Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: teraz bravo 2 Pomógł: 39 razy Wiek: 98 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 932 Skąd: wejherowo
Wysłany: 2008-05-08, 15:54
jeżeli sekwa strzela to musi byc powazne bo po to sie min. montuje aby wyeliminowac to zjawisko,raczej bym szukal w ukladzie zaplonowym ale dalej-uklad cewkowy itd ale to w warsztacie z kompem,no i zostaje sprawa szczelnosci -sprawdzic trzeba spręż-jest ok to szczelny jest silnik po str. zaworow,a pytanko-gdzie wstawiono wtryski?bo czasem wstawia sie wysoko ,co nic nie daje bo i tak gaz wypelnia kolektor,a powinno sie zapodac jak najblizej wtrysku PB aby zminimalizowac wypelnienie kolektora a i dla dobrego dobrania mieszanki
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
mbgliwice
Auto: Lanos 16 16v
Imie: Maciej
Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 7 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-05-08, 17:56
nie jestem za bardzo zorientowany ale ten aparat zaworów zaworw jest założony na plastikowej pokrywie na górze silnika i przewodami gumowymi jest zaraz dopowadzony troszkę niżej do chyba kolektora ( sorry, ale jestem w tych sprawach laikiem) dolotowego, zaraz przy samym silniku!
A czy szczelina na świecach może mieć też wpływ??
mam świece NGK i nic w nich nie zmieniałem a wyczytałem tu że na gazie szczelina powinna być mniejsza
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź
łosiek
Auto: teraz bravo 2 Pomógł: 39 razy Wiek: 98 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 932 Skąd: wejherowo
Wysłany: 2008-05-09, 06:15
powinno byc zapodane rurkami w poblize takiej listwy wtryskow pb, od str kabiny to widac,swiece na gazie sekw tak jak na pb -co 30 tys,a kable min co 45 tys,ja na sekwie robilem swiece co 20 tys ,a kable co 30 tys i spoko,a szczeliny-tutaj teorie sa rózne-gaz potrzebuje ok. 30 proc wiecej "mocy" aby prawidlowo mieszanka sie zapaliła,a skad to wziąć? wiec można zwiekszyc natężenie iskry poprzez zmniejszenie szczeliny i tak jak podaje producent swiec np. Iskra kielce-gazowe do lanka 16 V mają 0,9 mm (na pb 1,1 mm),ja zbijam szczeliny na 0,9 firmy NGK i spoko,ale na iskrach gaz tez jezdzilem i nie narzekalem,tym bardziej ze jakos ta firma iskra "żyje" i sprzedaje towar ,wiec ktos go kupuje,moze to nawet my kupujemy ale pod inna nazwą??daewoo swego czasu podpisało z iskra glejt,że akceptuja ich swiece do samochodów du ,napedzanych lpg
Ja chyba następny zakup jaki zrobie to kable WN - mają już gdzieś z 60k może nawet...
Obawiam się że w moim przypadku może się reduktor kończyć. Też ma strasznie duży przebieg. I dodatkowo objawy są niepokojące: strzelało -> po regulacji było OK -> po tygodniu od regulacji znów zaczęło strzelać...
Nie edytuję bo chcę żeby wskoczyło na pierwsze miejsce bo problem... ROZWIĄZANY za 0zł
Wczoraj sprawdzałem kable WN omomierzem (~4kohm) oraz woda+ogladanie iskier.
Dzisiaj zresetowałem ECU, zaprogramowałem obroty biegu jałowego. Słyszałem kiedyś również plotki, że ECU dostosowuje się podczas pierwszej jazdy do kierowcy. Nieważne ile w tym prawdy, fakt jest taki, że po 10km przejechanych na benzynie włączyłem gaz i... ZERO STRZAŁÓW. A męczyłem Żabke niemiłosiernie:
-ruszanie z I biegu na niskich obrotach - zamiast strzału jest typowy lekki spadek mocy na samym początku(co się w 1.4 zdarza jak ktoś napisał)
-ruszanie z II biegu pod górke - przypadkowo, ale ten test też dużo daje - przy startowaniu na II jak strzelało to potrafiło wyczepić obudowe filtru powietrza - tak strzelało, a teraz - zgasł po prostu jak nie dawał rady
-piłowanie go na wysokich obrotach - II bieg, >60km/h. Jak był spsuty to po wciśnięciu sprzęgła, na biegu jałowym gasł. Teraz nie gaśnie
Nie wiem jeszcze czy tak mi sie tylko wydaje, ale tak jakby po resecie inaczej na obroty wchodził, tzn jak depnę na luzie to dłużej trzyma wyższe obroty i delikatniej, wolniej spadają niż wcześniej Może spowodowane jest to tym, że bieg jałowy ma wyższe obroty i łatwo jest mu się rozpedzic(wczesniej po wcisnieciu gazu mozna bylo odczuc ze ulamek sekundy nierówno pracuje i dopiero rosną obroty).
Tak więc polecam w razie problemów - na początek reset ECU, szczególnie jak jest dwóch kierowców, gdzie jeden jeździ spokojnie, a drugi dynamicznie
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Deagle [Usunięty]
Wysłany: 2008-06-21, 11:36
A jak to ECU zresetować i zaprogramować obroty biegu jałowego ?
No wiesz, nie wiem czy to do końca pomoże, bo u mnie kable były chyba jednak winne, po wymianie sie wogole nie zdarza, ale reset komputera stgandardowo sie tak robi(na zimnym silniku):
-wyciągamy bezpiecznik 5 (podpisany ECM czy ECU, nie pamietam dokladnie) na kilka sekund
-wkładamy go
-włączamy na pozycję ON stacyjke na 5 sekund
-wyłączamy
-zapalamy samochód
-zostawiamy w spokoju do momentu aż silnik osiągnie 85*C (wskazówka prawie przy połowie ma być)
-jeśli mamy klimatyzacje włączamy ją na 10 sekund i wyłączamy
-wyłączamy silnik
Deagle [Usunięty]
Wysłany: 2008-06-22, 00:15
Dzięki spróbuje ... u mnie pewnie też kable bo auto w spadku dostałem a sądząc po poprzednim właścicielu to nic pewnie od lat w nim nie było wymienianie ...