Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
Auto: Matiz air ride
Imie: Konrad Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 1025 Skąd: EL, EBE
Wysłany: 2012-03-31, 20:34 [Matiz] Falowanie obrotów na biegu jałowym...
Mam kolejny problem z moim mieciem, wiem że istnieje wiele podobnych tematów na forum ale nic mu nie pomaga. Jak zwykle po rozładowaniu akumulatora rozregulowały się obroty... Ma strasznie wysokie obroty po odpaleniu, gdy dojeżdżam do świateł i wyłączam bieg faluje około 5 razy czyli wysokie, niskie, wysokie itd i potem stabilizują się na normalnych obrotach. co dziwne gdy samochód się nie porusza problem nie występuje, czyli nie faluje... Wymieniałem zawór pcv, czyściłem oraz przekładałem z innego matiza krokowca, czyściłem przepustnicę, nowe filtry, komp nie pokazuje błędów, programowanie obrotów nic nie pomaga, dopóki się nie rozładował aku wszystko było dobrze. Pomóżcie
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Lullaby Kierownik Zamieszania
Auto: Daewoo Matiz 99r Life 55 KM Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 142 Skąd: Warmia-Mazury
Wysłany: 2012-04-01, 11:01
Sam z tym walcze , mowa oczywićnie o obrotach ... W matizie tak już jest " jak nie urok to sraczka '' jedno naprawisz to drugie się psuje , wkur... mnie to że wydałem już ok 500 zł za walke z tymi obrotami i gów..o to dało ... Mechanicy rozkładają ręce mówią "sprzedaj to gówno lub oddaj na złom" ... nikt nawet w ASO nie potrafią\niechcą tego naprawić . Ludzie ile ja nerwów sie najadłem przez ten samochód to głowa mała ....
Odnośnie twojedo problemu to wymień ten gumowy wężyk od odmy , przeczyść jakimś drutem włóż tam do środka tej wypustki na potrywie zaworów ten drut ... pomoże na bank , mi troche pomogło
Do sprawdzenia MAP sensor przy okazji i tak jak radzi kolega wyżej, sprawdź nieszczelności na odmach, gumie karbowanej.
Konradex Ujdzie.
Auto: Matiz air ride
Imie: Konrad Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 1025 Skąd: EL, EBE
Wysłany: 2012-04-01, 14:55
Lullaby napisał/a:
Sam z tym walcze , mowa oczywićnie o obrotach ... W matizie tak już jest " jak nie urok to sraczka '' jedno naprawisz to drugie się psuje , wkur... mnie to że wydałem już ok 500 zł za walke z tymi obrotami i gów..o to dało ... Mechanicy rozkładają ręce mówią "sprzedaj to gówno lub oddaj na złom" ... nikt nawet w ASO nie potrafią\niechcą tego naprawić . Ludzie ile ja nerwów sie najadłem przez ten samochód to głowa mała ....
Odnośnie twojedo problemu to wymień ten gumowy wężyk od odmy , przeczyść jakimś drutem włóż tam do środka tej wypustki na potrywie zaworów ten drut ... pomoże na bank , mi troche pomogło
Całą pokrywę czyściłem 100 km temu przy regulacji zaworów więc ta wypustka czysta,
Przeczyściłem styki czujnika od temperatury, napsikałem wd-40 do przepustnicy i sprężonego powietrza, zawinąłem odmę taśmą izolacyjną i pomogło jak ręką odjął
Auto: Renault Megane 1.6 K4M Pomógł: 31 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2096 Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2012-04-01, 15:31
Sprawdź czy ta gumowa rura idąca od obudowy filtra do przepustnicy jest w dobrym stanie, musisz ją zdemontować, ja zupełnie przypadkowo zorientowałem się że na środku jest popękana a przy przepustnicy nadtopiła się i trzeba było złapać szerszą opaską zaciskową, a tak w ogóle poluje na coś, żeby to wymienić.
Auto: Matiz air ride
Imie: Konrad Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 1025 Skąd: EL, EBE
Wysłany: 2012-04-02, 20:10
Nadal to samo ... wyje jak głupi przy odpalaniu... około 3tys obr, dalej faluje po rozgrzaniu, odkręcałem dzisiaj tą rurę - szczelna całkowicie. Może egr walnięty ?
edycja
okazał się rozwalony map sensor. matiz działa jak nowy
Auto: Matiz air ride
Imie: Konrad Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 1025 Skąd: EL, EBE
Wysłany: 2012-04-02, 21:32
Dziękuje za pomoc map podawał 0.6v +-0.3 v ,a powinien 1.5 v na jałowych , nawet błędów nie wywalal. więc jak ktoś ma problemy z falowaniem to od razu sprawdzać czujnik podciśnienia. btw przydał by się na forum jakiś poradnik dot. problemów z obrotami w matizie, bo widzać że dużo osób się z tym boryka.
Witam, mam coś podobnego jednak pytam Was bo nie jestem pewna. Matiz czasem jeździ dobrze czasem gorzej. Jak gorzej to silnik faluje, np, jak stoję na światłach. Po przeczytaniu waszego wątku sprawdzałam z bratem MAP Sensor i na wyjściu C na wyłączonym silniku jest OK, natomiast na wyjściu B na biegu jałowym jest napięcie 1,38V. Jak go przez chwilę pogazuję i po chwili sprawdzam (już nie gazując) to napięcie skacze mi do 2,48-2,54V i obroty kuleją - tak jakby się dławił. Myślicie że to jest MAP Sensor do wymiany. Nie wiem co jeszcze to mogłoby być - kopułka i kable wymienione, nowy moduł zapłonowy założony.