X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Tico] regulacja ssania ?

Autor Wiadomość
marluk


Auto: Daewoo Tico SX
Imie: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 477
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-20, 18:13   [Tico] regulacja ssania ?

Witam,

czy ta śruba znajdująca się za filtrem powietrza - przy gaźniku odpowiedzialna jest za ssanie ? czy obroty na biegu jałowym?

proszę o pomoc
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 155 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1330
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-20, 18:31   

Jałowe obroty to nie są na pewno, bo śruba od jałowych jest dostępna od tyłu gaźnika- trzeba kręcić króciutkim wkrętaczkem od strony kabiny.



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
Ostatnio zmieniony przez Wasylek 2012-04-20, 19:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marluk


Auto: Daewoo Tico SX
Imie: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 477
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-20, 18:37   

acha, bo nie chce naruszać mieszanki jest ok

chodzi mi tylko o skrócenie czasu ssania
 
 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 155 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1330
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-20, 19:19   

No to tak:



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
marluk


Auto: Daewoo Tico SX
Imie: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 477
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-20, 19:49   

o podziękował :) tylko jak do tej małej pchełki się dostać :)) :myśli:
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
angelus210
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-20, 21:18   

Z tego co pamiętam robiło się to na wciśniętym pedale gazu albo na odchylonej przepustnicy, wtedy jest tam dostęp jako taki
 
 
unclecamill

Auto: Daewoo Tico
Imie: Kamil
Wiek: 24
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 3
Wysłany: 2012-04-21, 18:47   

Musisz zobaczyć, bo nie zawsze potrzebne jest kręcenie śrubką aby skrócić czas ssania ;)

U mnie np. wystarczyło przesmarować tą... hmmm listwę zębatą bo czasami się "zapieka" i ciężko chodzi. Popsikałem odrdzewiaczem a potem miedzią w sprayu i czas ssania mi się skrócił i jest już taki jaki powinien być ;p
 
 
Kamil84


Auto: TICO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 179
Skąd: LLB
Wysłany: 2012-04-22, 12:37   

unclecamill napisał/a:
Musisz zobaczyć, bo nie zawsze potrzebne jest kręcenie śrubką aby skrócić czas ssania ;)

U mnie np. wystarczyło przesmarować tą... hmmm listwę zębatą bo czasami się "zapieka" i ciężko chodzi. Popsikałem odrdzewiaczem a potem miedzią w sprayu i czas ssania mi się skrócił i jest już taki jaki powinien być ;p


A polecacie profilaktycznie psiakać wd-40 okolice gaźnika czy tylko w przypadku niedomagania?
 
 
unclecamill

Auto: Daewoo Tico
Imie: Kamil
Wiek: 24
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 3
Wysłany: 2012-04-22, 19:59   

Kamil84 napisał/a:
unclecamill napisał/a:
Musisz zobaczyć, bo nie zawsze potrzebne jest kręcenie śrubką aby skrócić czas ssania ;)

U mnie np. wystarczyło przesmarować tą... hmmm listwę zębatą bo czasami się "zapieka" i ciężko chodzi. Popsikałem odrdzewiaczem a potem miedzią w sprayu i czas ssania mi się skrócił i jest już taki jaki powinien być ;p


A polecacie profilaktycznie psiakać wd-40 okolice gaźnika czy tylko w przypadku niedomagania?


Myślę, że jak dobrze chodzi to nie trzeba nic tam grzebać, lecz jak psikniesz, to nic nie zaszkodzi
 
 
richmond

Auto: tico
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 6
Wysłany: 2012-12-29, 17:40   

witam,
podepnę się pod temat bo mam pytanko odnośnie ssania, a mianowicie:
po odpaleniu muszę trzymać nogę na gazie bo inaczej zgaśnie :- /
czy mam podkręcić obroty na ssaniu?

bo jak dla mnie wygląda tak jakby wogóle ssania nie było:
po odpaleniu obroty bardzo niskie i trzeba trzymać gaz i po kilku minutach lub przejechaniu jakiegoś odcinka silnik już trzyma obroty, ale jakies takie kulawe (niskie)
 
 
kalesoniasty
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-23, 08:01   

witam,
muszę odświeżyć temat...czy ktoś samodzielnie regulował obroty w ticaczu?
ma teraz taki problem ze po odpaleniu na zimnym silniku auto wchodzi na baaardzo wysokie obroty i nawet po przejechaniu ok 10 km dalej te obroty trzyma mimo iż silnik się już nagrzewa...po kolejnych 10 km schodzi z obrotów ale ciągle są nieco za wysokie tak na wyczucie lekko powyżej tysiąca obrotów.
W poprzednim moim tiko nigdy nie miałem takich problemów.Pomóżcie bo mi spala chyba z 10 / 100 km. Może znacie jakiś warsztat w Zabrzu, Gliwicach który by to ew. wyregulował?
 
 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 112 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2240
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2013-01-23, 15:10   

Masz wyżej zdjęcia gaźnika z opisem gdzie jest regulacja ssania i lekko je przykręć. Po co płacić mechanikowi skoro i on tak samo będzie się mało znał.
Druga sprawa podejrzewam, że masz walnięty termostat i dlatego po 10km masz nadal ssanie włączone. Nawet po zapaleniu ssanie się dość szybko wyłącza i nie wpływa tak na spalanie. Ale jeśli termostat nie domyka to będzie taki efekt.
Sprawdź po zapaleniu czy rura od chłodnicy górna szybko się nagrzewa. Jeśli tak to termostat do wymiany .
 
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 258 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 3987
Skąd: piła
Wysłany: 2013-01-23, 17:28   

Robaszek127 napisał/a:
Po co płacić mechanikowi skoro i on tak samo będzie się mało znał.

Nie wszyscy muszą się znać na wszystkim . Jednak są tacy którzy znają się na tych gażnikach.
 
 
Rosti
Rosti

Auto: Tico
Imie: Piotr
Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 9
Wysłany: 2017-11-05, 15:20   

Potrzebuje wyregulować obroty na ssaniu bo mam strasznie wysokie i auto wyje jak odkurzacz

Czy to jest ta śruba która widać po wciśnięciu pedału gazu do oporu





  
 
 
RafcioM

Auto: Tico
Imie: Rafał
Wiek: 22
Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-06, 20:52   

Tak, to jest ta śruba. Na zdjęciu 2 i 3 dokładnie nad sprężyną dźwigni gazu.
O ile dobrze pamiętam, to aby zmniejszyć obroty, należy ją wykręcić.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt