X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] luzy

Autor Wiadomość
minisekk

Auto: Matiz
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 15
Wysłany: 2012-03-27, 19:22   [Matiz] luzy

Witam.
Historia będzie długa więc zacznę od początku.
Pół roku temu kupiłem matiza. W porówanianiu do tych które oglądałem ten był w super stanie.
Rocznik 1999. Zero rdzy, równa praca silnika. Przejechane 96000 i ja w ten przebieg wierzę.
Wyminiłem odrazu wszyskie płyny i to co mechanik zalecił (zalecił klocki, rozrząd i linkę ręcznego ;) )
Około miesiąc później jeszcze termostat i nagrzewnicę. Wszystkie naprawy bardzo tanie,
a samochód spisywał się świetnie.

Jako, że jestem jednak niedoświadczonym kierowcą i jest to mój pierwszy samochód
nie obyło się bez przygód. Krótko po zakupie najechałem bokiem koła na dosyć wysoki krawężnik
przy prędkości 60 km/h (lewym przednim i tylnym kołem).
Pojechałem na geometrię felg. Gośc powiedział, że są nieruszone i musiałem
szczęśliwie najechać. Jak mnie
nie znosi to nie kazał robić geometrii kół.Ja przezornie jednak zrobiłem gdzie
indziej. Okazało się, że są duże odchylenia. Mechanik powiedział, że gdybym tak
jeszcze trochę pojeździł to wewnętrzna strona opon byłaby zdarta.
Powiedział też, że przed geometrią samochód powininen mi "pływać" po jezdni, a teraz
powinienem odczuć znaczną różnicę (nie odczułem).

Około miesiąca temu zacząłem czuć luzy w kieronicy. Pojechałem do mechanika
żeby to zdiagnozował. Wziął na podnośnik, poruszał kołami, wziął na szarpak i
powidział, że wszystko ok i żeby się nie martwić.
Nie życzę Wam takich mechaników, bo dwa dni temu urwał mi się prawy (nie lewy) wahacz (lub sworzeń,
jak zwał tak zwał).
Całe szczęście przy prędkości 30 km/h, więc
dałem radę zjechać na pobocze. Przypuszczam, że przy większej prędkości
bez kolizji by się nie obyło.
Jako, że nie byłem jeszcze u MEchanika w Poznaniu musiałem zdać się na sugestię
laweciarza (wiedząc czym to grozi).
I to był mój błąd. Teraz dopiero zacznie się prawdziwa historia.

"Machanik" wymienił dwa wahacze (w komplecie z tulejami), półoś i krzyżak.
Dodatkowo wlał ch**owy olej Hipol do skrzyni biegów, bo wyciekł.
Wziął za tę "usługę" 530 zł (+200 laweta). Przypuszczam, że widział,
że jestem bez wyjścia stąd ta cena. Pytał się czy nie chcę też końcówek drążków
wymienić bo samochód może być niestabilny. Chciał za to jeszcze 140 zł.
Czułem jednak co się święci i wolałem sam znaleźć mechanika. Tweierdzi, że
robił zbieżność, ale teraz w to wątpię.

Teraz to dopiero wiem, co znaczy jak samochód "pływa". Każda nierówność w jezdni i
jestem kilkanaście centrymetrów przesunięty. Samochód praktycznie stracił sterowność.
Zakręt który wymagał odemnie 90 stopni obrotu kierownicą teraz wymaga 180.

Udałem się do mechanika u którego przynajmniej warsztat normalnie wyglądał.
Po wstępnej diagnozie stwierdził, że zawieszenie jest nienaturalnie podniesione.
Najprawdopodobniej przez wahacz nie od tego modelu samochodu. Powiedział też,
że zbieżność jest na 100% nieprawidłowa. Ponoć widział to gołym okiem.

Kieruję pytanie do Was, jako do doświadczonych kerowców. O czym świadczy
"pływanie po jezdni? Jak rozpoznać luz na kierownicy i co może być
przyczyną?

Co sugerujecie zrobić (chciałem zamówić porządny zestaw przedniego zawieszenia,
wymienić i zrobić zbieżność).

Chcę żeby samochód był przede wszystkim bezpieczny. Zawieszenie i układ
kierowniczy to dla mnie priorytet. Czy jest coś co można przy okazji wymienić
przy tylnych kołach? Jak mogę zdiagnozować co za chwilę może się urwać i spowodować
dachowanie, jeżeli gość na szarpaku nie mógł tego zrobić?
Dziękuję za przemyślane odpowiedzi.

Przy okazji, znacie jakiegoś mechanika w Poznaniu, który zna się na Matizach(może okolice Górczyna) z normalnym cennikiem?
Ostatnio zmieniony przez minisekk 2012-03-27, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2012-03-27, 19:35   

Ale macie mechaników w Poznaniu - co 2 to naciągacz i nie posiadający żadnej wiedzy. W Twoim przypadku odradzam samodzielne naprawy zawieszeń . Rozsądek mówi że należy ZAWSZE oddać pojazd do napraw w odpowiednie ręce. Szukanie więc należy do Ciebie. Poza tym jest coś takiego jak prawo konsumenckie i powinieneś z niego korzystać .
 
 
minisekk

Auto: Matiz
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 15
Wysłany: 2012-03-27, 19:39   

Pisząc, że chciałem wymienić miałem na myśli oddać do warsztatu na wymianę. Niestety gość nie chciał dac faktury (fakturę mógł dać, ale powiedział, że będzie więcej kosztowało)- mam jedynie dokument o przyjęciu samochodu do naprawy, więc z prawa konsumenckiego chyba nici.
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2012-03-27, 19:50   

minisekk napisał/a:
(fakturę mógł dać, ale powiedział, że będzie więcej kosztowało)

A to jakim cudem ? Ja zgłosiłbym się do fiskusa z tym dokumentem i powiadomił ich że gość nie chciał dać faktury/ W tym momencie gość ma prze.....e. Pamiętaj że faktura , rachunek to podstawa do roszczeń .
 
 
rejent2

Auto: Matiz oraz lanos
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 4
Wysłany: 2012-03-27, 19:56   

W Poznaniu jest masakra z dobry mechanikiem, Ja od paru lat jeżdżę za poznań, jest problem bo jechać 25 km za poznań i wracać autobusem a za dwa trzy dni znowu autobus ale wiem że mnie nie naciągną na nie potrzebne wydatki a będzie zrobione perfekt.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2363
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2012-03-27, 20:00   

Dlatego lepiej wykupić sobie asistance w OC teraz to tania sprawa. W TUW do tico kosztowało 5zł podstawowe. Co do pływania to w matizie chyba wahacze są takie same jak w tico. Więc trzeba je wymienić na dobre plus sprawdzić końcówki kierownicze. Samemu luzy można sprawdzić podnosząc koła i ruszając mocno lub jechać na stację na szarpak. Do bujania także mogą przyczyniać się liche amortyzatory. Tak samo łatwe do sprawdzenia.
A jeśli ten partacz wlożył jakiś za długi wahacz to zbieżność mogła popsuc się mocno. Ja bym był dla niego za ta fakturkę tak wdzięczny i zadzwonił do skarbówki. Jak cwaniak to niech ma.
 
 
 
minisekk

Auto: Matiz
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 15
Wysłany: 2012-03-27, 22:02   

Zapomniałem o najważniejszym. "Machanik" wymienił też prawą półoś i krzyżak. Może tu leży przyczyna luzów....
 
 
falq
SoulRoe

Auto: Tico
Imie: Rafał
Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 246
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2012-03-28, 07:46   

Witaj.
Przedwczoraj wymieniałem u mechanika specjalizującego się tylko w naprawie zawieszeń kompletne zawieszenie przód w swoim Matizie, tj. 2 wahacze, gumy stabilizatora (łącznie 6 sztuk) i 2 końcówki drążka kierowniczego. Części kupowałem sam, oryginalne (końcówki drążka firmy CTS - podobno jedne z lepszych do Matiza). Za całość montażu wraz ze zbieżnością zapłaciłem 190 zł. U Ciebie "mechanik" za wymianę końcówek drążków chciał 140 zl???? Wraz z częściami kosztowała mnie ta "przyjemność" ~320 zł. Szkoda, że nie mieszkasz w moich okolicach, bo bym Ci ten warsztat polecił.
Wracając do tematu, masz wersję ze wspomaganiem? Może warto też przyjrzeć się maglownicy...jak tak przyrżnąłeś bokiem felg to różne cuda mogą teraz wyjść...




 
 
 
minisekk

Auto: Matiz
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 15
Wysłany: 2012-03-28, 07:50   

Jest to wersja bez wspomagania. Problem w tym, że przed wizytą u ostatniego "mechanika" nie było tak strasznych luzów...
 
 
falq
SoulRoe

Auto: Tico
Imie: Rafał
Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 246
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2012-03-28, 08:02   

Zacznijmy od tego, że to nie był mechanik tylko "kowal" i do klepania podków się nadaje...albo i nie.
Ja bym radził poszukać warsztatu specjalizującego się naprawą zawieszeń, a nie zwykłego mechanika od wszystkiego. Zapłacisz drożej, ale za to będziesz miał spokój duszy i sumienia ;)
Jak kiedyś zjechałem z za dużego krawężnika to po jakimś czasie zostałem zmuszony przy okazji naprawy zawiechy do wymiany maglownicy, bo się mechanizm w środku poluzował i stukało w kolumnie kierowniczej. Z tym, że na starej fabrycznej maglownicy miałem przejechane ponad 120k km.




 
 
 
minisekk

Auto: Matiz
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 15
Wysłany: 2012-03-28, 19:59   

Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
 
 
wilq_gang


Auto: Matiz Top 1999
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-03-28, 21:31   

Ja mam dobrego mechanika na Piątkowie. Moim matizem zajmuje się już od bardzo dawna. Polecił mi go mój znajomy (z wykształcenia też mechanik), bo matiz przestał mi trzymać geometrię z przodu, okazało się, że poprzedni majster magik wsadził jakiś kijowy wahacz który był za długi.

Jak chcesz namiary to pisz na PW.
 
 
minisekk

Auto: Matiz
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 15
Wysłany: 2012-03-29, 07:44   

Niestety nie mogę jeszcze wysyłać prywatnych wiadomości gdyż zbyt krótko jestem zarejestrowany. Jeżeli to nie problem wyślij mi namiary na minisekk@poczta.fm
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt