki problem w swoim lanosie, a mianowicie: odczuwam, że słabo grzeje. Może zacznę od początku, problem zaczął występować w zeszłym roku, kiedy to zaczęła wahać się wskazówka temperatury silnika. Został wtedy wymieniony termostat. Potem dalej wskazówka się wahała, to znowu wymieniłem termostat na wahlera. Nic to jednak nie dało, więc mechanik wymienił mi czujnik temperatury i wszystko wróciło do normy. Jednak w środku mimo grzania nie było za ciepło. W tym roku problem z ciepłem w autku powrócił i w ogóle nie może się nagrzać. W sobotę wymieniłem nagrzewnicę, ale i tak to nic praktycznie nie dało. CO to może być?
Specyfikacja samochodu:
Lanos 1.5 16v z gazem. 2 lata temu wymieniany reduktor, może to mieć związek?
Płyn chłodzący lany od nowości, w czerwcu tego roku jedynie dolewałem wody jak miałem problem z cieknącą chłodnicą, wymieniłem już na nową i dalej jeżdżę na płynie chłodzącym
Chłodnica nowa oryginał
Nagrzewnica nowa oryginał
Edytowano:
Uprzedzając pytania odnośnie linek sterowania, wszystkie wymienione i działają, wykręciłem schowek i regulator ciepła ustawiony na maksimum ciepła. Sterowanie kierunkami nawiewu uszkodzone, ciężko chodzi, więc ustawione tylko na szybę(zawsze tak jeździłem i jeżdżę więc to nie to, że wieje tylko na szybę)
Zastanawiam się jak odpowietrzyć nagrzewnicę, bo przecież ona jest jak do góry skierowana.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-12-06, 19:05
Cytat:
CO to może być?
Wydaje mi się że jednak nagrzewnica zapowietrzona .... sprawdź węże do nagrzewnicy czy są podobnie ciepłe .....
Też mi się tak wydaje, jutro to sprawdzę, ale nie wiem jak ją odpowietrzyć. Jak zalewałem układ płynem to malałem do max i z odkręconym korkiem nagrzewałem silnik, jak ubyło płynu to dolałem do max i jest, ale mi się wydaje, że jednak powietrze w nagrzewnicy może jeszcze być.
Mam też pytanie odnośnie cienkiego wężyka idącego od góry chłodnicy do zbiorniczka, czy powinien być gorący czy nie? Bo u nie jest zimny, a wydaje mi się, że dawniej po otwarciu korka zbiorniczka to płyn sikał z obu tych cienkich wężyków. Na zdjęciu zaznaczyłem wężyk, o który mi chodzi. To nie jest zdjęcie mojego autka jak by co.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-12-07, 19:54
Cytat:
Też mi się tak wydaje, jutro to sprawdzę, ale nie wiem jak ją odpowietrzyć. Jak zalewałem układ płynem to malałem do max i z odkręconym korkiem nagrzewałem silnik, jak ubyło płynu to dolałem do max i jest, ale mi się wydaje, że jednak powietrze w nagrzewnicy może jeszcze być.
Nie miałem takiego problemu przy zalewaniu płynem. Może odkręć korek i uruchom silnik niech chwilę pochodzi i w tym czasie obserwuj czy nie idą pęcherzyki powietrza do zbiornika. Masz może LPG
daruskrakow napisał/a:
Mam też pytanie odnośnie cienkiego wężyka idącego od góry chłodnicy do zbiorniczka, czy powinien być gorący czy nie? Bo u nie jest zimny, a wydaje mi się, że dawniej po otwarciu korka zbiorniczka to płyn sikał z obu tych cienkich wężyków. Na zdjęciu
To jest przelew od chłodnicy, nie musi być ciepły .
Przyłączę się do tematu. U mnie problem tkwi w tym że nawiew w pozycji na pasażera daje tylko full mocy środkowymi kanałami natomiast boczne na szyby od drzwi ledwie jakby były czymś przytkane. Spotkał się ktoś z takim ustrojstwem
wilku
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Witam, ze względu na nawał pracy nie udało mi się jeszcze zbadać temperatury węży nagrzewnicy, ale ostatnio zmieniłem pozycję nawiewu na twarz i wieje troszkę cieplej, choć może to odczucie subiektywne. Jednakże ze względu na panującą dodatnią temperaturę na zewnątrz jest dobrze bo nie muszę marznąć w aucie, choć nie mam okazji się przekonać o faktycznej wydajności grzania.
Podejrzewam, że dopiero w sobotę sprawdzę te węże.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-12-09, 10:50
ZielonaStrzała napisał/a:
Mawerix123, trzeba się domysleć ze chodzi o te nawiewy boczne bo innych juz w lanku nie ma
Dzięki za wyjaśnienia ale teraz jeszcze bardziej nie rozumię jeden pisze na pasażera, drugi doda że to boczne (też niewiem co to za opcja) i wychodzi z tego wielkie G... Nauczcie się nazywać rzeczy po imieniu żeby się taki jak ja nie musiał domyślać.
Quattro
Auto: Poszedł w pizdu Pomógł: 34 razy Dołączył: 08 Lis 2011 Posty: 428
Wysłany: 2011-12-09, 11:01
Może ja spróbuję innymi słowami, chodzi o nawiewy górne, kiedy na panelu sterowania jest ustawiona pozycja ze strzałką na tułów ludzika.
wilku154 ma taki problem, że dwa nawiewy, które znajdują się na konsoli środkowej, nad panelem sterowania. Wieją dobrze, a dwa nawiewy boczne, przy drzwiach, te które znajdują się pod manualną regulacją lusterek są jakby przytkane.
Mam nadzieję, że pomogłem w zrozumieniu.
Węże nagrzewnicy sprawdzone, oba tak samo prawie gorące.
Maciekx Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos C30YER
Imie: Maciek Pomógł: 26 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Lip 2010 Posty: 1958 Skąd: Rzeszów / Kraków
Wysłany: 2011-12-13, 18:14
Sprawdź, czy reduktor z nagrzewnicą wężami masz połączony szeregowo, czy równolegle. Prawidłowo powinny być 2 trójniki w przewodach od nagrzewnicy i równolegle podłączony reduktor. W przypadku wpięcia szeregowo albo nie dogrzewa się reduktora, albo rezygnuje z grzania Warto sprawdzić
jaszczomb
Auto: lanos 1,5 8v SOHC lpg,corsa b 12sz
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 183
Wysłany: 2012-12-24, 10:21
Panowie ja podepnę sie pod temat,co by nie zaśmiecać forum,u mnie podobna sytuacja (lanos dzis kupiony )słabo grzeje ,węże do nagrzewnicy gorące ( to chyba taki gruby wychodzący z grodzi silnika a drugi to ten wychodzący z dołu zbiorniczka wyrównawczego ,chyba że sie mylę, termostat nówka temperatura ładnie jest na połowie skali, o co chodzi z tym wpięciem parownika,przybliży ktoś sprawę??