X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Matiz] Falowanie obrotów na biegu jałowym...

Autor Wiadomość
Konradex
Car Style Bełchatów


Auto: Matiz
Imie: Konrad
Pomógł: 4 razy
Wiek: 20
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 1387
Skąd: EL, EBE
Wysłany: 2012-03-31, 19:34   [Matiz] Falowanie obrotów na biegu jałowym...

Mam kolejny problem z moim mieciem, wiem że istnieje wiele podobnych tematów na forum ale nic mu nie pomaga. Jak zwykle po rozładowaniu akumulatora rozregulowały się obroty... Ma strasznie wysokie obroty po odpaleniu, gdy dojeżdżam do świateł i wyłączam bieg faluje około 5 razy czyli wysokie, niskie, wysokie itd i potem stabilizują się na normalnych obrotach. co dziwne gdy samochód się nie porusza problem nie występuje, czyli nie faluje... Wymieniałem zawór pcv, czyściłem oraz przekładałem z innego matiza krokowca, czyściłem przepustnicę, nowe filtry, komp nie pokazuje błędów, programowanie obrotów nic nie pomaga, dopóki się nie rozładował aku wszystko było dobrze. Pomóżcie :piwo:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Lullaby
Kierownik Zamieszania


Auto: Daewoo Matiz 99r Life 55 KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 142
Skąd: Warmia-Mazury
Wysłany: 2012-04-01, 10:01   

Sam z tym walcze , mowa oczywićnie o obrotach ... W matizie tak już jest " jak nie urok to sraczka '' jedno naprawisz to drugie się psuje , wkur... mnie to że wydałem już ok 500 zł za walke z tymi obrotami i gów..o to dało ... Mechanicy rozkładają ręce mówią "sprzedaj to gówno lub oddaj na złom" ... nikt nawet w ASO nie potrafią\niechcą tego naprawić . Ludzie ile ja nerwów sie najadłem przez ten samochód to głowa mała ....
Odnośnie twojedo problemu to wymień ten gumowy wężyk od odmy , przeczyść jakimś drutem włóż tam do środka tej wypustki na potrywie zaworów ten drut ... pomoże na bank , mi troche pomogło



"Ab alio exspectes alteri quod feceris"
 
 
falq
SoulRoe

Auto: Tico
Imie: Rafał
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 246
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2012-04-01, 10:24   

Do sprawdzenia MAP sensor przy okazji i tak jak radzi kolega wyżej, sprawdź nieszczelności na odmach, gumie karbowanej.




 
 
 
Konradex
Car Style Bełchatów


Auto: Matiz
Imie: Konrad
Pomógł: 4 razy
Wiek: 20
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 1387
Skąd: EL, EBE
Wysłany: 2012-04-01, 13:55   

Lullaby napisał/a:
Sam z tym walcze , mowa oczywićnie o obrotach ... W matizie tak już jest " jak nie urok to sraczka '' jedno naprawisz to drugie się psuje , wkur... mnie to że wydałem już ok 500 zł za walke z tymi obrotami i gów..o to dało ... Mechanicy rozkładają ręce mówią "sprzedaj to gówno lub oddaj na złom" ... nikt nawet w ASO nie potrafią\niechcą tego naprawić . Ludzie ile ja nerwów sie najadłem przez ten samochód to głowa mała ....
Odnośnie twojedo problemu to wymień ten gumowy wężyk od odmy , przeczyść jakimś drutem włóż tam do środka tej wypustki na potrywie zaworów ten drut ... pomoże na bank , mi troche pomogło


Całą pokrywę czyściłem 100 km temu przy regulacji zaworów więc ta wypustka czysta,
Przeczyściłem styki czujnika od temperatury, napsikałem wd-40 do przepustnicy i sprężonego powietrza, zawinąłem odmę taśmą izolacyjną i pomogło :jupi: jak ręką odjął :cfaniaczek:
 
 
wojak
Grupa Podlaska


Auto: matiz
Pomógł: 50 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 2976
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-04-01, 13:59   

Łapało Ci lewe powietrze i tyle w temacie. Żadne WD nie jest potrzebne.



