Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2012-02-18, 10:43 [Tico] Wycieki oleju w okolicach pompki paliwa
Witam
Mam problem, kupiłem tico z LPG, samochód od zakupu nie chciał pracować na benzynie, mimo to że właściciel mówil ze jest nowa pompka paliwa, wygląda na nową, ale ktoś do jej złożenia użył duzej ilośći czerwonego sylikonu.
Kumpel złozył mi od nowa pompke (już bez tego sylikonu) benzyna zaczeła wychodzić za pompki, samochód zaczynał pracować na benzynie ale w okolicach tej pompki wywala mi olej, silnik wygląda na zarzygany olejem( w miejscu poniżej pompki paliwa), wydaje mi się że benzyna też poszła do oleju w silniku Bo na bagnecie jest jakby więcej rzadkiego oleju, czuć benzyną.
Czy pompka paliwa ma jakiś wpływ na wywalanie oleju? Membramki?
Prosze o jakieś rady bo muszę zrobić Tico żeby zaczeło pracować tez na benzynie i zeby nie wywalało oleju. Kupić nową pompke paliwa w sensie używke w idealnym stanie? Bo mam taką możliwość odkupu od kumpla.
Czy może być to związane z gaznikiem? Ale bardziej chyba wygląda że to w okolicach pompki paliwa.
Temat wałkowany poleciała membrana w pompie paliwa ogólnie nie wpływa to na prace silnika ale szybko bedzie ci sie olej kończył najlepiej nie jeździć wymień pompe i bedzie ok
Clubnoise dzięki za fachową odpowiedź. Ale czy przez tą membrame olej może wydostawać się na zewnątrz czy benzyna może miesziać się w silniku też z olejem? Czy to mieszanie benzyny z olejem jest też spowodowane uszkodzoną membramą?
Teoretycznie nie i zgadza sie bo teraz jak odpalasz auto to pluje olejem i miesza sie z benzyną a raczej nie ma to związku z gażnikiem ale lepiej nie odpalac auta dopóki nie wymienisz pompe
Furio Silver
Tomcik12
Auto: Tico
Imie: Tomek Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 162 Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-02-18, 12:24
ja jak mialem pompke bez tej dziury ktora olej uchodzi to mi silnik dusilo i autem szarpalo itp.. wymien to kolego, niedroga czesc na allegro roboty na 5 minut w garazu a auto bedzie lepiej chodzic
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
snajki30
Auto: Szalone lekko zardzewiale Espero 1,8 Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 594
Wysłany: 2012-02-19, 12:08
I nie kupuj jakies uzywki nowa pompka okolo 50 zl z przesylka w komplecie sa uszczelki, jak kolega tomcik12 zauwazyl kilka minut pracy no moze nie 5
Tomcik12
Auto: Tico
Imie: Tomek Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 162 Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-02-19, 16:38
snajki30, wystarczy odkrecic dwie sruby i odpiac dwa wezyki. w miejsce starej pompki dac nowa, przykrecic i juz. 5 minut i ani chwili dluzej!
ja w swoim zamontowalem najtansza chinszczyzne ale wazne ze dziala poprawnie :-)
Skoro Kolega kupił sobie tico z gazem to chyba lepiej niech da te 80zł za oryginał GM pompki niż ma dawać te 40-50 za podróby. Oryginał wytrzyma użytkowanie na gazie a tania pompka moze paść za jakiś czas. I co to za oszczędność wielce 30zł a ma się gwarancję jakości części. ja już się nauczyłem by nie dziadować i nie kupować badziewia taniego.Bo to pozorna oszczędność.A wymiana jak się ma klucze nasadkowe prosta sprawa.Po co płacić za mechanika.
Dzisiaj obadałem sprawe mojej pomki i co się okazało, zaniepokoił mnie drut którym jest przymocowana.
Pompka przykręcana jest na dwóch śrubach i jedna z nich ma zerwane gwinty, pompka trzyma się na jednej śrubie która dociska ją z jednej strony i wydaje mi się że olej który wywala pod pompke bieze się właśnie przez to niedociągnięcie, czy to możliwe?
Wszystko poniezej pomki zawalone jest olejem.
Na zdjęciu zaznaczyłem strzałką śrubę która wogole nie trzyma pompki, co byście radzili z tym zrobić, próbować przegwintować na większą średnicę czy jakiś lepszy pomysł?
Przez to może wywalać olej na zewnątrz?
A przez uszkodzone membramki miesza dodatkowo olej z benzyną?
Dobrze myślę?
Musze jakoś przymocować dobrze tą pompke bo jedna strona jest nie dociśnięta.
Niestety srubki 9 nie dostałem więc juz nie wiem czy jest sens gwintować z 8 na 10 bo to już duża różnica w srednicy.
Ale zastanawia mnie bardzo, jeżeli mam uszkodzoną pompke paliwa (membramy czy cos innego w srodku) lub nie jest ona dokrecona czyli odstaje przy tej uszczelce to czy olej ma prawo wylewać się ?
Czy wogole jest tam olej w okolicach pompki?
jest tam olej mi ponad pół litra spierdzieliło jak odkręcałem przy ciepłym silniku kiedy olej był chyba jeszcze w górze dlatego lepiej na zimnym sie z tym bawić jak nie to olej trzeba dolać
No i mam problem, wymieniłem pompke paliwa która jest na 100% dobra a Tico dalej nie chce chodzić na benzynie, po sciągnięciu weżyka, paliwo bardzo ładnie leci.
Czasami zdarzy się tak że silnik pracuje na benzynie parenascie sekund jak go trzymam na gazie po czym zgaśnie ale przez wydech ciągle wywala olej (śmiedzi olejem i dymi z wydechu)
Na gazie pracuje normalnie.
Kto ma jakiś pomysł? bo dalej nie zapale go na benzynie a jeżeli później zacznie pracować na benzynie to bieże olej i wywala przez wydech po czym zgaśnie
Jeszcze rzucił mi się w oczy zaworek który jest pod elektrozaworem pomki paliwa, można go przekręcać, ale nie było żadnej różnicy. Jakie ma on zadanie? ( chodzi mi o to ręczne przekręcanie pod elektro zaworem)
[ Dodano: 2012-03-02, 11:56 ]
NO i niestety tico już nie pali nawet na gazie :/ na benzynie też nie. W oleju jest dużo benzyny (olej bardzo rzadki)
Wykręciłem wszystkie świece, ruszyłem rozrusznikiem i z pierwszego cylindra wywala , sika mocno paliwem, z pozostałych nie.
Czy mogł się zatrzeć silnik? Co to może być?
Wczesniej po przełączeniu na benzyne dymił olejem ale nic się nie tłukło