Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam!!
Mój matiz nie grzeje. Silnik jest cieply a z wylotów leci chłodne powietrze. Gdy temperatura jest na + to jeszcze jest w miare ciepło ale gdy spada poniżej 0 to jest poprostu zimno. Sprawdzałem przewody chłodnicze nie grzeją sie równo.czyli termostat jest dobry. Jakieś pomysły co jest nie tak??
Śmierć jeździ szybko, dlatego... trzeba jeździć szybciej
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2011-12-11, 22:43
Było wielokrotnie!
1. Jaki jest płyn? Kiedy był wymieniany?
2) Płynu jest odpowiednia ilość?
3) Termostat sprawdziłeś...
4) przyczyna pewnie bardzo prozaiczna, nagrzewnica zawalona kamieniem i syfem, przez to, że płyn nie był regularnie wymieniany!
5) klapa sterująca ciepło/zimno może się linka urwała i klapa jest ciągle w pozycji zimna, czyli nagrzewnica przykryta i powietrze przez nią nie przelatuje.
Pkt 2 i 3 odpada bo sprawdzalem. Ale zato 1 i 4 bardzo prawdopodobne bo matiza niedawno odziedziczylem. Dzieki:]
Śmierć jeździ szybko, dlatego... trzeba jeździć szybciej
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2011-12-11, 22:54
Jak masz brunatny zbiorniczek wyrównawczy to już mam pewność, że płyn nie był regularnie wymieniany.
I stąd przyczyna tego, że zanikło Ci ogrzewanie.
Zrób tak, skoro termostat sprawdziłeś, temp. masz na wskaźniku ok, to rozgrzej silnik do optimum, zdemontuj kanał / rurę idącą od wentylatora do nagrzewnicy i połóż rękę / dłoń na nagrzewnicy i sprawdź jaka ona jest. Temp. musi być ustawiona na maxa na czerwono, klapa wtedy jest otwarta i będziesz mieć kontakt organoleptyczny z nagrzewnicą powinna być gorąca, że dłoni byś nie utrzymał długo...
Skoro jest zimna, całkowicie znaczy to tyle, że płyn nie przepływa, albo bardzo mała ilość jego przepływa i nie oddaje ciepła. Pozostanie płukanie lub w ostateczności wymiana!