Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Lanos 1.6 16v
Imie: Mikołaj Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 271 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-02-16, 10:41 [Lanos] zimowe opony i problemy z nimi zwiazane
witam
pacjetn: lanos 1.6 16v
stan zdrowia : sredni
objawy: slizganie sie po ulicy w czasie jak tylko spadnie troche sniegu
otóż mam laniego jak powyżej jest on obniżony i usztywniony na diagnostyce sprawdzane zawieszenie amortyzatory sprawne nic nie stuka nic nie puka a jednak jak tylko spadnie troche sniegu ... 30km/h zakret i auto zamiast skrecac leci prosto .. w ogole tak jak bym nie skrecal przednia osia .. nie hamuje w zakrecie bo kto o zdrowych zmyslach bierze zakret 30km/h a jednak ostatnia przygoda nieopodal doliny 3 stawów w katowicach kosztowała mnie pogiete 2 felgi i lewy wachacz bo ani sie spostrzeglem przy wspomnianych 30km na godzine wylądowalem na krawezniku
w lecie autko sprawuje sie nadwyraz super trzyma sie drogi jak przyklejony kazdy zakret biore sobie jak chce ale wystarczy ze troche spadnie sniegu deszczu itp to 30km/h i auto lata jak szmata
zmienialem opony na zimowe bo mam 2 komplety jeden na alusach 15" drugi ziomowy na stalówkach 14"
ma ktoś jakąs koncepcje dlaczego dzieje sie tak a nie inaczej
p.s dodam jeszcze to ze jak autem faktycznie chce sie "pobawic" na pustym placu wejsc w zakret zeby mi dupe zarzuciło .. to nie da rady skrecam reczny i auto leci prosto .. tak jak bym juz w samym wejscu .. skrecaniu kierownica blokowal wszystkie kola i auto wiadomo wtedy leci jak chce a jeszcze jak mialem tico to moglem nim krecic takie bączki ze głowa mała
cos jest nie halo z autem pytanie tylko co
Masz problem z komputerem napisz zadzwoń !! serwis pc miki do usług 698-190-225
Chyba lepiej po prostu napisać nazwę opon bo zdjęcie z boku nic nie daje. Co do jazdy dziś sam próbowałem zimówki z 2006roku continentale i ciężko na nich wyrzucić tył chyba że na ręcznym. Więc albo tamte opony to jakieś szmelce typu kormoran lub chinole dlatego nie trzymają na śniegu dobrze.
Wiek opon ma też duże znaczenie Panuje opinia, że max 5 letnie
mikiziko
Auto: Lanos 1.6 16v
Imie: Mikołaj Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 271 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-02-17, 13:04
z tego co wyczytałem to pisze ze to opony marki VIKING WINTER NORWAY
na oponkach sie kompletnie nie znam tak że byłby wdzieczny na co ten szajs zmienic
p.s przy 120km/h czuje jak mi drży kierownica to też może byc wina opon czy wyważenia koła ostatni czasy miałem skasowane 2 felgi i wachacz tak ze troche tam panowie majstrowie mogli pomieszać
Masz problem z komputerem napisz zadzwoń !! serwis pc miki do usług 698-190-225
mikiziko, to są opony kierunkowe , może masz odwrotnie załozone
1. Sprawdź oznaczenie na oponie czy strzałka jest w dobrą stronę .
2. Dot 2407 czyli połowa roku 2007 , nie są za młode .
3. Viking nie jest jakaś górno półkowa produkcja
4. sprawdź jeszcze grubość bieżnika
mikiziko napisał/a:
przy 120km/h czuje jak mi drży kierownica to też może byc wina opon czy wyważenia koła
Od tego możesz zacząć .
mikiziko napisał/a:
ostatni czasy miałem skasowane 2 felgi i wachacz tak ze troche tam panowie majstrowie mogli pomieszać
Felgi wymieniałes czy prostowałeś Wyważane były potem
mikiziko
Auto: Lanos 1.6 16v
Imie: Mikołaj Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 271 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-02-17, 13:30
mechanik stwierdzil ze nie nadaja sie do prostowania
wiec wymienil na nowe a te bicie to sobie zalatwie dzisiaj bo pewnie ten ciezarek mi wylecial z prawego kola jesli tak to wystarczy wyważyc i po problemie
a co do opon to zachowuja sie one tak :
pod górke na sniegu .. nie daja rady ..
w zaspie czy na oblodzonej drodze auto slizga sie jak chce
nie trzeba nic chamowac auto leci prosto
co do driftu to tak jak pisalem za zadne skarby nie da sie ogarnac
a na codzien chce poruszac sie i miec pewnosc ze nie skoncze w rowie
te oponki sa na 14 calówkach i tak bym je wymieniał pytanie panowie na co ..
i czy np nie warto by bylo kupic od razu felg 15 stalowych i na nie opony 15 cali
bo aluski wlasnie mam w tym wiekszym rozmiarze i powiem szczerze auto nieco wyzej jest a to mi tez juz troche doskwiera że jest gleba az taka ze lewarkiem ciezko podniesc fure
p.s zdjecia pochodza z prawego tylniego kola i strzałka rotacji jest do tylu ----> ... to znaczy ze dobrze czy ze zle ..
Masz problem z komputerem napisz zadzwoń !! serwis pc miki do usług 698-190-225
Auto: Poszedł w pizdu Pomógł: 34 razy Dołączył: 08 Lis 2011 Posty: 428
Wysłany: 2012-02-17, 13:48
Skoro jest do tyłu to się nie zgadza.
Grot strzałki ma być skierowany taka jak kręci się koło. Jeśli na zdjęciu jest prawe tylne koło to masz odwrotnie założone.
Ostatnio zmieniony przez Quattro 2012-02-17, 13:50, w całości zmieniany 1 raz
Gość
Wysłany: 2012-02-17, 13:50
mikiziko napisał/a:
no to rotacja sie zgadza w takim razie
No własnie nie . strzałki mają być do przodu w kierunku jazdy .
Wysłałem ci linka , poczytaj o oznaczeniach opon .
mikiziko
Auto: Lanos 1.6 16v
Imie: Mikołaj Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 271 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-02-17, 14:03
no ale to jest PRAWE TYLNIE KOLO
i ta strzałka jest w prawo czyli w kierunku jazdy ...
musiałem sie przejedzonych w poprzednim poście
co do bieżnika to jest go jeszcze troche aczkolwiek szału nie ma ta kostka która wyznacza zurzucie jeszcze jest głeboko ale to tylko 4-5 mm jak na moje oko
Masz problem z komputerem napisz zadzwoń !! serwis pc miki do usług 698-190-225