Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Czy ktos moze kupował i ma doświadczenia jesli chodzi o zakup auta z kratką - czyli homologacja na ciężarowe ? Pytam ponieważ dość często widzę na pierwszy rzut oka ładny egzemplarz - ale ma kratkę. Jak wygląda i czy jest potrzebna -zmiana na osobowy ? Mówie o takim który mimo ciężarowego wpisu jest zarejestrowany na 5 osób. Czy koszty utrzymania takiego auto są inne niż "osobowego" ? Dzięki za wszelkie sugestie.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Bourne [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-16, 18:20
przy przerejestrowaniu udajesz się na stacje diagnostyczną i proszisz o przegląd na zmianę homologacji czasem trzeba sie udać do aso w tej sprawie
[ Dodano: 2008-04-16, 19:21 ]
dokładnie tego nie wiem
monitor
Auto: Nubira 2.0 Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 40 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-04-19, 00:17
Więc dokładnie trzeba udać sie TYLKO do jednej stacji jesli ma ona uprawnienia do ściągania kratek i wystawiania odp dokumentów - oraz trzeba wykonać cały przegląd techniczny z wpisem co zostało zmienione - te dokumenty do rejestracji i po sprawie. Przegląd jest ważny jak zwykły - rok wbijany w dowód. To wszystko można zrobić na dokumentach poprzedniego właściciela aby nie płacić dwa razy za wydanie dowodu - wydają na pierwszy na nasze nazwisko z już zmienionym wpisem o "ciężarowości"
Xofer
Auto: Daewoo Leganza - Fiat Fiorino
Imie: Michał Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 223 Skąd: Ślesin
Wysłany: 2008-04-28, 19:27
Ja miełem Nubire z kratką i wszystko tak samo jak bez kratki. Żadnych opłat ani nic. Trzeba tylko dostosowac się do prędkości jakie obowiązują auta ciężarowe.
ja posiadam lanosa z kratką i nie wnosze żadnych większych opłat a czy masz stosować się do prędkości cięźarowych to bzdura totalna to co mam jeszce założyć tachgraf
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
monitor
Auto: Nubira 2.0 Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 40 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-04-29, 20:13
Nie musisz zakładać ale jeśli zmierzą Cię radarem lub nagrają jadąc za Tobą będziesz odpowiadał za przekroczenia jakbyś jechał ciężarówką.
Monitor ma racje. To jest auto ciężarowe i tak jest traktowane.
Bradley [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-30, 20:35
Rzeczywiscie nie wiem o czym mowicie. Tak sie sklada, ze brat ma auto z kratka i w dowodzie nie jest napisane samochod ciezarowy. Radze sprawdzic co macie wpisane. A co? Samochod osobowo-ciezarowy.
Xofer napisał/a:
Trzeba tylko dostosowac się do prędkości jakie obowiązują auta ciężarowe.
To pewnie tez masz prawo jazdy kategorii C na nubire i zainstalowany tachograf, a na granicach panstwa ustawiasz sie w kolejce z TIRami?
Cytat:
Polska Norma PN-89 S-02007 ISO 3833-1977
Pkt 1.1.7. samochód osobowo-ciężarowy – samochód przystosowany konstrukcyjnie do przewozu osób i małych ładunków. Dotyczy również pojazdów pochodnych od samochodów osobowych służących do przewozu ładunków jak np. „pic kup”. Nadwozie zamknięte, otwarte lub otwierane. Dach – stały, składany albo odejmowalny. Liczba miejsc siedzących – 1 lub więcej.
skuter
Auto: Nubira II Combi 2,0 2001 LPG
Imie: Paweł Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 189 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2008-05-01, 10:20
Przy zmianie z ciężarowego na osobowy:
1) Jedziesz do warsztatu gdzie zdemontują Ci kratkę - otrzymasz fakturę za tą czynność KONIECZNIE!!!- w praktyce demontujesz sam kratkę i jeśli masz znajomego prowadzącego warsztat to wystawi Ci fakturę powiedzmy na 30 zeta - jest to konieczne do badania technicznego
2) jedziesz na stację gdzie pokazujesz demontaż kratki, zainstalowane pasy dla 5 osób (jak były wcześniej to oki)
3) zostaje przeprowadzony tzw rozszerzony przegląd - pic na wodę - czyli robią dokładnie to samo co w przypadku osobowego samochodu + opis i wydruk co zostało zmienione itd. i dostajesz wyciąg ze świadectwa homologacji - cena tego to jak pamiętam coś ok. 250pln
4) z kwitem ze stacji diagnostycznej idziesz do wydziału komunikacji gdzie w dowodzie ( a raczej musisz wyrobić nowy dowód) wpisują ze masz autko osobowe.
I jedna z najważniejszych rzeczy: Musisz mieć od poprzedniego właściciela zaświadczenie o prowadzeniu działalności i że ten samochód właśnie do tego służył
Moja rada z autopsji: jak kupisz auto to zmień status auta zanim go przerejestrujesz na siebie bo będziesz 2 razy płacił za dowód.
Przechodziłem pół roku temu tą ścieżkę wiec sie orientuję. Tylko ze ja sie z lekka nachodziłem bo nie wiedziałem jaka jest kolejność demontażu, homologacji itd. Pozdrawiam
Lani był OK! Nuba spełniła moje oczekiwania! Jest też Vectra 1.9 CDTI Wagon