Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Lanos SX
Imie: Michał Pomógł: 62 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 2772 Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2012-03-09, 10:43 [Lanos] Swap A15DMS na X20SED
Witam
Zakładam temacik w imieniu kolegi , który ma zamiar przeprowadzić taki swap.
Aczkolwiek on nie ma raczej o tym pojęcia
Jako jego znajomy postanowiłem że co będę mógł to pomogę...
Ogólnie nie widzę jakichś przeciwwskazań,aczkolwiek na razie jest jedna rzecz ,która mnie zaskoczyła.
Wiązka wygląda tak :
Sorka ale nie mam miniaturek
Ogólnie znam ją tylko ze zdjęcia. Dziwi mnie co robi ta wielka czarna kostka w tej wiązce ?
Toć to chyba od skrzynki z bezpiecznikami ?
Ogólnie to ja bym ją olał , wyciągnął z niej ewentualnie jakieś +12 po stacyjce czy co tam będzie potrzebne w pobliżu
Dowiedziałem się również ,że wtyczka złącza (foto poniżej) c210 jak dobrze pamiętam to "samiec" i w lanosie też jest samiec , więc nie da się ich spiąć plung&play. No chyba że mój kolega coś myli. Jeżeli faktycznie tak jest, zawsze można lutować
Jeszcze chciałbym poznać tajniki likwidacji immobilisera ?
Da się go wgl nie podpinać ?
A jeśli nie to wydłubać pastylkę i zamocować w stacyjce ? Jakieś inne opcje ?
Ogólnie zastanawiałem się czy jest na forum ktoś kto swapował Lanoska na SED-a ?
Oczywiście wszelkie pożyteczne informacje na temat tego swapa, z czym są problemy itd mile widziane
Ps. Radziłem mu c20xe,ale się uparł ....Wtedy nie było by problemów ze swapem
Te wtyczki tak jak mówisz. Tu i tu jest samiec ;/ Myślałem jeszcze zeby zostawic wiązke z lanosa i przełozyć tylko wtyczki te które idą do kompa. Ilośc kabli wchodzących do kompa w lanosie i leganzie jest taka sama. Teraz nasuwa sie pytanie: Co robić ? Czekamy na jakieś info
lysy1991
Auto: Dacia Lodgy
Imie: Łukasz Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 511 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 14:32
Ja bym bym wygrzebał pastylkę i ją przymocował bez kombinacji będzie działać.
Imie: Daniel
Wiek: 32 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 1235 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-11-16, 17:55
strus napisał/a:
Panowie czy to prawda ze x20sed odpali na wiazcez a15/a16dms? I ze bedzie jezdzil normalnie?
Czy ktoś jest w stanie na to pytanie odpowiedzieć?
HANSuuu1
Auto: Leganza
Imie: Kuba Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2016 Posty: 105 Skąd: okolice Chrzanowa
Wysłany: 2016-11-19, 19:16
Ja ostatnio robiłem rozrząd i uszczelkę głowice w a16 kolegi i wiazka wygląda bardzo podobnie ale na pewno sa jakieś różnice, większość czujnikow typu tps, map, podciśnienie kolektora, czesc wiązki do alternatora ale jak jest z komputerem i skrzynka bezpieczników to nie wiem
carl123 Progress
Imie: Daniel
Wiek: 32 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 1235 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-11-20, 02:37
Bo jeśli wszystko by hulało na wiążce i kompie z A15 dms by była bajka, ewentualnie przełożyć wiązke z a16dms z kompem i aby mieć już ten czujnik spalania stukowego i wymienić tylko sam słupek na seda to by oszczędziło sporej walki z elektroniką
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2016-11-20, 11:52
tylko po co sed ? to silnik bardzo drogi w utrzymaniu, głównie z powodu padających panewek
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Imie: Daniel
Wiek: 32 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 1235 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-11-20, 16:19
Tylko że z tego co wiem to wszystkie części z dołu silnika pasują naprzemiennie z XE, Letem, Xevem, Z20let, więc jeśli wały mają naprzemienne to w czym problem jest podmienić panewki na te z mocniejszych braci, seda można kupić nawet za 500, 700 zyla, plus wymiana co niektórych podzespołów połączonych z remontem, wychodzi tyle co Xe w niewiadomym stanie który może okazać się do remontu, a seda w niewiele większych pieniądzach już mamy po remoncie, no i jak mówi struś seda kupimy z roku 2000 na przekład a XE zazwyczaj 91, 92, A są przykłady gdzie gigantyczne moce jest w stanie sed znieść
HANSuuu1
Auto: Leganza
Imie: Kuba Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2016 Posty: 105 Skąd: okolice Chrzanowa
Wysłany: 2016-11-20, 16:24
Jak znajdę opakowania z panewek do sed'a to napisze z czego innego pasują ale napewno z xev'a