X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Tico] wymiana oleju

Autor Wiadomość
Nortonn
the road to freedom...

Auto: Mercedes 190E
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 124
Skąd: EL
Wysłany: 2008-04-21, 10:49   [Tico] wymiana oleju

Witam!
W najbliższym czasie muszę wymienić olej - jaki polecacie?
Poprzedni właściciel twierdzi, że jeździł na Mobil 1 0W40 i na tym nie oszczędzał. Smarowanie silnika rzecz ważna...

Jakie filtry wymienić wraz z olejem?

Pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6281
Skąd: Miechów
Wysłany: 2008-04-21, 11:03   

Jeśli oleju nie bierze to możesz lać taki jaki był.
A filtry to standardzik: oleju, powietrza, paliwa.



 
 
Nortonn
the road to freedom...

Auto: Mercedes 190E
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 124
Skąd: EL
Wysłany: 2008-04-21, 11:10   

Poziom oleju w silniku jest odpowiedni. Podobno był wymieniany rok temu i w tym czasie nie był dolewany. Zakładam więc, że jest ok.

Filtry - polecasz jakąś firmę czy kupić to co się trafi?
Jakie ceny?

Pozdrawiam
 
 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6281
Skąd: Miechów
Wysłany: 2008-04-21, 11:12   

Podobno najlepszy Sędziszów ;d ale nie wiem bo ja do swojego kupuję oplowskie.
Lepiej wybrać coś markowego, to nie są duże kwoty.



 
 
Nortonn
the road to freedom...

Auto: Mercedes 190E
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 124
Skąd: EL
Wysłany: 2008-04-21, 11:15   

Ok, dzięki za odpowiedź.

Jeszcze pytanie o świece... kiedy powinno się je wymienić i jakie są objawy gdy są uszkodzone?

Pozdrawiam
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6281
Skąd: Miechów
Wysłany: 2008-04-21, 11:17   

Świece moga być każde byle nie Iskry ;d Ja stosuję NGK. Też warto wymienić. Jak świeca jest uszkodzona to silnik nie pracuje równo.



 
 
Nortonn
the road to freedom...

Auto: Mercedes 190E
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 124
Skąd: EL
Wysłany: 2008-04-21, 11:26   

ok, z tych najważniejszych spraw, które niedługo trzeba zrobić (dotyczące silnika) to chyba wymieniłem...

niedługo może mi paść prawe łożysko (przód) jaki będzie objaw zgonu?
również gumy przy wahaczu robią się spraciałe...
 
 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6281
Skąd: Miechów
Wysłany: 2008-04-21, 11:41   

Z najważniejszych to jeszcze pomyśl nad rozrządem.



 
 
madmaxIII

Auto: Leganza CDX
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 22
Wysłany: 2008-04-21, 11:44   

mam tico od 10 lat 97 r i dopiero od dwoch lat jezdze na polsyntetyku a przedtem na syntetyku / rozne firmy zalezy co mieli w serwisie, a pozniej sam wymienialem/

teraz jezdze na fuschu jest dosc dobry i starcza od wymiany do wymiany / co 10 tys km/ odpukac ale do tej pory niemialem ,zadnych klopotow z silnikiem /168 tys km przebiegu / :)

swiece wymienia sie co 20 tys km , moga byc NGK ale tez bosch lub iskry

a filtry sie wymienia razem z olejem /powietrza i oleju / a paliwa co 20 tys
filtr oleju - MANN jedne z lepszych

ps jak lozyska padaja to zaczyna byc glosno - szumienie podczas jazdy wtedy lepiej wymienic niz czekac az sie zatrze lub wysypie lozysko

ps2 rozrzad co 60 tys km, 1,5h roboty /mozna szybciej ale poco :) / pasek w granicach 50 - 60 zl plus rolki napinacza ponad setke

sprawdzic gymy na przegubach tez wazne
 
 
Nortonn
the road to freedom...

Auto: Mercedes 190E
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 124
Skąd: EL
Wysłany: 2008-04-21, 11:57   

Przy wymianie oleju i filtrów wymiene także świece.
Czyli spokojnie mogę zalać 0W40?

Rozrząd podobno był wymieniony przy przebiegu około 60tys. teraz mam niecałe 80tys.

Gumy są całe, ale niedługo będzie trzeba zmienić.

Pozdrawiam
 
 
madmaxIII

Auto: Leganza CDX
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 22
Wysłany: 2008-04-21, 12:07   

Nortonn napisał/a:
Przy wymianie oleju i filtrów wymiene także świece.
Czyli spokojnie mogę zalać 0W40?

Rozrząd podobno był wymieniony przy przebiegu około 60tys. teraz mam niecałe 80tys.

Gumy są całe, ale niedługo będzie trzeba zmienić.

Pozdrawiam


jesli byl taki olej lany do tej pory to tak no i oczywiscie jak niema wyciekow /ale przy 80tys niepowinien miec/ osobiscie niepamietam czy mialem lany 0w40 czy 5w40 ale byly to syntetyki: mobil1, jakis daewoo , potem juz fuscha a teraz 10w40 polsyntetyk
 
 
Nortonn
the road to freedom...

Auto: Mercedes 190E
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 124
Skąd: EL
Wysłany: 2008-04-21, 12:16   

To co mechanik zauważył to delikatnie sączy się pod uszczelką miski olejowej - wystarczy wymienic omawianą uszczelkę i ma być ok. Najlepiej to zrobić przy wymianie oleju.

Pozdrawiam
 
 
Bartekkk
Grupa Małopolska


Auto: 307 1.4 HDI Brava1.2
Imie: Bartek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 865
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-04-21, 12:23   

Nortonn napisał/a:
To co mechanik zauważył to delikatnie sączy się pod uszczelką miski olejowej - wystarczy wymienic omawianą uszczelkę i ma być ok. Najlepiej to zrobić przy wymianie oleju.

Pozdrawiam


przerypana zabawa miałem to samo u siebie niedawno ze mi sączylo z pod uszczelki ... w tikaczu jest tak że nie ma jakby strikte uszczelki do miski tylko jest jakaś pasta cczy cos która to uszczelnia ;)
 
 
 
Nortonn
the road to freedom...

Auto: Mercedes 190E
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 124
Skąd: EL
Wysłany: 2008-04-21, 12:25   

Bartekkk napisał/a:
przerypana zabawa miałem to samo u siebie niedawno ze mi sączylo z pod uszczelki ... w tikaczu jest tak że nie ma jakby strikte uszczelki do miski tylko jest jakaś pasta cczy cos która to uszczelnia ;)


jak pozbyć się tego problemu w sposób skuteczny?
jak rozwiązałeś to u siebie?

Pozdrawiam
 
 
Kiwi
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-21, 16:06   

Bartekkk napisał/a:
Nortonn napisał/a:
To co mechanik zauważył to delikatnie sączy się pod uszczelką miski olejowej - wystarczy wymienic omawianą uszczelkę i ma być ok. Najlepiej to zrobić przy wymianie oleju.

Pozdrawiam


przerypana zabawa miałem to samo u siebie niedawno ze mi sączylo z pod uszczelki ... w tikaczu jest tak że nie ma jakby strikte uszczelki do miski tylko jest jakaś pasta cczy cos która to uszczelnia ;)



Można coś więcej jak wymienić tą uszczelkę pod miską. Czeka mnie wymiana, ale nie wiem jak się do tego zabrać.
Uszczelkę już kupiłem bez problemu, w pierwszym lepszym sklepie z częściami. Mam nadzieję że będzie pasowała.

Pozdrawiam
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt