Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2012-02-06, 13:37 [Matiz] Po wymianie termostatu, check engine i brak temperat
Witam.
Tydzień temu odebrałem auto z naprawy.
Matiz chodzi na gazie sekwencyjnym
Cieknacy kolektor został oddany do renowacji, wymienione zalane czesci przy rozrzadzie i wymieniony termostat na nowy.
Problem jest taki, ze raz na powiedzmy 3 uruchomienia silnika po 1-2 km jazdy zapala sie check i samochod zaczyna sie jakby dlawic, robi sie mulowaty, przy czym wskazowka temperatury lezy jak martwa, a z nawiewów leci letnie powietrze.
Zdarza sie ze matiz zgaśnie na skrzyzowaniu i musze go dosc dlugo piłować aby odpalic, ewentualnie zepchnac na górke, zeby na biegu go uruchomic.
Ale taka sytuacja jak wspomnialem wczesniej zdarza sie raz na 2-3 uruchomienia, czasem jest to notoryczne, czasem odpuszcza.
W momencie kiedy check sie nie zapali, samochod chodzi prawidlowo, nagrzewa sie, wskazowka temperatury idzie powoli bo powoli - do gory (przy tych mrozach to normalne, ale zaslonilem rowniez chlodnice zeby szybciej sie nagrzewal), nie gasnie, ma moc i leci cieple powietrze.
Czy to moze byc wina jakiegos czujnika ? Lub braku styku gdzies w jakiejs kostce ?
Najpierw sprawdź kody błędów. CHECK zapala się w trakcie dławienia/ przerywania pracy?
Kable/świece był wymieniane?
Gaśnie Ci na gazie czy benzynie?
Sprawdź również termostat czy nie wsadzili Ci jakiegoś wadliwego.
Czyli wskaźnik raz się unosi, raz nie tak? Dotknij rury która idzie do chłodnicy od termostatu w trakcie pracy zimnego silnika. Zanim wskazówka dojdzie do "11:55" rura ma być zimna.
Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia części w aparacie zapłonowym. Wyczyść rozdzielacz zapłonu i wyjmij palec czyszcząc go. Potem będziesz miał dwie osłony, plastikową i aluminiową, tam też przeczyść delikatnie benzyną ekstrakcyjną.
Miałeś takie problemy przed wymianą termostatu u mechanika?
Zalane części przy rozrządzie czyli? Mówisz o samym rozrządzie np pasek czy inne wewnątrz silnika?
Płynu nie brakuje? Układ odpowietrzony?
kizzou [Usunięty]
Wysłany: 2012-02-06, 14:10
Kody błędów sprawdzę wieczorem.
Kable wymieniane rok temu, świece też - NGK.
Gaśnie i na gazie i na benzynie, w zależności od tego jak bardzo silnik się nagrzeje i czy przełączy sie na gaz.
Termostat jest raczej sprawny, mam zaufanie do mojego mechanika, ale slyszalem ze trafiaja sie wadliwe.
Wskaźnik unosi sie kiedy nie zapala sie check, kiedy sie zapala - leży.
Matiz nie jest garażowany, stoi pod blokiem, wiec po mroźnej nocy, kiedy jest -20'C ciężko mu sie nagrzac przy 8 km jazdy ktore mam do pracy, przy zaslonietej chlodnicy, kiedy nie pali sie check temperatura potrafi dojsc do kreski tej "ok godz 10:00".
Zalane części przy rozrzadzie - pasek, i nie wiem co dokladnie tam jeszcze bylo , w kazdym razie jakies czesci, ktore po zalaniu nie nadawaly sie do dalszej eksploatacji - rolka chyba, nie wiem czy napinacz. czy w ogole cos takiego tam jest, nie orientuje sie.
Plynu nie brakuje i na pewno uklad odpowietrzony i szczelny.
Jezeli chodzi o czysczenie rozdzielacza zaplonu, przede wszystkim nie mam pojecia jak sie za to zabrac, pozatym nie wiem czy cokolwiek było tam ruszane i czy tam rzeczywiscie moglby lezec problem.
Przed wymiana nie bylo na pewno problemu z checkiem, temperatura podnosila sie zawsze, opornie przy mrozach, ale to normalne.
Musisz być uparty i sprawdzić ten termostat. W ciągu 8km jazdy powinien Ci się w 100% rozgrzać silnik
W takim razie mechanik spaprał robotę, coś zrobił nie tak. W tym przypadku stawiam na termostat.
Sprawdź wieczorem kody
Czyli przed naprawą, checka nie było i nie było wariacji z autem typu gaśnięcie, trudności z odpalaniem?
Temperatura powinna iść w górę bez pomocy kartonów. Sprawny termostat nie potrzebuje takich wynalazków za chłodnicą.
Jeśli masz do niego zaufanie to wróć do niego i opowiedz o wszystkim.
Ostatnio zmieniony przez wojak 2012-02-06, 14:19, w całości zmieniany 3 razy
kizzou [Usunięty]
Wysłany: 2012-02-06, 14:16
Sprawdze to w takim razie, dzieki za szybkie i rzeczowe odpowiedzi.
Dam znac co z tematem za jakiś czas.
pozdrawiam
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
kizzou [Usunięty]
Wysłany: 2012-02-09, 15:06
Obserwuje zachowanie samochodu 3 dni, problem z check engine poki co sie nie pojawil ani razu od mojego ostatniego postu, samochod w miare cieplejszej pogody zachowuje sie lepiej.. szybciej sie nagrzewa, lepiej chodzi, nie gaśnie.
Nie wiem jak to interpretować ...