Kosmetyka samochodowa
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Volfodzio


Auto: Renault Megane 1.6 Fiat Siena 1.6 16v
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 1796
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2012-04-01, 14:31   

Sprawdź czy ta gumowa rura idąca od obudowy filtra do przepustnicy jest w dobrym stanie, musisz ją zdemontować, ja zupełnie przypadkowo zorientowałem się że na środku jest popękana a przy przepustnicy nadtopiła się i trzeba było złapać szerszą opaską zaciskową, a tak w ogóle poluje na coś, żeby to wymienić.





 
 
falq
SoulRoe

Auto: Tico
Imie: Rafał
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 246
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2012-04-02, 07:51   

Cytat:
a tak w ogóle poluje na coś, żeby to wymienić.


To się nazywa rura karbowana i jest dostępna na Allegro i w sklepach internetowych ;)

Np. tu -> http://allegro.pl/rura-od...2228184954.html
lub tu -> http://allegro.pl/odma-ru...2231020109.html




 
 
 
Volfodzio


Auto: Renault Megane 1.6 Fiat Siena 1.6 16v
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 1796
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2012-04-02, 15:15   

Rzadka i droga sprawa na allegro, szkoda że nie ma solidniejszych zamienników.





 
 
wojak
Grupa Podlaska


Auto: matiz
Pomógł: 50 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 2976
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-04-02, 17:35   

http://allegro.pl/przewod...2231244686.html
..niby jest też nowa(przynajmniej na taką wygląda), w podobnej cenie..



Kosmetyka samochodowa
 
 
Konradex
Car Style Bełchatów


Auto: Matiz
Imie: Konrad
Pomógł: 4 razy
Wiek: 20
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 1387
Skąd: EL, EBE
Wysłany: 2012-04-02, 19:10   

Nadal to samo ... wyje jak głupi przy odpalaniu... około 3tys obr, dalej faluje po rozgrzaniu, odkręcałem dzisiaj tą rurę - szczelna całkowicie. Może egr walnięty ?

edycja
okazał się rozwalony map sensor. matiz działa jak nowy
 
 
falq
SoulRoe

Auto: Tico
Imie: Rafał
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 246
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2012-04-02, 20:11   

Cytat:
Do sprawdzenia MAP sensor
, a więc jednak ;) :piwo: grunt, że autko sprawne ;)




 
 
 
Konradex
Car Style Bełchatów


Auto: Matiz
Imie: Konrad
Pomógł: 4 razy
Wiek: 20
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 1387
Skąd: EL, EBE
Wysłany: 2012-04-02, 20:32   

Dziękuje za pomoc :piwo: map podawał 0.6v +-0.3 v ,a powinien 1.5 v na jałowych , nawet błędów nie wywalal. więc jak ktoś ma problemy z falowaniem to od razu sprawdzać czujnik podciśnienia. btw przydał by się na forum jakiś poradnik dot. problemów z obrotami w matizie, bo widzać że dużo osób się z tym boryka.
 
 
falq
SoulRoe

Auto: Tico
Imie: Rafał
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 246
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2012-04-02, 20:39   

Można by coś spłodzić na ten temat ;) :myśli: Pomyślę.




 
 
 
Anetka55
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-27, 14:39   

Witam, mam coś podobnego jednak pytam Was bo nie jestem pewna. Matiz czasem jeździ dobrze czasem gorzej. Jak gorzej to silnik faluje, np, jak stoję na światłach. Po przeczytaniu waszego wątku sprawdzałam z bratem MAP Sensor i na wyjściu C na wyłączonym silniku jest OK, natomiast na wyjściu B na biegu jałowym jest napięcie 1,38V. Jak go przez chwilę pogazuję i po chwili sprawdzam (już nie gazując) to napięcie skacze mi do 2,48-2,54V i obroty kuleją - tak jakby się dławił. Myślicie że to jest MAP Sensor do wymiany. Nie wiem co jeszcze to mogłoby być - kopułka i kable wymienione, nowy moduł zapłonowy założony.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt