Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Jako ze c20xe jest jednym z najpopularniejszyh silnikow swapowanyh do koreancow zakladam temat ogolny do zadawania pytan odnosnie swapow i modyfikacji tego silnika a zachecil mnie do tego post uzytkownika xyro z forum ktk.pl
Milego czytania
Cytat:
1. Zdrowy silnik. trzeba sprawdzić kompresję, ciśnienie oleju, hydro regulatory itp. Jak wszystko mamy zdrowe silnik rozwija moc od 148 do 155 km w zależności od wydechu osprzętu itp.
2. Kolektor ssący z mot 2.8 bez TC. Ma lepszy przepływ niż tez z mot 2.5
3. Obróbka głowicy- silnik najlepiej doprężyć do stopnia 11:1 lub 11,2:1 wszystko baaardzo łatwo policzyć ile planować, należy wszystkie załamania dopasować do siebie tzn głowica kolektory, kolektor ssący przepustnica, przepustnica -powercup, jak jeździmy tylko na gazie śmiało można do prężyć do 11,2 w innym przypadku tylko 11 i benz 98.
Wygładzenie progów w głowicy i podebranie materiału koło zaworów
4. Powercup zamiast SFI i do tego wywalenie zwężki w filtrze powietrza lub delikatne jej rozgięcie lub obcięcie (w astrze i cali jest ono na pewno nie wiem jak w kadecie)
5. Wywalenie motylka z przepustnicy + wywalenie podgrzewania przepustnicy
6. Wydech na rurze 2" lub MAX 2.25" i do tego środkowy tłumik przelot 2", ostatni wedle życzeń, przelot jak ktoś lubi dźwięk lub komorowy z większego silnika np od VR6 lub z oplowskiego MV6 jest cicho i dźwięk mega
7. Sruby korb koniecznie nowe lub nowe ale od disla 1.7 lub tego 2.3 z omy, są dużo wytrzymalsze, seryjnych nie zakłada się 2 raz !! !
8. Koło zamachowe płaskie,w odelżanie bym się nie bawił bo to się wyważa z wałem chyba że ktoś kreci max 6500
9. Polecam chip eds 1 ten na allegro wystawiany, silnik dostaje kopa, oryginalny chip eds ma 2 mapy dla 91-95 i dla 95-98 (zależnie od opisu na wtyczkach) poznaje się go po tym że na niższym przełożeniu selektora silnik ma oryginalną odcinkę i osiągi, na selektorze na większym przełożeniu odcinka ma bodajże 7600 i auto lepiej ciągnie, wszystko inne to podróby eds (nie koniecznie gorsze)- wyczytane gdzieś na anglojęzycznym forum, jak znajdę linka to wkleję
10. Minimalnie rozwiercamy zwężkę pomiędzy głowica i blokiem i podkładamy 5 gr pod sprężynę nadmiaru ciśnienia oleju co da nam lepsze smarowanie na wyższych obrotach i zniweluje starość sprężyny, można włożyć 2x5gr ale trzeba by było sprawdzić ciśnienie powyżej 4 tyś obrotów
11. O ile seryjny c20xe da radę bez chłodnicy przy takim setupie tego nie polecam, podstawka koniecznie musi być z sprawnym termostatem
12. Misę zakładamy od c20ne lub c18ne metalowa, wchodzi minimalnie mniej oleju a ta aluminiowa z c20xe albo na łączeniu z blokiem pęknie albo rozwalimy ją o próg lub coś innego w zimie. Nie polecam tego zabiegu jak jeździmy bez chłodnicy
13. Uszczelka pod misę od x20xev'a - nie cieknie po prostu
14. Jak lubimy wysoko kręcić to sprężynki od cocasta lub najlepiej cała głowica, chociaż ceny za nie są śmiesznie wysokie bo naprawienie ks700 w zakładzie ślusarskim 100 zl + 50 za dorobienie przewodu do bypasa ...
Chyba tyle
Przy takim setupie silnik ma od 172-176 km bez zmiany wałków
Polecam skrzynię d16 z lanosa 1.5 8v lub f16 CR do tego silnika
To taki setup do polecenia na co dzień (no może oprócz doprężania silnika)
jak ktoś celuje wyżej to tylko turbo albo "no end story" typu wałki, ITB, kolektory 4-1 i kręcenie do 10 tyś ale to już gruba kasa idzie, lepiej poszukać z20leh lub c20let i swapować albo iść w zakute c20xe ale robi się o awaryjne wszystko, wg mnie warto pakować c25xe albo mv6 i mamy ponad 210 ps w N/A do jazdy na co dzień styka seria c20xe na dobrym wydechu i poprawkach kosmetycznych i mamy zdrowe 160 km i niewiele ponad 200 nm momentu.
Wg mnie rzeźba powyżej tej mocy to tylko chyba dla szpanu bo nic nie jest lepsze jak większa pojemność robiąc coś z wałkami pasowało by to trochę podstroić i tu już profi zrobienie tego robi się nieopłacalne, wałeczki + strojenie 1000-1500 zł, no chyba że wałki mamy za grosze a strojenie po znajomości
Przeżyłem kilka silników opla w większości c20ne, c20xe, dużo się na nich nauczyłem i sukcesem jest jak takie c20xe trzyma serię, kupując używkę silnik ma się 99% pewności że był "dłubany". Widziałem oplowskie kultowe c20xe mające od 100-130 km na hamowni( pomijając wszystkie drut mode typu spawane śruby głowicy, silikon zamiast uszczelniacza na wałku, podkładki pod sprężynami, zaspawane hydro regulatory itp itd ) i tak na prawdę zdrowe c20xe mające te 150-160 km potrafi nieźle zamotać nie jedną mocniejsza furę, a dokładając do tego lekką budę (kadett, nexia, lanos, corsa) i krótką skrzynie robimy małą rajdówkę do tego zawias i sprawne hamulce i niech się kryją wszystkie vr6
Witam. Chetnie się kilku rzeczy dowiem jesli chcesz pomóc. Sam swapowałeś czy w jakiejs firmie?
Pierwsze pytanie:
Jak wyjmuje stary silnik w moim przypadku 1.4 8v to skrzyni i mocowań nie ruszam. Wkładam nowy silnik celuje żeby weszedł przykrecam do skrzyni. Zalatwiam łape od espero 2.0 (siedemdziesiat pare złoty) i przykrecam silnik. Czy tak to wyglada z mocowaniem silnika?
Pytanie drugie:
Jak z wiazka ? Wiazka lanosa +ecu master czy lepiej orginalna załatwić?
swap robilismy sami. Silnik wyjmujesz, skrzynia zostaje dokladnie tak jak piszesz, sprzeglo musi tez byc z xe lapa od espero i silnik wisi wiazke mam z xe ale tu 100% pracy braciakow Na wiazce z lanosa tez odpali ale nie wiem czy z 1.4 bo z 1.6 na bank a w polaczeniu z ecumasterem powinno byc ok jak to wystroisz ale chyba lepiej bedzie robic wiazke z xe. Poszukaj tematu w kompendium o swapie silnika na c20ne przerobki wiazki sa niemal identyczne wszystko jest ladnie opisane.
Dzieki wielkie. Wiazka w 1.6 i 1.4 jest ta sama. Komputer też ten sam. Podejrzewam że jedynie inne mapy. No ale taniej kupic komputer i wiazke z c20xe niz ecu master. Tylko sprawa z imobilajzerem mi się nie podoba. Chciałbym żeby działał a sam tego nie ogarne. Temat o c20ne czytałem wielokrotnie, ale to nie to samo co samemu to zrobic.
Najwieksza obawe to mam o stan silnika który kupie.
1 Ile Ci oleju pobiera?
2 Jaki dodatkowy nowy osprzet wypadało by kupic(mam wersje bez klimy i wspomagania a wiec łątwiej bedzie)
[ Dodano: 2012-04-19, 14:56 ]
Z tego co mi sie przypomniało to trzeba czujnik temperatury dac na chłodnicy zeby wentylator się włańczał. Przewody paliwowe przerobić. Tyle narazie wiem
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 182 razy Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22268 Skąd: WT
Wysłany: 2012-04-19, 14:27
Nowy osprzęt potrzebny jest w momencie kiedy stary nie spełnia swej roli.
Idąc Twoim tokiem rozumowania możesz kupić na wstępie wszystkie elementy jeszcze przed silnikiem co równa się jak dla mnie głupotą. Jedynie sprzęgło jest rozsądnym krokiem.
Bardzo dobrze, że martwisz się stanem takiej jednostki - bez otwierania nie wiesz czym jeździsz i jak długo pojeździsz.
Aby się wentylator włączał potrzebny jest czujnik - albo jak w chłodnicy z GSi wbudowany, albo w trójniku pozostawiając oryginalną Lanosową chłodnicę.
O elektryce Lanosowej zapomnij jeśli chcesz by auto jeździło, a nie sprawiało problemy.
Przewodów paliwowych nie trzeba przerabiać a zastosować gumowy łącznik.
Mam na mysli zestaw sprzegła. Zestaw rozrzadu. Filtr oleju. Wydaje mi sie że przydało by sie to zrobic przy swapie.
Czy w c20xe wystepuje chłodnica oleju?
ok elektryka c20xe
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 182 razy Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22268 Skąd: WT
Wysłany: 2012-04-19, 14:50
Nie nazwałbym tego osprzętem silnik, ale...
Takie rzeczy jak rozrząd, filtry, płyny wymienia się ZAWSZE chyba, że masz pewność 100% o wymianie tych elementów.
Występuje chłodnica oleju.
Jak z "rejstracja". Co trzeba zrobić żeby takim bolidem poruszać się prawnie?
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 182 razy Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22268 Skąd: WT
Wysłany: 2012-04-19, 15:56
Badanie techniczne z informacją i braku naruszenia konstrukcji samochodu.
Zmiana dowodu rejestracyjnego na nową pojemność oraz moc.
Poinformowanie TU o wymianie silnika na daną pojemność oraz moc.
Auto: Lanos SX
Imie: Michał Pomógł: 62 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 2772 Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2012-04-19, 17:25
10. Minimalnie rozwiercamy zwężkę pomiędzy głowica i blokiem i podkładamy 5 gr pod sprężynę nadmiaru ciśnienia oleju co da nam lepsze smarowanie na wyższych obrotach i zniweluje starość sprężyny, można włożyć 2x5gr ale trzeba by było sprawdzić ciśnienie powyżej 4 tyś obrotów
cj92, mi bierze olej ale dalem grosze za silnik. Masz dwie opcje kupic silnik z pewnych rak albo po taniosci i remontowac. Tak czy siak czesci wyjda Cie ok 3tys.
Mnie ciekawi 2 punkt tzn kolektor Motronic 2.8. Jak go odroznic od wersji 2.5 i jak z tym czujnikiem trakcji tzn mozna sie go pozbyc, czy byly wersje bez tego czujnika kontroli trakcji?
I punkt 3 juz teraz mam sprezenie 11:1 wydaje mi sie ze to jednak troche za malo...
strus, mi się wydaje że prawie kazdy opel olej bierze i nie jest to tak straszne jesli w rosadnych ilosciach. Narazie musze zawieszenie i hamulce ogarnąć. Mój silnik jest w słabym stanie jedynie nowe sprzegło dostał. Mysle że jedyna słuszna droga to swap.
[ Dodano: 2012-04-19, 20:44 ]
Musze udokumentowac jak będe robił. Będzie dla nastepnych.
Braciak w astrze 1.4 robil remont glowicy: zawory, uszczelniacze, planowanie, pierscienie... i nie bierze oleju ani grama. Moj jak katuje to zre jak smok. Obstawiam ze ma max 140km w wersji optymistycznej dlatego tez zbieram na remont. Mnie ze swapem pospieszyla awarja 1.5 bo gdyby nie to wrzucal bymn Vke