Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Lanos
Imie: Michał Pomógł: 69 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3562 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-07, 16:49 [Lanos] Kopci na czarno jak diesel, po wymianie UPG i termos
Witajcie. Moj lanek ma pierwszy powazniejszy problem. Niedawno okolo 1,5 miesiaca temu zmienialem UPG. Glowica byla planowana gniazda zaworowe szlifowane zawory docierane. Glowica sprawdzana cisnieniowo. Do tego kupiony nowy rozrzad kompletny. Nic zlego sie nie dzialo. Tydzien temu wymienilem termostat na Wahlera poniewaz mi puszczal i auto sie dlugo rozgrzewalo. Wczoraj jadac normalnie spokojnie pokazal misie Check... Sprawdzilem bledy wyskoczyl blad 44.
Wykrecilem swiece sa osmolone na czarno i smierdza benzyna. Kopci z wydechu jak diesel (wydech przelotowy).
Zszukajki na forum wyczytalem ze moze byc to sonda lambda lub uszczelka pod glowica. Postanowilem napisac nowy temat poniewaz wlasnie uszczelke mialem zmieniana. Od czego teraz dalej zaczac? Sprawdzic miernikiem sonde pewnie? Jakies jeszcze podpowiedzi? Dodam ze plyn chlodniczy mocno jest pompowany do zbiorniczka wyrownawczego az robisie prawie piana:>
FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
jurkrzy Co ja tam wiem...
Auto: lanos 1,6 16V SX 1999r sedan Pomógł: 107 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 933 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-07, 17:00
Kod 44 - Sonda Lambda wskazuje zbyt ubogą mięszankę
P\Sprawdzić:
1. Przewody podciśnieniowe - czy nie pęknięte czy sie też nie zsunęły jakieś
2. Odmy - czy drożne
3. Pęknięty kolektor wylotowy lub nieszczelnść uszczelki kolektora wylotowego (powietrze zasysane "obmywa" czystym chłodnym powietrzem sondę Lambda
4. Sprawdzić sondę Lambda (uboga mieszanka będzie wskazywać ok.100mV (będzie się trzymać tej wartości) ) jak by była mięszanka bogata to by było ok. 1V
5. sprawdź czy nie zwiera ci kabelek od sondy do masy..
6. Sprawdź czy kabelek od sondy się nie urwał
Co się tyczy sprawdzenia Sondy Lambda::: pomiar ma pływać w zakresie 350 - 750 mV (ma się trzymać możliwie blisko 500mV) pomiar odbywamy przy obrotach 1200 obr/ min
przepraszam za pomyłkę - juz poprawiłem.... oczywiście że wylotowy dodano ciut potem.... (uzupełniono)
Poszukuję wiązki do 2 x AirBag
Mój temat LPG: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=42716
Zrób coś dla innych..... Napisz co konkretnie ci pomogło.... (czyli jak naprawiłeś auto)
Ostatnio zmieniony przez jurkrzy 2012-01-07, 18:40, w całości zmieniany 5 razy
Popmean Grupa Łódzka Koordynator
Auto: Lanos
Imie: Michał Pomógł: 69 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3562 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-07, 17:03
Tak kod 44 i dodam ze do calosci byly jeszcze wymieniane uszczelniacze zaworowe
[ Dodano: 2012-01-07, 17:11 ]
3. Przeciez sonda jest w kolektorze wylotowym :> Czy zle zaslepiony przewod od egr moze miec na to wplyw?
[ Dodano: 2012-01-07, 17:12 ]
5. To podejrzewam u siebie poniewaz mechnik ktory montowal mi kolektor 4-2-1 dosc slabo zaizolowal kabelek od sony. Zobaczylem to wczoraj przy wymianie oleju w skrzyni biegow lecz juz byla noc i nie mialem czasu sie tym zajac. Czy zwarcie kabla sondy do masy lub jego rozlaczenie moze powodowac takie cos na zimnym silniku?
+ dla Ciebie
FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2012-01-07, 17:27
A w którym to miejscu masz włozoną sondę ? bo mniemam że po zmianie kol. na 4-2-1 sonda jest prawie za silnikiem. Jeśli tak jest to w tym przypadku powinieneś zamontować sondę podgrzewaną np. z matiza gdyż 1-przewodowa w tym miejscu nie będzie prawidłowo pracować.(za niska temperatura)
Popmean Grupa Łódzka Koordynator
Auto: Lanos
Imie: Michał Pomógł: 69 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3562 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-07, 18:07
Ale co steruje podgrzewaniem sondy? Podobno jezlei komputer nie ejst przystosowany do sondy podgrzewanej to nie mozna takiej montowac, po za tym znam conajmniej 4 osoby majace kolektor 4-2-1 i sonde zmaontowana tak jak ja i wszystko im dziala.
FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2012-01-07, 18:42
Popmean napisał/a:
Dodam ze plyn chlodniczy mocno jest pompowany do zbiorniczka wyrownawczego az robisie prawie piana:>
I znowu uszczelka pod głowicą
Popmean, ile jest Lanosów na PFD z 4-2-1 który ma podgrzewaną sondę Wszystkie mają na zwykłej i śmigają. Do tego BarSko ma na przelocie i nie słyszałem żeby miał takie problemy.
Popmean Grupa Łódzka Koordynator
Auto: Lanos
Imie: Michał Pomógł: 69 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3562 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-07, 18:50
Wlasnie to napisalem |
FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2012-01-07, 18:56
Jesteś 100% pewny że głowica była planowana
Popmean Grupa Łódzka Koordynator
Auto: Lanos
Imie: Michał Pomógł: 69 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3562 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-07, 18:58
wiesz no ja tego nie robilem oddalem auto do warsztatu ktory byl keidys ASO Daewoo
FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
maximus_15 Grupa Mazowiecka
Auto: Były 2 lanosy jest VAG & fiat 126p 80rok
Imie: Kamil Pomógł: 25 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 2676 Skąd: radom
Wysłany: 2012-01-07, 19:31
ale co by miało kopcenia na czarno do uszczelki... to ewidentnie bogata mieszanka... może coś nie podalczone... może zerwane połączenie sondy .. wtryski leja... uszkodzony czujnik tem. powietrza.. aha i mi kopcił jak miałem nieszczelność do map-sensora...
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2012-01-07, 20:39
maximus_15, OK miałem na myśli tą piane w zbiorniczku
Popmean Grupa Łódzka Koordynator
Auto: Lanos
Imie: Michał Pomógł: 69 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3562 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-07, 21:01
maximus_15, sprawdze ten kabel od sondy to najprawdopodobniejsze u mnie. Odpalilem go dzis na postoju i wskazowka od temp byla na 1/3 rozgrzania silnika a z nawiewow lecialo juz gorace powietrze.... hmmm
FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
jurkrzy Co ja tam wiem...
Auto: lanos 1,6 16V SX 1999r sedan Pomógł: 107 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 933 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-07, 21:02
sprawdziłeś kabel do sondy? jest OK? i jak inne pkt. ? sprawdzałeś?
Poszukuję wiązki do 2 x AirBag
Mój temat LPG: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=42716
Zrób coś dla innych..... Napisz co konkretnie ci pomogło.... (czyli jak naprawiłeś auto)
Popmean Grupa Łódzka Koordynator
Auto: Lanos
Imie: Michał Pomógł: 69 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3562 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-07, 21:06
Tak wszystkie odmy wezyki podcisnienia sprawdzilem. Jest ok. Kabel ciezko mi sprawdzic pod autem bo jest za niski jak stoi tak poprostu na asfalcie. Sprawdze to jutro. Silnik ogolnie pracuje rowno bez zadnych najmniejszych problemow...
FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
Szwedu Grupa Podkarpacka
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16v
Imie: Paweł Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 1599 Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-01-07, 22:53
Popmean, kopci Ci przy dodaniu gazu, czy przy schodzeniu z obrotow? masz taki objaw ze przy dodaniu gazu jest lekko zadlawiony i wtedy kopci? czy podczas stalego przyspieszania? mi jak wtryski podlewaly, to podczas jazdy bylo ok, ale np jak obroty spadalo do wolnych to schodzily do ok 500 i wtedy czarny dymek z wydechu po dodaniu gazu, oraz przy cofaniu byl problem, wyjmij liste wtryskowa i sprawdz, u mnie np podczas remontu gosc walna listewe wtryskowa gdzies na podloge i nawet przy zakladaniu nie wyczyscil, jak ja wyjalem to na tych malych dyszkach bylo tak jakby bloto i byly zapieczone, sprawdz jeszcze czy dobrze dziala Ci regulator cisnienia na listwie no i przedewszystkim sonda i map sensor