X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[EVANDA]Szarpanie na wolnych obrotach

Autor Wiadomość
PARADAJCA

Auto: EVANDA
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-01-28, 16:04   [EVANDA]Szarpanie na wolnych obrotach

Witam mam evandę silnik ten sam co w leganzie 2.0. Samochód szarpie mi na wolnych obrotach gdy jadę na 1 czy 2 biegu na benzynie i LPG to samo(jak nie dodam gazu to cały szarpie dość silnie). Zrobiłem remont silnika wymieniłem blok(kompletny tłoki +wał) na nowy wyremontowałem głowicę ale dalej to samo. Oczywiście pali się check engine. Pojechałem do ASO na komputer powiedzieli że mam do wymiany katalizator i jest zła recyrkulacja spalin. Zaślepiłem więc zawór EGR ale szarpie dalej jedynie mniej pali. Czy szarpanie może być winą katalizatora? czy może jakaś inna część przepustnica czy coś? proszę o jakieś sugestie bo już zgłupiałem a jest to denerwująca usterka. np. na biegu wstecznym żeby ruszyć muszę dodać gazu bo samym sprzęgłem prawie nie da rady bo samochód dławi się :beczy: proszę o sugestie...
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr
Pomógł: 73 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1103
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-01-28, 16:28   

1) oczywiscie zakladamy ze takie blahostki jak Kable WN i Swiece byly zmieniane ?
2) sondy lambda przebadane ? podmieniane ?
3) co do kata to wytnij go i po sprawie ;]



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
huta
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-29, 11:32   

ile auto ma przebiegu?? Jak robiłeś remont to sądzę, że brał ci olej i to w dużych ilościach. Jak długo jeżdzisz na lpg?? Jak masz długo lpg to katalizator nadaje się tylko do recyklingu. Odpowiadając na Twoje pytanie: szarpanie może być spowodowanie przytkanym katalizatorem. Nie wiem jak w chevrolecie ale w daewoo można sprawdzić błędy spinaczem zwierając styki A i B:) Bez dokładnej nazwy błędu nie będę w stanie pomóc.
Aha ostatnie ważne pytanie: czy czujesz szarpanie podczas przyspieszania?? jeżeli tak to celowałbym w cewkę ale to już takie gdybanie.
 
 
PARADAJCA

Auto: EVANDA
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-01-30, 12:06   

Tak owszem szarpanie czuję też przy przyspieszaniu ale tylko na początku jak dodaje gazu, samochód kupiłem używany licznik był cofany więc mógł mieć około 300tys przelotu. Na gazie jeździł od nowości, remont zrobiłem bo brał dużo oleju. Przewody i świece są prawie nowe dopiero 10tys km zrobiły i po ich wymianie też szarpało :niewiem: Na komputerze wyszedł błąd recyrkulacji spalin, i sondla lambda katalizatora dokładnie :szok:
Ps. No i mam wrażenie jakby silnik nie pracował równo na wszystkich garach(cylindrach) może to rzeczywiście cewka zapłonowa? bo na zimnym silniku jest dobrze jak się rozgrzeje to zaczyna wariować jak go kupiłem to tego nie było problem pojawił się po około 20 tys przebiegu :wgłowe:
 
 
huta
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-30, 15:02   

Rozumiem,że na zimnym silniku wszystko jest ok?
Cytat:
Na komputerze wyszedł błąd recyrkulacji spalin, i sondla lambda katalizatora dokładnie :szok:
-sądze że masz 2 sondy lambda: jedną przed i drugą za katalizatorem. Przyczyny szukałbym tutaj. Albo sonda już padła(ta za katalizatorem) albo coś z katalizatorem. Sądząc po przebiegu, obecności lpg oraz wcześniejszej konsumpcji oleju, katalizator nadaje się prawdopodobnie do wymiany.:P Ale najpierw odepnij + klemę od akumulatora i zostaw tak samochód na około 30 min. Komputer się zresetuje, może to pomoże. Po podpięciu klemy z powrotem odpal auto(najlepiej na benzynie) i niech chodzi sobie aż silnik się zagrzeje do normalnej temperatury. Jak się zagrzeje to spróbuj się przejechac i napisz czy coś pomogło??
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
PARADAJCA

Auto: EVANDA
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-02-02, 13:05   ???

