X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Matiz] kiedy regulwoac zawory?

Autor Wiadomość
menelki

Auto: Matiz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 228
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2012-02-19, 20:30   [Matiz] kiedy regulwoac zawory?

Witam.

Powiedzcie mi kiedy właściwie regulować zawory?
Wg. książki ma być co 20 000km, ( przy gazie nawet częściej).
Pytam ponieważ byłem ostatnio u mechanika spytac o wolny termin (wymiana łożyska się szykuje)i pytałem się go o regulacje zaworów a moim matizie.
Powiedział zebym go zapalił , posłuchał go i mówi, że chodzi bardzo cicho, nic nie klepie i nie stuka pod maską.

Więc jak to jest?
Musi być "odgłos" spod maski żeby regulować, czy kategorycznie co 20 000 nawet jeśli jest cicho pod maską?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 1750
Wysłany: 2012-02-19, 20:33   

Co 20 000 dokładnie, z gazem można częściej.

Na słuch to powiedz mu, że może sobie teściową na wysokich obrotach brać / posłuchać...

Co 20 000, wtedy nic się nie dzieje...

Zbyt duży lub za mały wpływa niekorzystnie na trwałość silnika i prawidłową pracę. Duże luzy powodują dodatkowy metaliczny hałas i przyspieszone zużycie zaworów, krzywek wałka rozrządu i dźwigienek. Natomiast zbyt mały luz lub jego brak może doprowadzić do niepełnego zamykania zaworu i spadku ciśnienia, w komorze spalania.

Nadal ufasz swojemu mechanikowi?

Po to jest książka, by się do niej stosować!


POZDRAWIAM
 
 
adario38
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-19, 21:00   

Wszystko ok,za maly zle,za duzy tez zle.Ale luz zaworowy sam sie nigdy nie zmniejsza-sam moze jedynie sie powiekszyc.
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 1750
Wysłany: 2012-02-19, 21:04   

Jak paterak jeden z drugim ustawi źle, to co? Nie może być za mały?
 
 
adario38
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-19, 21:10   

Jak specjalnie ustawi za maly-to bedzie za maly.Mi chodzilo o to ,ze wraz z przebiegiem od regulacj luz sam sie minimalnie zwieksza a nie zmniejsza.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 1750
Wysłany: 2012-02-19, 21:13   

adario38 napisał/a:
Jak specjalnie ustawi za maly-to bedzie za maly.Mi chodzilo o to ,ze wraz z przebiegiem od regulacj luz sam sie minimalnie zwieksza a nie zmniejsza.


A mi chodziło o to:

Jak paterak jeden z drugim ustawi źle, to co? Nie może być za mały?

A widać, że takich osłów nie brakuje i wszystkiego można się spodziewać!

DAREK :piwo:
 
 
adario38
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-19, 21:18   

Jedz do takiego co ustawi dobrze i juz.Omijaj partaczy :piwo:
 
 
menelki

Auto: Matiz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 228
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2012-02-19, 22:29   

Wiecie co...
ja generalnie nie mogę narzekać na mechanika.
Tyle, że wiadomo jak to jest z teorią - ze czasem nie pasuje do praktyki.
Wiem, że luz się sam od siebie nie zmniejszy.
Ale moja inżynierska dusza zawsze szuka wytłumaczenia na pytanie - dlaczego tak a nie inaczej? ;)

Także wolę się spytać.
A ogólnie, t kusi mnie żeby się samemu do tego zabrać,ale fakt że nigdy tego nie robiłęm sprawia, że troche obawiam sie eksperymentów w tej dziedzinie, gdzie jeden nieostrożny ruch i silnik pojdzie w niepamięć.

A tak szczerze, to ja akurat lubie wiedzieć co mechanik ma zrobić, lub co robi. ciekawi mnie to jak robi, więc nie mam oporów później wykorzystywać i poszerzać swoją wiedzę na ten temat.

Choć z mechaniką samochodową zdecydowanie nie mam zawodowego kontaktu.
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 1750
Wysłany: 2012-02-19, 22:31   

Nie narzekasz na mechanika, ale widać, że ma pojęcie jak koza na trawie.

Na słuch, to już muszą klepać jak oszalałe by je regulować?


Po co kombinować???

Jak jest wyraźnie napisane co 20 000 to co 20 000 koniec kropka.

Rozrządu paska też nie wymieniać? Czekać aż zacznie klekotać i się zerwie?
 
 
menelki

Auto: Matiz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 228
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2012-02-21, 08:23   

To umawiam się na regulację zaworów bez dwóch zdań.

Dzięki za wasze sugestie i wyjaśnienia.
 
 
menelki

Auto: Matiz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 228
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2012-03-01, 22:40   

Cześć.

Zawory wyregulowane.
Mechanik powiedział, że z wszystkich zaworów ( ssących i wydechowych) żaden nie trzymał parametrów.
Zawory były generalnie za ciasne.

Poprzedni problem z gaśnięciem na zimnym został wyeliminowany i teraz jest OK.
Auto ma też ciut więcej mocy na zimnym silniku.
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 1750
Wysłany: 2012-03-01, 22:48   

A co mówiłem ??

Teraz zapisz sobie kiedy były regulowane, przy jakim przebiegu i za 20 000 weryfikacja.



POZDRAWIAM!
 
 
Artur23
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-02, 07:29   

A ile może kosztuje regulacja zaworów ?? ?
 
 
menelki

Auto: Matiz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 228
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2012-03-02, 09:51   

Ja płaciłem 50 zł, z tym że mechanik mówił ze moje były tak rozregulowane, że trochę czasu mu zajęło poprawne ustawienie wszystkich zaworów.
 
 
krzysiekz_
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-02, 09:59   

50zł za regulacje zaworów, o zgrozo... Dobrze, że niektórzy potrafią sobie z tym radzić sami.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt