Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Piotras-25
Auto: Lanos 1,6 SX 3-drzwi
Imie: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 5 Skąd: prawie Elbląg
Wysłany: 2012-03-06, 17:21 [Lanos] błędy 63,64 +wieki znak zapytania
Witam,
(dla tych którym nie chce sie czytać całości meritum sprawy pogrubionym drukiem)
Jestem użytkownikiem lanosa 1,6 SX. Lani ma na karku 206 tys. po przekroczeniu magicznej bariery 200 tys. zaczął chłopak nie domagać. Miałem z nim już wille przygód że powieść mógłbym wydać ale jakoś do tej pory udawało mi się go skutecznie reanimować do stanu użyteczności. Jednakże ostatnio niestety już opadły mi ręce i nie wiem co mam z nim zrobić dlatego prószę o pomoc.
Miesiąc temu zaczęła ciec pompa wody na szczęście były mrozy -23 i skończyło sie tyko na zamarzniętym reduktorze i postoju. Wymieniem więc cały rozrząd + uszczelnienia wałków rozrządu i wału korbowego. Po wymianie rozrządu zauważyłem w nim 3 nowe rzeczy - coś wydawało dziwny dźwięk, lani był juz ciepły po 3-4 km (ale sie nie przegrzewał) i przestała działać kontrolka oleju. Żarówkę sprawdziłem i była ok więc chciałem jechać na podnośnik aby sprawdzić czujnik. Wtedy dziwny dźwięk ustał rozerwało łożysko sprzęgła... Wymieniem sprzęgło + olej w skrzyni. Nacieszyłem się sprawnością Laniego jakiś tydzień... Podczas jazdy pojawił się check engine lani padł doraźna reanimacja dojechał i wrócił do domu o własnych siłach poczym na drugi dzień odpalał i od razu gas. Odczytałem błędy 63,64,42 czyli cewka...Z tym ze moja miał dopiero z 9 miesięcy oryginał za 400 zł... zdemontowałem żadnych oznak zużycia przejrzałem kable zaizolowałem ponownie + wd40. Zostały błędy 63,64 lanosław odpala i chodzi dopóki sie nie nagrzeje potem check engine i powtórka z rozrywki. Wiozłem zatem starą cewkę wyczyściłem zmontowałem lano sław chodzi nawet na nagrzanym...Następnego dnia ten sam problem w drodze do pracy dochodzi do tem. lekko poniżej popowy skali błąd silnika szarpie i potrafi zgasnąć. Ostatnio problem przybiera na sile nawet czasami nie potrzebuje sie nagrzać.
Zauważyłem że jakby silnik był cieplejszy niż kiedyś choć czujnik temperatury pokazuje normanie.
I naprawdę nie wiem jak dalej ugryźć ten temat. Może ktoś z was miał podobnie i rozwiazał ten problem czekam na każde użyteczne sugestie za wszystkie z góry dziękuję.
Lanos jedzie dopóki się nie nagrzeje potem pojawiają się błędy 63,64 zaczyna szarpać i gasnąć czasami w czasie jazdy nim się nie nagrzeje też jest wyczuwalne delikatne szarpanie.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
jurkrzy Co ja tam wiem...
Auto: lanos 1,6 16V SX 1999r sedan Pomógł: 107 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 933 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-06, 20:01
Możliwe uszkodzenia: 1. uszkodzona cewka (jak masz możliwość podmien z kimś co jeździ lanosem)
2. Zwarcie do masy (lub zły styk) kabelków między cewką a ECM (na tym bym się skupił)
od cewki odą dwa przewody LiniaA - (kolor brązowy kabelka), LiniaB - (kolor biały kabelka) oba kabelki (nie zmieniając kolorów) przechodzą przez C105 (znajduje się w komorze silnika po lewej stronie przy podszybiu pod plastikową pokrywką , co prawda tam jest dwa złącza - no cóż przeczyśc każde z nich dokładnie)
(I TU SKONCENTROWAŁ BYM SIĘ NA ZŁĄCZU C105 - oczyścić dokładnie wtyki)
potem idą do ECM jako C3 i D10 ,
potem reset ECM poprzez zdjęcie klem lub F5 (kabina pasażerska) i patrzymy czy się pojawią błędy
Należy też poszukać czy jest możliwość aby kable mogły się ztykać z masą (zwarcie do masy)
3. Należy pamiętać że ECM "zczytuje" z czujnika położenia wału korbowego i generuje "impulsy " do cewki..... jeśli ECM z LiniA nie dostaje potwierdzenia impulsów które wysyła za pośrednictwem LiniB, zgodnie z otrzymanym "schematem" otrzymanym z czujnika położenia wału korbowego.....
Pokrutce chodzi o to ze może również pośrednio być winny (choć nie postawił bym na to ani grosza) czujnik położenia wału (ale na początek oczyścić go na pewno nie zaszkodzi, jak i conektora)
Poszukuję wiązki do 2 x AirBag
Mój temat LPG: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=42716
Zrób coś dla innych..... Napisz co konkretnie ci pomogło.... (czyli jak naprawiłeś auto)
Ostatnio zmieniony przez jurkrzy 2012-03-06, 20:08, w całości zmieniany 4 razy
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2012-03-06, 20:02
Może masz jakiś niefart z tą nową cewką, jak ma 9 miesięcy to można by ja reklamować, na ile jesteś pewny że to oryginał.
Jak zgaśnie sprawdź iskrę i dobrze by było zrobić test na zasilanie cewki czyli między +12V a pin A dać diodę LED (pamiętaj o polaryzacji) powinna świecić a przy obracaniu silnikiem powinna mrugać, podobny test między +12V a pinem B
Piotras-25
Auto: Lanos 1,6 SX 3-drzwi
Imie: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 5 Skąd: prawie Elbląg
Wysłany: 2012-03-06, 20:30
Cewkę porzycze od kolegi a czyszczenie i sprawdzenie połączeń zrobię jutro od ręki. Niestety nawet jak bym się wpioł to potem nie mam jak polutować tych kabli. Najpierw wypróbuje metody mniej inwazyjne i oczywiście dam znać co i jak .
Dzięki
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2012-03-06, 20:43
Piotras-25 napisał/a:
Niestety nawet jak bym się wpioł to potem nie mam jak polutować tych kabli.
Nie za bardzo rozumiem co chcesz lutować mam nadzieję że nie diodę...
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Piotras-25
Auto: Lanos 1,6 SX 3-drzwi
Imie: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 5 Skąd: prawie Elbląg
Wysłany: 2012-03-10, 07:51
Problem rozwiązany przyczyną jednak okazała się cewka.
Dziękuje za pomoc.
U mnie te błędy wyskakiwały. Problemem nie była cewka (chociaż przepaliła mi się jedna). Powodem problemów były przewody masy, które są niedaleko wtyczki z cewki. Dokładniej z prawej strony silnika z tyłu. Są to 3 przewody(czarne) złączone blaszka. Nie były nigdzie przykręcone i przepaliło mi cewkę,