Więc tak na komputerze kod błędu P0420 - Catalist System Below Efficiency ( system katalizacji poniżej efektywności) . Pierwsza sonda lambda śmiga bez zarzutu druga ma te same wartości co pierwsza czyli też bez zarzutu. Przygotowuje się do zmiany katalizatora bo to jedyny możliwy punkt. Wcześniej palił się też błąd P0401 - czyli egr po zaślepieniu zniknął.

ps, Podobno zaślepianie EGR skutkuje szybszym przepalaniem katalizatora czy to prawda? :beczy:
 
 
PARADAJCA

Auto: EVANDA
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-02-27, 15:49   

:myśli:
 
 
PARADAJCA

Auto: EVANDA
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-03-06, 10:18   

Więc tak, wymieniłem nowy katalizator tamten był pęknięty, nowy egr, ale dalej szarpie i na benzynie i na gazie :beczy: teraz to już chyba przepustnice muszę wyczyścić to chyba ostatnia część wspólna z układem benzyny i gazu :myśli:
 
 
kisiel103
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-06, 13:18   

Przy takim przebiegu to przepustnica napewno wymaga czyszczenia :D Nie wiem jak jest w Evandzie ale w Lanosach praktycznie po 150tys km przepustnica nadaje sie do wyczyszczenia. Powiedz jeszcze jedno: szarpie Ci i dlawi się zarowno jak jest zimny silnik i tak samo jak jest cieply?? Ja niedawno mialem podobny problem przy Lanosie, tez mi sie dlawil i szarpal jak byl zimny silnik - okazalo sie ze byl walniety czujnik temperatury powietrza :P Check tez nic mi nie wyswietlal, wiec jesli dlawi Ci sie tylko na zimnym silniku to sprawdz ten czujnik :D
 
 
Michael

Auto: Daewoo Espero 1,8 CD
Imie: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 110
Skąd: SLU
Wysłany: 2012-03-06, 14:24   

U mnie objawy były takie:
- Na zimnym silniku prawie nie szarpało
- Na ciepłym szarpało jak sam skur...
- Szarpało tylko i wyłącznie przy dodawaniu gazu. Przy jednostajnej prędkości auto się nie dławiło.

Powodem była cewka. Wymieniłem oczywiście wraz z przewodam, bo też były stare i iskry pokazywały się wszędzie tylko nie tam gdzie miały.



Daewoo Espero 1,8 CD, 1999, benzyna+LPG
 
 
PARADAJCA

Auto: EVANDA
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-03-09, 07:12   

szarpie na zimnym i na ciepłym na benzynie i gazie, po remoncie silnika po wymianie cewki kabli, silniczka krokowego, katalizatora, zero błędów chceck już nie ma, ale dalej SZARPIE! szarpanie tylko pzy jeżdzie bez dodawania gazu i przy jego dodawaniu z wolniejszych prędkości, jeżdżę na taxi od kilku lat i wiem że to nie jest normalne szarpanie, bo uczucie jest takie jakby ktoś rozrywał samochód.... przypowniało mi się że jakiś czas temu odpadła mi rura przy 1 tłumiku tym za katalizatorem, więc zamiast tłumika wstawiłem rurę z mniejszą średnicą.... samochód od tego chyba bardziej zamulony i chyba po tym zabiegu właśnie zaczął szarpać czy to możliwe?????????????? :beczy: dziś jadę przyspawać tamtem stary tłumik dam znać czy przestało szarpać :szok:
 
 
PARADAJCA

Auto: EVANDA
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-03-12, 11:51   

Nie wymieniałem tej rury bo była ok. Nie pali się check, Samochód pali po mieście 17,2 litra gazu na sto benzyny podobnie. Wrażenie jakby nie chodził na jednym garze oraz troszke przymulony, i często szarpie samochodem(na benzynie i gazie) jak się jedzie na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu. Świece przewody cewka i silniczek krokowy wymienione. Nie wiem co się dzieje. :niewiem:
 
 
PARADAJCA

Auto: EVANDA
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-05-27, 11:49   

Wiem już od czego występowało te szarpanie. Zapchany układ wydechowy spowodował tę sytuację. A w ostatnim czasie problem tak się nasilił że nieprzepuszczane były spaliny przez tłumik, spaliny wracały do katalizatora i samochód się dusił. Temperatura była tak silna że wypaliła katalizator, a katalizator emitował tak dużym ciepłem że przetopił plastikową osłonkę silnika, cud że samochód się nie zapalił(osłona stopiła się jak ser) :szok: Oliwy do ognia dało zaślepienie zaworu EGR które spowodowało tak wysoką temperaturę w kacie i zwiększyło szarpanie(kat się rozleciał a jego części jeszcze bardziej zapchały tłumiki- normalnie z wydechu wylatują kawałki kata.). Diagnoza była już pewna- zapchany układ wydechowy- gdy strumień wysokiej temperatury przetopił osłonę silnika znajdującą się pod katalizatorem. Woli ścisłości koszta, katalizator 320zł, tłumik końcowy 730zł, tłumik środkowy 350zł, tłumik początkowy 700zł + robocizna. Same części 2100zł. Dla niewtajemniczonych odradzam zaślepianie egr w samochodach benzynowych, i różne modyfikacje z układem wydechowym bo może skończyć się to tak jak u mnie :stop:
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt